2015-03-28, 10:50
Medlem
MrChows avatar
Låter som att han precis blev av med tre obetydliga människor i hans liv - win for him!
2015-03-28, 10:56
Medlem
Jag pratade med en kompis som inte tyckte ja skulle säga nått. Och alla ni som tycker jag är hemsk och dålig flickvän o.s.v, jag vet att det är fruktansvärt att vara otrogen. Men min pojkvän är ingen ängel heller. Sista halvåret har han knappt gett mig nån uppmärksamhet, det enda han gör är att jobba och bryr sig knappt om att hitta på saker med mig, typ bjuda ut mig på middag, blommor eller ge mig nått som jag uppskattar.

hur stor är chansen att kompisarna säger nått och därmed riskerar vänskapen?
2015-03-28, 10:57
Moderator
pbos avatar
Inte bara otroheten i sig utan särskilt närapå som du begick den med så helt uppenbar risk att det ska komma ut tyder på att du har rejält nedsatt impulskontroll. Gör du saker du ångrar också vid andra tillfällen.

Sök hjälp och lägg korten på bordet för pojkvännen.
2015-03-28, 10:59
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snöflingan88
Jag pratade med en kompis som inte tyckte ja skulle säga nått. Och alla ni som tycker jag är hemsk och dålig flickvän o.s.v, jag vet att det är fruktansvärt att vara otrogen. Men min pojkvän är ingen ängel heller. Sista halvåret har han knappt gett mig nån uppmärksamhet, det enda han gör är att jobba och bryr sig knappt om att hitta på saker med mig, typ bjuda ut mig på middag, blommor eller ge mig nått som jag uppskattar.

Det är ingen dom helst ursäkt att vara otrogen. Han kan ha del i att ett förhållande inte är bra men valet att vara otrogen var ditt och bara ditt. Du bär ensam ansvar för att det blivit som det blivit.
2015-03-28, 11:00
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Varför öppnar du inte käften och säger något om hur du känner?
Din pojkvän kan ju inte veta vad du tycker/känner om du inte öppnar käften och berättar hur du känner om förhållandet. Har du gjort det och det inte har skett en förändring så lämnar man förhållandet istället för att sätta in en dolk i ryggen på människor.

Du undrar om han kommer få reda på det? Du säger ju själv att du är irriterad på honom och det var anledningen till din otrohet. Varför fortsätta i ett förhållande som gjort att du inte ens har någon respekt kvar för dig själv och är otrogen? Bättre att berätta och att ni går skilda vägar.
2015-03-28, 11:00
Medlem
schnaasens avatar
Citat:

Hahah, han är ingen ängel för att han jobbar, han bjuder inte dig på middag eller ger dig blommor. Så därför förtjänar han att få sin flickvän påsatt av två vänner. Du är uppenbarligen ännu dummare än vad jag först trodde var möjligt.

Må du leva ett liv utan partner.
2015-03-28, 11:05
Bannlyst
Secka slynor det finns ute på marknaden, råkade.
2015-03-28, 11:06
Medlem
chillinchillums avatar
Inget ovanligt att vara opålitlig som svensk tjej. Majoriteten är just detta av alla discobrudar. Ge han chansen att dumpa dig på ett härligt sätt.
2015-03-28, 11:07
Medlem
Citat:
Hej,

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Igår råkade jag vara otrogen mot min fina pojkvän och är så rädd att det ska komma fram

det är dessutom 2 kompisar till min pojkvän så det känns som det bara är en tidsfråga! Vad ska ja göra? ska jag hoppaw att det inte kommer fram eller ska ja va ärlig och berätta men kommer då med stor sannolikhet förlora honom

Nämn inget till honom. Man kan inte äga människor. Gå vidare som inget hänt. En gång är ingen gång.
2015-03-28, 11:08
Medlem
Citat:

riskerar vilken vänskap menar du den har uppenbarligen funnits och det känns ju enklare att bara berätta det för honom. dom kommer aldrig säga något eftersom dom inte är hans vänner.

du kanske är däremot och då vet du vad som behöver göras.
2015-03-28, 11:14
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildolinda
Nämn inget till honom. Man kan inte äga människor. Gå vidare som inget hänt. En gång är ingen gång.
en gång, fast om det var med två stycken då? hur blir den matematiska kalkylen av det då Om en kille är otrogen blir de ett jävla liv, men oftast inte tvärtom eftersom en tjej har alltid en BRA anledning så de räknas inte. Fri vilja kan man väl uttrycka det som men att ha en/fler människors känslor indragna i situationen är ett ansvar.
2015-03-28, 11:16
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Fan jag har varit tillsammans med samma tjej i 15 år, det är väl minst 5 år sen jag gav henne blommor hon är inte otrogen för det, dina anledningar till att du lät dig bli påsatt av 2 av han kompisar är pinsamma. Du kanske är 27 år vad fan vet jag, men du verkar vara 14 år i skallen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in