2015-03-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Du TROR dig veta.

Många i Kina som också tror de har demokrati.

Enligt er "demokrati" ska det bara gullas med SD-politiker och ingen ska få ställa kritiska frågor i en intervju. Enligt er ska det väl inte finnas journalister överhuvudtaget såvida de inte skriver och pratar som ni vill. Enligt er hade det bara varit demokrati om SD själva hade fått bestämma vilka frågor Skavlan skulle ställa. Enligt er så får man demokrati genom att alla kryper för ledaren. Enligt er är det demokrati när 13 % kidnappar riksdagen och bestämmer över 87 %. Är nog ni SD-anhängare som inte vet skillnaden på demokrati och diktatur. Ni borde stryka ordet demokraterna i partinamnet!
Citera
2015-03-29, 23:47
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jodå! Jag har sett programmet och har dessutom tittat på intervjun ett flertal gånger. Förklara gärna på vilket sätt Skavlan betedde sig dåligt, för jag kan inte se det. Hånflinar han åt Åkesson? Nej! Pikar han Åkesson? Nej! Så vad gjorde han? Jo, han ställde kritiska frågor som sig bör till politiker. Inget annat! Vad norrmännen tycker är ovidkommande eftersom de inte har speciellt mycket koll på svensk politik.

"Kritiska frågor"? Som att dra upp enskilda yttranden från anonyma nätfigurer, från år 2002! Är du så impregnerat korkad att du inte kan inse den simpla metodiken?

Nix, detta var ett PK-/SVT-regisserat förföljelseinslag, en fortsättning på beröringsskräcken för det enda oppositionspartiet i Sveriges riksdag. Och maffian-kulturmarxisterna, tycks inte fatta:

a) dom slänger skit på +en miljon väljare, som blir ännu mer förbannade, och värvar medlemmar
b) agerar media-valarbetare, och driver ytterligare personer rakt i SD:s famn, folk som börjar fatta galoppen

Tack SVT, och tack norrbagge-räkan Skavlan, nyttiga idioter är de billigaste valarbetarna.
Citera
2015-03-29, 23:49
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Jodå! Jag har sett programmet och har dessutom tittat på intervjun ett flertal gånger. Förklara gärna på vilket sätt Skavlan betedde sig dåligt, för jag kan inte se det. Hånflinar han åt Åkesson? Nej! Pikar han Åkesson? Nej! Så vad gjorde han? Jo, han ställde kritiska frågor som sig bör till politiker. Inget annat! Vad norrmännen tycker är ovidkommande eftersom de inte har speciellt mycket koll på svensk politik.

Kritiska frågor? Bra skämt. Det ställdes inte frågor. Det lästes bara upp anklagelsepunkter. Och Åkesson blev avbruten hela tiden när han skulle svara, eftersom man uppenbarligen inte var intresserad av några svar.
Citera
2015-03-29, 23:51
Medlem
Idunas avatar
Citat:

Fast hur "kritiska" var de frågor Skavlan ställde han till Löfvén, när denne var med i programmet? Då, måste du ju ha vridit dig i plågor över den intervjun; jag menar, Skavlan kunde ju ha frågat Löfvén varför han driver en massinvandringspolitik, och vilket skälet är till att han han har medverkat till att införa s.k. mångkultur.
Citera
2015-03-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Vilket löjligt gnäll!

Hela idén med Skavlans program är att han frågar vad han vill och de som inte gillar inte Skavlan får väl låta bli att ställa upp i programmet? Det är själva poängen som gör programmet spännande.

En programform som denna skulle knappast kunna finnas i ett samhälle styrt av högerextremister.

Klockrent inlägg, jag har inte sett mycket av Skavlan men tycker att han generellt är bra och försöker göra mer än "gemytliga pratstunder" av de program där han har politiker och makthavare på besök. TV behöver mer sådant, inte mindre - framför allt just kombinationen av klämkäck Norrman med tidvis må-bra TV blandat med lite tuffare frågor.

Jag trodde inte mycket om Skavlan började ändra mig när han inte var alltför lätt mot Björn Kjos och sedan lät Picketty köra lite med Norwegian-VDn. Efter Åkesson intervjun känns det som att jag kommer att se Skavlan flera gånger till.
Citera
2015-03-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Jo, men för Skavlan så "svävade det iväg" så fort som det inte handlade om Åkessons påstådda rasism.

Det är väldigt intressant att Skavlan:

1) Misslyckades att knyta ett enda rasistiskt uttalande direkt till Åkesson. (Jag blev förvånad att han ens erkände det att citatet var från 2002, det skall han åtminstone ha heder för, men varför då överhuvudtaget dra upp det?)
2) Blev helt ställd när Åkesson frågade var han såg rasism i valfilmen2010. Han blev tvungen att byta ämne samt knyta tillbaka hela diskussionen till citaten som "de andra" gjort för längesedan samt tillskrev Åkesson(!) att skilja på folkgrupper, när Åkesson frågade honom vilka "folkgrupper" han åsyftade.

Jag respekterar den åsikt Skavlan representerar även om jag inte håller med honom, men min poäng var att det var ett väldigt intellektuellt ohederligt sätt att torgföra sagda åsikt på.

Nog kom det lite svävande svar, som t ex när Åkesson tillfrågades om han skulle kunna använda filmen idag och han svarade att han inte är kommunikatör i partiet. Svårt att säga att det inte är att undvika frågan.

Att citatet från 2002 drogs upp var ju som ett svar på att Åkesson sade att de som säger sådant inte hör hemma i partiet så jag tycker inte det var så konstigt.

Däremot kan jag tycka det t ex var löjligt att haka upp sig på att Åkesson hade sms:at "give 'em hell". Jag tycker hur SD röstade var negativt för Sverige (vilket vår ekonomi är påverkad av nu), samt att det gick emot andra valpunkter de hade utöver invandringsfrågan, men jag kan inte påstå att det känns relevant att diskutera vilket ordval han använde i ett sådant sms.

Jag tycker helt klart det finns brister i intervjun, men jag ser den inte som speciellt farlig ändå. Det känns betydligt hetare att bli utsatt för t ex Janne Josefsson om han är på humör.
Citera
2015-03-29, 23:54
Medlem
Åkesson är sjukskriven till 2015-03-31. Han har inte börjat jobba ännu.
Citera
2015-03-29, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Klockrent inlägg, jag har inte sett mycket av Skavlan men tycker att han generellt är bra och försöker göra mer än "gemytliga pratstunder" av de program där han har politiker och makthavare på besök. TV behöver mer sådant, inte mindre - framför allt just kombinationen av klämkäck Norrman med tidvis må-bra TV blandat med lite tuffare frågor.

Jag trodde inte mycket om Skavlan började ändra mig när han inte var alltför lätt mot Björn Kjos och sedan lät Picketty köra lite med Norwegian-VDn. Efter Åkesson intervjun känns det som att jag kommer att se Skavlan flera gånger till.

Mm, för det är ju kul och lyssna på intervjuer där folk blir avbrutna.

Skillnaden var alldeles för uppenbar, i första delen fick Åkesson tala till punkt och utveckla det han sa medans han blev avbryten efter vartannat ord i andra delen. Det är nog mest det folk (tack Norge) går igång på.
Citera
2015-03-29, 23:56
Medlem
Oavsett vilken sida man befinner sig i debaclet efter intervjun måste man erkänna att bättre reklam för SD har sällan skådats. Så, baserat på empiri, så har SD dragit en vinstlott igen, för något som uppenbarligen var planerat som en nitlott och opinionsmässig sänkning. Jag undrar hur de resonerar på PK-högkvarteren. Det kan knappast vara någon elit som lägger upp strategierna mot SD där, det har man förstått sedan länge, så frågan måste bli, är de helt obildbara?.
Citera
2015-03-29, 23:57
Bannlyst
Var var alla ni godhjärtade fina människor med en högre pressetisk standard än Moder Teresa när man gick loss på Juholt, Littorin, Sahlin, Schenström, Chilo, Borelius mm mm? För det kan väl inte vara så att det bara är för att det handlar om er egen lille kelgris som ni blir så indignerade att ni granskar varje stavelse, blick och harkling som Skavlan avger? Hyckleriet vet uppenbarligen inga gränser.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-03-30 kl. 00:02.
Citera
2015-03-29, 23:59
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback

Klokt skrivet. Alla som sett Piketty och Kjos hos Skavlan inser hyckleriet hos sd-drevet. Trots att jag knappt tittar på Skavlan i övrigt vill jag dessutom påminna om när Anna Wahlgren gästade programmet. Hon blev betydligt mer illa åtgången än sverigedemokraten.

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Var var alla ni godhjärtade fina människor med en högre pressetisk standard än Moder Teresa när man gick loss på Juholt, Littorin, Sahlin, Schenström, Chilo, Borelius mm mm? För det kan väl inte vara så att det bara är för att det handlar om er egen lille kelgris som ni blir så indignerade att ni granskar varje stavelse, blick och harkling som Skavlan avger? Hyckleriet ver uppenbarligen inga gränser.

Så är det. Gnället har verkligen nått nya höjder den här gången. Kanske vore vettigare om man ägnade sig åt politik istället för personkult.
Senast redigerad av hundensår 2015-03-30 kl. 00:02.
Citera
2015-03-30, 00:01
Medlem
Citat:
Enligt er "demokrati" ska det bara gullas med SD-politiker och ingen ska få ställa kritiska frågor i en intervju. Enligt er ska det väl inte finnas journalister överhuvudtaget såvida de inte skriver och pratar som ni vill. Enligt er hade det bara varit demokrati om SD själva hade fått bestämma vilka frågor Skavlan skulle ställa. Enligt er så får man demokrati genom att alla kryper för ledaren. Enligt er är det demokrati när 13 % kidnappar riksdagen och bestämmer över 87 %. Är nog ni SD-anhängare som inte vet skillnaden på demokrati och diktatur. Ni borde stryka ordet demokraterna i partinamnet!

Problemet är egentligen inte Public Service "behandling" av SD utan behandlingen av 7-klövern. PS måste ju behandla alla partier i riksdagen så likvärdigt som möjligt, det är vi vääääldigt långt ifrån just nu.

Intervjun då. Ja, börja ju bra men sen blev det samma gamla trams som nog 90% av alla svenskar tröttnat på att höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in