2015-03-28, 00:20
Medlem
Cilangs avatar
Oj vad Skavlan gick in hårt för att samla pk-poäng. Det där var ren och skär mobbing, inte okej.
Citera
2015-03-28, 00:21
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Ni är ju för roliga. "Så jääääla PK!!!!" att påpeka rasistiska uttalanden SD-representanter har gjort genom åren, verkligen. Dumma dumma PK-SVT!

Tyckte ändå att det gick bättre än förväntat. Trodde att detta skulle bli mys-TV och förfärades över den vidriga normalisering av rasism som skulle ske på bästa sändningstid. Men det började bra med att de pratade om psykisk ohälsa (något som det verkligen måste pratas mer om) och att Skavlan sedan ifrågasatte diverse tabbar och uttalanden SD-representanter gjort.

För många rasister vet verkligen inte om vad som är rasistiskt.

Jag håller i och för sig med dig. Om inläggen går att binda till representanter för SD har självfallet Skavlan rätt att ta upp dessa. Något Åkesson borde varit förberedd på. Hur relevanta inlägg från 13 år tillbaka i tiden är tillhör en annan fråga.

Det som blir intressant att se framöver är hur Skavlan kommer tackla andra politikers möjliga framträdanden. Jag såg aldrig när han intervjuade Bildt, Sahlin och Andersson. Sätter man ribban ska även politiker från andra partier känna drevet. Nu minns jag att jag såg intervjun med Sahlin. Det var en gullig intervju med Sahlin när Jens Stoltenberg även var med. Riktigt fredagsmys. Inga kritiska frågor
Citera
Medlem
Var det här ens värt att kalla en intervju?
Citera
Medlem
Bodickers avatar
Tycker Jimmie gjorde bra ifrån sig. Första framträdandet på ett halvår, kommit tillbaka efter depression och blir attackerad direkt. Imponerad att han inte lägger sig ner och gråter. Han svarar lugnt och sansat, med Skavlan gör bort sig själv. De flesta vettiga människor tycker nog Skavlan tramsade runt, förrutom hans medarbetare.
Citera
2015-03-28, 00:23
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Kommentarena gick från 1300 st till 600 st.. dem raderar hela tiden, flera hundra i stöten haha.
Är det sant? Trodde inte norrbaggarna var så illa ute också
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Vilken fullständig jävla jubelidiot Skavlan. Behandlade Jimmie som en efterbliven.
Direkt oförskämd var han. Har Jimmie tappat förmågan att försvara sig?

JÅ framstår som mycket sympatisk och folklig när han försvarar sig så som han gjorde idag. Det går hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Klart man mobiliserar sekten att skriva där. Någon har ju varit elak mot den stackars pillerätande sektledaren.

Så trodde jag också, tills jag tog en närmare titt på vad det är för slags människor som kommenterar. Man kan tänka sig att det ska vara unga arga vita män, men merparten verkar vara helt vanliga svenskar. Äldre damer och herrar, unga flickor etc. Såg till och med någon skriva på engelska, att den var starkt missnöjd med Skavlans insats.

Så försök förbise din politiserade världsbild och ta en närmare titt.

Här är folk också väldigt besvikna på programmet:
https://www.facebook.com/expressen/posts/10152857610580345
Citera
2015-03-28, 00:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad du har missat är att det är hans egna program och gör och säger vad fan han vill i det.

Fel, ingen sänder hans program om det inte finns en kund som köper dem.
Citera
2015-03-28, 00:24
Avslutad
Jimmie skötte sig bra. Skavlan var tyvärr patetisk. Jag tycker om Skavlan, men de här var sorgligt.
Citera
2015-03-28, 00:25
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Skavlan är desperat.. pinsam. Han hetsar på med lösryckta citat från nån fåne i kommunfullnäktige i Vetlanda och en uttjatad reklamfilm från 2010, som han påstår är rasistisk. Som Jimpan säger: vilka folkgrupper? Samma gamla desperata tugg, jag fattar att han blir utbränd att öra detta varje dag i 5 år..

Och vad gör du? Alla vet att Jimmy föredrar vita framför negrer och jag skulle gärna tagit avstånd från det men med dagens integration och varifrån merparten av invandrarna kommer ifrån så är jag tvingad till att tycka lika dant...

Jag tror inte på dagens invandring och ogillar skarpt invandring från T.ex. Somalia men skiter i hudfärg egentligen.
Citera
Medlem
Mycket tröttsamt program. JÅ verkade rätt sliten fortfarande och jag tror kanske inte att partiledarrollen är rätt väg tillbaka i detta läget varken för partiet eller han själv. Han har dock byggt upp ett starkt varumärke och är troligen en stor resurs för partiet. Han borde bli tillsatt i någon annan mindre mediebevakad roll och överlåta ledarskapet till någon annan för en stund han är trots allt relativt ung som politiker.
Citera
Medlem
Citat:
Vad du har missat är att det är hans egna program och gör och säger vad fan han vill i det.
Jag har då ingen lust att betala TV-Licens för att se politisk korrekt smutskastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in