Citat:
Ursprungligen postat av
playmate
Ni är ju för roliga. "Så jääääla PK!!!!" att påpeka rasistiska uttalanden SD-representanter har gjort genom åren, verkligen. Dumma dumma PK-SVT!
Tyckte ändå att det gick bättre än förväntat. Trodde att detta skulle bli mys-TV och förfärades över den vidriga normalisering av rasism som skulle ske på bästa sändningstid. Men det började bra med att de pratade om psykisk ohälsa (något som det verkligen måste pratas mer om) och att Skavlan sedan ifrågasatte diverse tabbar och uttalanden SD-representanter gjort.
För många rasister vet verkligen inte om vad som är rasistiskt.
Jag håller i och för sig med dig. Om inläggen går att binda till representanter för SD har självfallet Skavlan rätt att ta upp dessa. Något Åkesson borde varit förberedd på. Hur relevanta inlägg från 13 år tillbaka i tiden är tillhör en annan fråga.
Det som blir intressant att se framöver är hur Skavlan kommer tackla andra politikers möjliga framträdanden. Jag såg aldrig när han intervjuade Bildt, Sahlin och Andersson. Sätter man ribban ska även politiker från andra partier känna drevet. Nu minns jag att jag såg intervjun med Sahlin. Det var en gullig intervju med Sahlin när Jens Stoltenberg även var med. Riktigt fredagsmys. Inga kritiska frågor