2015-03-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Mja, det vi ser här på fb är en mängd människor som vill stänga av, kicka, tysta, skada Skavlan därför att han valt att ställa vissa frågor. Rimmar illa med yttrandefriheten om du frågar mig. Att intervju- och debattteknik ibland blir tuff är det fler än JÅ som erfarit.

De flesta svar på FaceBook gick ju ut på "aldrig mera Skavlan", d.v.s. att de själva valde att inte se på programmet mer.

Precis som du kan låt bli att lyssna på Åkesson om du tycker han pratar skit, med din fulla rätt.

I.e: Yttrandefrihet är att alla skall få säga vad de vill, men det ger dem inte rätten att kräva att andra skall lyssna.
Citera
2015-03-29, 20:02
Medlem
iKQQLs avatar
Nu förstår jag varför JÅ fick en enskild intervju med Skavlan; dom andra gästerna avskyr rasister/nazister
Citera
2015-03-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nja, det var väl ändå rätt kul att du själv uttryckte dig otydligt efter att meningslöst ha tjatat om en annan användares, i dina ögon, otydlighet? Jag ville bara påpeka det, det var inte elakt menat, men du verkar ta det hårt.

Jag skrev det jag menade, men meningen kunde formats på ett snyggare sätt. Den andre postaren sade att han inte menade det han skrev utan att jag skulle läsa in något helt annat. På vilket sätt tog jag det hårt?
Citera
2015-03-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det är ju horribelt att man ens behöver diskutera om Sverige är ett arabland. Man behöver dock inte vara någon Einstein för att inse att det bara är en tidsfråga. Skrämmande att svenska folket låter sig luras.

Det är snarare så att man absolut inte bör vara någon Einstein eftersom han, i egenskap av vetenskapsman, uttalade sig med fakta och välredovisade resonemang. Han kom inte med sin relativitetsteori och sedan endast sade att det är uppenbart att han har rätt och att man inte behöver diskutera det.
Citera
2015-03-29, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
De flesta svar på FaceBook gick ju ut på "aldrig mera Skavlan", d.v.s. att de själva valde att inte se på programmet mer.

Precis som du kan låt bli att lyssna på Åkesson om du tycker han pratar skit, med din fulla rätt.

I.e: Yttrandefrihet är att alla skall få säga vad de vill, men det ger dem inte rätten att kräva att andra skall lyssna.
Jag har inga problem med din definition av yttrandefrihet, jag har problem med de som vill tysta och skada för att någon säger något som de inte håller med om, detta oberoende om de heter Skavlan, Åkesson eller Charlie. Är detta något som vi kan vara överens om?
Citera
2015-03-29, 20:11
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Mja, det vi ser här på fb är en mängd människor som vill stänga av, kicka, tysta, skada Skavlan därför att han valt att ställa vissa frågor. Rimmar illa med yttrandefriheten om du frågar mig. Att intervju- och debattteknik ibland blir tuff är det fler än JÅ som erfarit.

Vilket ju bevisligen är fel. Den mer objektive kan finna att så inte är fallet. Frågan gäller inte kritiska frågor i sig till JÅ utan i vilket sammanhang det görs, och om det ens är SVT:s uppdrag att göra detta i ett familjesammanhang. Ser att du konsekvent undviker detta ämne.
Citera
2015-03-29, 20:12
Medlem
Mr Bs avatar
Skavlan har nu uttalat sig igen:

http://www.nrk.no/kultur/skavlan-om-klagestormen_-far-meg-til-a-tenke-1.12286865

"– Jeg kan godt forstå at mange kan bli opprørt av det intervjuet hvis man ikke vet hvem Åkesson er, og hvilken rolle han spiller i svensk politikk, sier Skavlan. "

Kommentaren har fått norrmän att åter bli upprörda då han igen uppfattas som arrogant med att hävda att norrmän inte vet vem Åkesson är. Flera kommentarer poängterar att Skavlan helt missar poängen då klagomålen inte handlar om vilken kontroversiell person Åkesson är utan problemet är hans respektlösa och arroganta intervjustil.

Heja Norge.
Citera
2015-03-29, 20:12
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med din definition av yttrandefrihet, jag har problem med de som vill tysta och skada för att någon säger något som de inte håller med om, detta oberoende om de heter Skavlan, Åkesson eller Charlie. Är detta något som vi kan vara överens om?

Absolut.

Låt mig då påstå en annan sak för att se om vi är överens om fler grejer:

Jag tycker att Skavlans sätt att intervjua Åkesson hindrade mig från att få en förståelse av vad Åkesson hade för svar på Skavlans frågor.

Håller du med?
Citera
2015-03-29, 20:13
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Jag skrev det jag menade, men meningen kunde formats på ett snyggare sätt. Den andre postaren sade att han inte menade det han skrev utan att jag skulle läsa in något helt annat. På vilket sätt tog jag det hårt?

Nej, nu får det räcka med trams. Du hade helt enkelt fel, om det beror på bristande kunskap i språk eller nationalekonomi är off topic.
Citera
2015-03-29, 20:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Skavlan har nu uttalat sig igen:

http://www.nrk.no/kultur/skavlan-om-klagestormen_-far-meg-til-a-tenke-1.12286865

"– Jeg kan godt forstå at mange kan bli opprørt av det intervjuet hvis man ikke vet hvem Åkesson er, og hvilken rolle han spiller i svensk politikk, sier Skavlan. "

Kommentaren har fått norrmän att åter bli upprörda då han igen uppfattas som arrogant med att hävda att norrmän inte vet vem Åkesson är. Flera kommentarer poängterar att Skavlan helt missar poängen då klagomålen inte handlar om vilken kontroversiell person Åkesson är utan problemet är hans respektlösa och arroganta intervjustil.

Heja Norge.

Sakfrågan igen. Uppenbarligen smiter Skavlan från detta. Åkesson är en av Sveriges och Norges mest kända personer inom politik och att trivialisera detta är löjligt.
Citera
2015-03-29, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Absolut.

Låt mig då påstå en annan sak för att se om vi är överens om fler grejer:

Jag tycker att Skavlans sätt att intervjua Åkesson hindrade mig från att få en förståelse av vad Åkesson hade för svar på Skavlans frågor.

Håller du med?
Konkretisera gärna med exempel om vad Åkesson inte fick möjlighet att berätta. Att en intervjuare har en tuff och drivande debatteknik tycker jag i sig inte borde vara ett hinder för en slipad politiker att berätta vad man vill ändå.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-03-29 kl. 20:24.
Citera
2015-03-29, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GlennertO
Eller också så har journalisten valt att vinkla reportaget till sin och etablissemangets fördel.

Ja men det var så konstig artikel, man hänvisade till att Skavlan fått mycket kritik och så intervjuar man 5 ufon på gatan som inte fattar något. Iochmed att det är just Aftonbladet så är allt i sin ordning egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in