2015-03-29, 19:15
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Aftonbladet intervjuar folk på gatorna och ingen upplever att det var något konstigt med intervjun. Misstänker att samtliga var MP, FI eller Socialdemokrater.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20546134.ab

De kan ha varit vänsterpartister, centerpartister, folkpartister och moderater också.
Citera
2015-03-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Naivt sa det forslar! Muslimska kvinnor vill inte arbeta. De vill skota om sin familj. forsorjningsbordan faller pa mannen. Ar han dessutom somalier sa - good luck!

finns uppdrag granskning reportage fore Sverigedemokraternas intag i riksdagen (fore 2010) som visar detta. Bland annat tva arabiska kvinnar som varit i Sverige 6 respektive 11 ar utan att kunna tala svenska.
No problem - svenska skattebetalare servar...

Muslimer=bidragsparasiter, kommer aldrig ens att ga jamnt ut.

Det är felaktigt att uttrycka sig så generellt. Ett steg att ta för att t ex en muslimsk kvinna ska arbeta är att de måste inse att vilka rättigheter de har i Sverige. Jag har anställt några muslimska kvinnor på en avdelning av ett större företag och den personliga utveckling jag sett där är väldigt stor. För att fler ska få den chansen krävs det dock en bättre integration.

Nu är mina exempel bra några få, så inget man drar statistiska slutsatser av, men det är fortfarande ett bevis på att t ex alla muslimer inte är likadana. Precis som alla sverigefödda personer inte är likadana. Det finns inte mycket konstruktivitet i att förenkla saker till sådan grad.

OECD gjorde väl en rapport för ett par år sedan där de kom fram till att Sverige hade större inkomst av invandrarfamiljer än utgift (DN skrev om det). Det inkluderar förstås arbetskraftsinvandring men det är ändå en motpol till de domedagsprofetior som du kommer med.
Citera
2015-03-29, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Nu går vi igenom detta punkt för punkt.

På vilket sätt har de synliggjorts? Skavlan frågar JÅ om de uppenbart rasistiska uttalanden som sker på regelbunden basis inom SD. Det innebär i och för sig att man utgår från en demokratisk och human värdegrund, där rasism är något dåligt. Men det kanske gemene svärjedemonkrat inte tycker.

Extrema partier och politiker granskas mer givetvis. Speciellt om de har rötter i nynazismen. Ärligt talat tycker jag inte att Skavlan pressade JÅ så jäkla hårt. Det var helt befogade frågor till en politiker som råkar vara partiledare för ett parti med rötter i nynazism. Lars Ohlys och vänsterpartiets kommunism har också granskats väldigt kritiskt.

Detta är inte vanligt menar du? Hörde du intervjun med Stefan Löfven när han var i Kina? Han ville inte svara på om Kina var en diktatur. Frågan omformulerades många gånger för att sätta dit gamle Stefan. En skicklig politiker ska väl kunna hantera sådana företeelser, håller du inte med?

Nej, dessa anmälningar är bara patetiska. Erkänn bara att han gjorde väldigt dåligt ifrån sig och gå vidare.

Spelar ingen roll vad du tycker! Fakta ar att Sverigedemokraterna tjanade enormt pa denna intervju!

Vanta bara till opinionssiffrorna for April - Det blir annu en chock for dej!
Citera
2015-03-29, 19:18
Bannlyst
Det finns ingen här som funderar på att utbrista Je suis Skavlan? Eller gäller denna devis bara när man kränker islam?
Citera
2015-03-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det finns ingen här som funderar på att utbrista Je suis Skavlan? Eller gäller denna devis bara när man kränker islam?

Kritik mot uselt uppförande från en journalist = Mord på en meningsmotståndare?
Citera
2015-03-29, 19:21
Medlem
Glauciuss avatar
[quote=Jok3r|52829119]Nu går vi igenom detta punkt för punkt.

Citat:
På vilket sätt har de synliggjorts? Skavlan frågar JÅ om de uppenbart rasistiska uttalanden som sker på regelbunden basis inom SD. Det innebär i och för sig att man utgår från en demokratisk och human värdegrund, där rasism är något dåligt. Men det kanske gemene svärjedemonkrat inte tycker.

För alla som såg intervjun så var det ganska klart och tydligt att Skavlan hade någonting emot Åkesson och det han representerar även på det personliga planet.

Citat:
Extrema partier och politiker granskas mer givetvis. Speciellt om de har rötter i nynazismen. Ärligt talat tycker jag inte att Skavlan pressade JÅ så jäkla hårt. Det var helt befogade frågor till en politiker som råkar vara partiledare för ett parti med rötter i nynazism. Lars Ohlys och vänsterpartiets kommunism har också granskats väldigt kritiskt.

På vilket sätt är Sverigedemokraterna extrema? Syftar du på deras nedskärning av Sveriges invandringspolitik? Då bör väl även andra länder i Europa vara extrema med samma logik.

För övrigt så ska det inte spela någon roll. Det är inte journalistens uppgift att nyansera bilden beroende på hans/hennes ståndpunkt. Alla ska granskas likvärdigt oavsett vilken ideologi man står för.

Citat:
Detta är inte vanligt menar du? Hörde du intervjun med Stefan Löfven när han var i Kina? Han ville inte svara på om Kina var en diktatur. Frågan omformulerades många gånger för att sätta dit gamle Stefan. En skicklig politiker ska väl kunna hantera sådana företeelser, håller du inte med?

Hört om Löfvens intervju angående Kina. Jag hyser dock inget större förtroende för Löfven och skulle inte vilja kalla honom skicklig på något plan.. åtminstone inte politiskt sett, som fackpamp kunde han säkert sina grejer.

Som han skulle ha uttryckt sig. Det är bara käbbel.
Norrmännen till skillnad från svenskarna är inte vana vid den behandlingen som Åkesson fick utstå i Skavlan, därav ramaskriet. Här i Sverige är det dock gammal skåpmat att "rasisterna" ska ställas till svars. Ironiskt blir det också att många anhängare kommer från vänsterhållet, troligen har man också obskyra Lenin och Stalin bilder uppsatta på vardagsrummet.
Senast redigerad av Glaucius 2015-03-29 kl. 19:28.
Citera
2015-03-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, detta stämmer inte. Däremot skulle en ökad befolkning kunna vara positiv, men detta beror på en mängd andra faktorer, t.ex. utbildningsnivån hos invandrade personer. En ökad befolkning leder dock till ökad tillväxt, men det är en annan sak.

Delen du kapade bort efter syftade på just det, även om jag kunde skrivit det snyggare, att det kräver att man får dem att bli producerande medborgare. Enligt OECD hade vi 2013 dock en större inkomst än utgift från invandrare (inkluderat arbetskraftsinvandring förstås).
Citera
2015-03-29, 19:24
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:

Nu tror jag väl att Je suis Charlie handlade om att tecknarna mördades, snarare än att de kränkte islam. Återkom när några religiösa dårar klipper norrbaggen.
Citera
Medlem
Citat:

Citat:

Kritik mot uselt uppförande från en journalist = Mord på en meningsmotståndare?

För att utveckla vad jag sa här:

Du har rätten att säga vad du vill.
Jag har rätten att anse du är helt blåst.
Jag har inte rätten att döda dig/tysta dig.

Kortare uttryckt: "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
Citera
Medlem
Citat:

Ingen har väl ifrågasatt Skavlans rätt att ställa sina frågor och uttrycka sina åsikter?

En mer relevant jämförelse är väl om du t.ex. försökte förklara och reda ut vissa av mina fördomar mot Islam och jag satt mitt emot dig och bara avbröt med saker som:

"... men Muhammed var väl pedofil?"
"... men tycker du det är ok att knulla 9 åringar då?"
"... brukar du själv kolla efter fruar utanför lågstadieskolor kanske?"

osv. osv. så att du inte fick en chans att utveckla ditt resonemang.

Det var ungefär det Skavlan sysslade med i denna så kallade intervju!
Citera
2015-03-29, 19:25
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:

Fanns ju ingen som skrev Je suis Vilks när han råkade ut för terrorangreppen så finner det föga troligt.
Citera
2015-03-29, 19:27
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Delen du kapade bort efter syftade på just det, även om jag kunde skrivit det snyggare, att det kräver att man får dem att bli producerande medborgare. Enligt OECD hade vi 2013 dock en större inkomst än utgift från invandrare (inkluderat arbetskraftsinvandring förstås).

Läsaren ska aldrig behöva gissa vad du menar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in