2015-03-29, 18:50
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Ytterligare en person som saknar grundläggande läsförståelse. Hoppa inte in i diskussioner utan att ha läst vad som tidigare skrivits. Hade du haft den förmågan hade det gjort att du sett att jag initialt uttalade att han hade fel enligt alla möjliga tolkningar av uttalandet.

Jag vet inte om du trollar eller om du är så här dum, men jag försöker ändå: uppenbarligen menade han att det om tjugo år kommer bo en stor mängd araber i Sverige (vilket stämmer) som kommer att göra ett starkt avtryck på samhället (vilket de redan gör) med kvinnoförtryck, skottlossningar, religiös fanatism osv. Du ska alltså inte tolka "arabland" bokstavligt.
Citera
2015-03-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Kollar på Aftonbladet TV, nästan samtliga som reportern intervjuar tycker att skavlan gjorde rätt.

En tjej på slutet tycker att man ska vara hård mot politiker?? Snacka om klantskallar som uttalar sig och inte ens fattar vilken sorts program Skavlan är.

De som bor i stockholms innerstad verkar älska mångkulturen, är det inte lika bra att alla Sveriges flyktingar tas emot där då? Om stockholmare är så positiva, dessutom vill flyktingar bo i storstäder, win win.

Vänta bara tills innerstaden i Stockholm får alla invandrare och de sätts in invandrare i hbtq skolorna som ligger i kaffe-latte området, då lär det helt plötsligt börja klagas... Förbannande hycklare, det är dom som är dom riktiga rasisterna.
Citera
2015-03-29, 18:51
Medlem
Glauciuss avatar
För er som klagar på att det bara är kränkta SD-sympatisörer som anmälde till Granskningsnämnden, vad anser ni om norrmännen som anmäler till den norska motsvarigheten?
Citera
2015-03-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Jag vet inte om du trollar eller om du är så här dum, men jag försöker ändå: uppenbarligen menade han att det om tjugo år kommer bo en stor mängd araber i Sverige (vilket stämmer) som kommer att göra ett starkt avtryck på samhället (vilket de redan gör) med kvinnoförtryck, skottlossningar, religiös fanatism osv. Du ska alltså inte tolka "arabland" bokstavligt.

Det finns personer som uppenbarligen har kommunikationssvårigheter.....eller också vill de inte riskera att behöva diskutera själva sakfrågan.
Citera
2015-03-29, 18:52
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Vad ska ni anmäla? Smädelse av profeten JÅ? Butthurt SD.

Läs mitt inlägg ovanför ditt.

Vad anser du om norrmännen som anmäler till deras egna granskningsnämnd?
Citera
2015-03-29, 18:56
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Läs mitt inlägg ovanför ditt.

Vad anser du om norrmännen som anmäler till deras egna granskningsnämnd?

Vad ska jag anse om det? Jag förstår inte vad det är folk anmäler Skavlan för? Vem det är som anmäler är irrelevant. Erkänn bara att JÅ blev ägd av Skavlan. Offerkoftan ska på direkt ser jag.
Citera
2015-03-29, 18:59
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Vad ska jag anse om det? Jag förstår inte vad det är folk anmäler Skavlan för? Vem det är som anmäler är irrelevant. Erkänn bara att JÅ blev ägd av Skavlan. Offerkoftan ska på direkt ser jag.

Det är intressant att du inte förstår varför man anmäler programmet.
Har du läst följande artikel?
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/svensk-journalistik-lider-av-systemfel_4412667.svd

Jag ska hjälpa dig på traven.

Citat:
* journalisters personliga uppfattningar synliggörs ibland i hur frågor och följdfrågor formuleras;

* granskning av makthavare verkar ske på olika grunder beroende på vem som granskas, det vill säga alla utsätts inte för samma kritiska granskning;

* samma frågor upprepas och omformuleras frekvent under intervjuer i syfte att locka fram ett ogenomtänkt svar;

Förstår du bättre nu varför inte enbart SD:are har valt att anmäla programmet utan även norrmännen? Troligtvis har det även kommit in anmälningar från andra partiers väljare.

Offerkofta tillmälet är lika tröttsamt som rasistkortet och pk-kortet.
Citera
2015-03-29, 19:00
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Hur tycker du annars att det ska skildras bildmässigt för att budskapet ska vara tydligt?

Kan du beskriva en kontrasterande bildsekvens som är "icke-rasistisk" och förmedlar samma faktum? Alltså, för att ge en djupare förståelse hur det bör se ut?
Det skulle vara intressant att utgå ifrån, men som jag ser det kräver budskapet någon form av mellanösternattribut kombinerat med en något hotfull ton för att det ska gå ihop.

Sedan om du vill utläsa något extra ur det är din/Skavlans ensak.

Skönt att höra att Skavlan + vi andra som uppfattar videon som rasistisk har rätt att göra det.
Intervjun hade ju två delar, den om utbrändheten och den om politiken.
Frågan om spelmissbruket - var den under bältet eller var den relevant? Mycket pengar, högavlönade riksdagsledamöter o.s.v o.s.v. Jag tyckte intervjun var som den skulle, men för sd-sympatisörer spelar det som bekant ingen roll vad som sägs eller görs. Du skulle kunna visa en sd-politiker som slog en gammal tant. Det skulle fortfarande vara medias fel.
Citera
2015-03-29, 19:01
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Måste vara en svärjedemonkraturisk sorgetråd det här. Vad hemskt att Skavlan ställde ett par tuffa frågor till helgonet och mysfarbrorn Jimmie Åkesson. Var tog allt snack om yttrandefrihet vägen? Är det bara en rättighet som gäller när man ska näthata och spy galla över olika folkgrupper?

Skavlan gjorde för en gång skull en suverän intervju. Upplägget var väl genomtänkt. JÅ blev verbalt munknullad av Skavlan, från början till slut. Reklamen från 2010 blev the finishing touch, saggen i skägget på JÅ. Give 'em hell liksom. Vilken fjant.

JÅ:s dagar är räknade som SD:s partiledare. Efter hans avgång kommer SD att implodera i olika maktkamper. Judar/sionister mot antisemiterna i partiet. De yngre mot det äldre gardet. Etcetera, etcetera.

Nej det är en otroligt märklig analys. Skavlan lyckades bara framställa sig själv som otrevlig samt att ge mer röster till Sverigedemokrater och inte nog med det har Åkesson fått otrolig sympati från vårt broderland Norge, med över 10 000 i gruppen Boikotta Skavlan, samt över 2000 klagomål till NRK mot programmet. Jag förstår inte vad du är glad över? att Skavlan likt hela vänsterröran i Sverige är SD bästa valarbetare?. Det är ju precis sådan här smutskastnings journalistik som gynnar SD, som gör att ingen längre lyssnar på kritiken mot SD alla är helt bedövade av flosklerna men strömmen av SD medlemmar fortsätter och det rapporteras om hundratals nya medlemmar direkt efter programmet.
Jag tror inte att SD imploderar utan Åkesson för vi kommer trots interna strider att hålla ihop mot målet, intressant dock vad du skriver sprickan inom SD mellan mitten och höger falangen är ett faktiskt verkligt hot och det delar partiet från rötterna. Om skavlan inte hade varit en riktigt usel kellogs journalist som snarare platsar på expressen, så hade han tagit upp frågan om detta samt bråket med SDU, det hade kunnat faktiskt skada partiet. Istället jobbar han för oss och du hyllar det.
Senast redigerad av Mr B 2015-03-29 kl. 19:04.
Citera
2015-03-29, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Jag lägger ingen värdering i gruppen som sådan och jag går inte och är rädd för muslimer/araber. Jag ser ingen anledning att sätta någon sådan gräns, men så är jag heller inte rasist. Sveriges grundlag uttrycker religionsfrihet i landet så att vara emot muslimer här vore osvenskt.

Den mest väsentliga frågan för mig är att få en bättre fungerande integrationspolitik. Sverige är geografiskt sett ett ganska stort land men har låg befolkningstäthet. En ökad befolkning är positivt för oss ur ett ekonomiskt perspektiv, men vi måste se till att så många som möjligt får chansen att bli produktiva medborgare.

Naivt sa det forslar! Muslimska kvinnor vill inte arbeta. De vill skota om sin familj. forsorjningsbordan faller pa mannen. Ar han dessutom somalier sa - good luck!

finns uppdrag granskning reportage fore Sverigedemokraternas intag i riksdagen (fore 2010) som visar detta. Bland annat tva arabiska kvinnar som varit i Sverige 6 respektive 11 ar utan att kunna tala svenska.
No problem - svenska skattebetalare servar...

Muslimer=bidragsparasiter, kommer aldrig ens att ga jamnt ut.
Citera
2015-03-29, 19:02
Medlem
Så här säger SVT:s kommunikationsdirektör:

Citat:
– Vi behandlar inte Jimmie Åkesson annorlunda än någon annan.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tittarstorm-mot-akessonintervjun/

Men här erkänner Skavlan att han valde att behandla Åkesson annorlunda andra politiker:

Citat:
– Jeg kan godt forstå at mange kan bli opprørt av det intervjuet hvis man ikke vet hvem Åkesson er, og hvilken rolle han spiller i svensk politikk, sier Skavlan, og fortsetter:

– Jimmie Åkesson er en veldig kontroversiell politiker. Vi har ikke den type politiker på vårt storting. Han representerer et veldig kontroversielt parti som ifølge mange har ekstreme holdninger. Det skulle være helt, helt feil å invitere ham i studio uten å stille kritiske, politiske spørsmål. Da tror jeg at jeg hadde fått enda mer kjeft, sier programlederen til NRK.

http://www.nrk.no/kultur/skavlan-om-klagestormen_-far-meg-til-a-tenke-1.12286865
Citera
2015-03-29, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SD2014tjalala
Anmälningarna väller tydligen in i Norge! Gör samma sak Svenskar, anmäl allihopa!

Hur ser ni vänsterextremister som Frankenstein och "undrande87" på Norrmännens sunda åsikter? Är verkligen hela Norge och resten av världen rasister? Hörnet blir mindre och mindre för era PK-flosker
Du har nog missuppfattat var jag står politiskt, men kan berätta att jag har inga som helst svårigheter att att med integritet stå upp för mina åsikter även när jag befinner mig i minoritet såväl på nätet som irl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in