2015-03-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det här huset känns konstigt, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad: http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-saltsjo-boo-gustavsvik-nacka-kommun-dalvagen-19-6676935
Ja det var konstigt hela huset. Både planlösningen och interiören. Takhöjden i köket verkar minimal. Om man gissar att bänkskåpen är 90 cm höga så verkar takhöjden vara mellan 180--200 cm.
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
ja, usch.
för att inte tala om tegeltapeterna i gillestugan som tom är tapetserade över eldstaden(!).

Ja tapetserad eldstad var första gången jag såg och jag vill inte se det igen. Hela tomten kändes konstig, konstigt läge, form och grannen ovanför med en brant kort sluttning som verkar som gjord för jordras och vårfloder som spårar sönder jorden. Kul att sitta på stolarna utomhus i den där nersänkta gropen och bara huvuden sticker upp. Hela tomten känns outnyttjad, jag skulle kanske byggt en carport eller liknande för att få insynsskydd och en plats för bilen.
Citera
2015-03-29, 16:18
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja det var konstigt hela huset. Både planlösningen och interiören. Takhöjden i köket verkar minimal. Om man gissar att bänkskåpen är 90 cm höga så verkar takhöjden vara mellan 180--200 cm.

Huset började som ett fritidshus 1972. Sen blev det ombyggt 1998. Den stora ombyggnaden har skett de senaste åren. Det är nog därför det ser så konstigt ut. Det är svårt att säga vilken del av huset som är den ursprungliga.

Men kaklet i badrummen är bland det snyggaste jag sett i den vägen. De där sexkantiga plattorna i olika färger är ursnygga!
Citera
2015-03-29, 16:28
Medlem
Citat:

Det verkar som det har offrat takhöjd på de på bottenplanet och andra våningen. Kika på kakelugnen så ser du att de har plockat bort ett varv upptill på den och ett varv under eldstaden, det går alltså inte elda i den utan den är bara dekoration.
Citera
2015-03-29, 16:57
Medlem
En till lite udda utbyggnad:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-kvarnberget-karlstads-kommun-muraregatan-13-7077716
Citera
2015-03-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalashniKitten

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-kvarnberget-karlstads-kommun-muraregatan-13-7077716

Och ett udda läge, såg ut som ett fotomontage med det huset och höghusen i bakgrunden.
Citera
2015-03-29, 17:51
Medlem
Citat:

nästan så att man tycker att mäklaren (för en gångs skull) har varit för ärlig när man ser den första bilden. det fanns ju bilder längre ner som inte presenterade omgivningarna på riktigt samma, minst sagt, brutala sätt.
Citera
2015-03-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Det verkar som det har offrat takhöjd på de på bottenplanet och andra våningen. Kika på kakelugnen så ser du att de har plockat bort ett varv upptill på den och ett varv under eldstaden, det går alltså inte elda i den utan den är bara dekoration.
Att de dessutom valt att använda de två stora burspråksrummen på framsidan till badrum (med insynsskydd för fönstren) framstår som helt absurt.
Citera
2015-03-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Att de dessutom valt att använda de två stora burspråksrummen på framsidan till badrum (med insynsskydd för fönstren) framstår som helt absurt.
Jamen eller hur...jag skrev inget om det men det var en av de första sakerna jag tänkte på. För det första vill man inte ha så där mycket insyn i ett badrum, inte jag iaf. och för det andra så går man miste om massa ljusinsläpp och utsikt som man bara får njuta av när man skiter eller ligger i badet.
Citera
2015-03-29, 22:54
Medlem
Citat:

Åh wow. Jag gillade faktiskt detta. Märkligt nog för min smak. Hade kunnat flytta in direkt om de lämnade kvar inredningen också Lite märkligt läge bara. Synd att det knappt är någon trädgård heller och det springer nog mycket folk däromkring med tanke på en lekplats precis utanför. Men det var ändå snyggt tycker jag. Konstigt men på ett bra sätt.

Och en annan sak - tavlor överallt! Notera även telefonen på toaletten med bastun.
Senast redigerad av pawpawt 2015-03-29 kl. 22:59.
Citera
2015-03-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawpawt
Åh wow. Jag gillade faktiskt detta. Märkligt nog för min smak. Hade kunnat flytta in direkt om de lämnade kvar inredningen också Lite märkligt läge bara. Synd att det knappt är någon trädgård heller och det springer nog mycket folk däromkring med tanke på en lekplats precis utanför. Men det var ändå snyggt tycker jag. Konstigt men på ett bra sätt.

Och en annan sak - tavlor överallt! Notera även telefonen på toaletten med bastun.

Det kan ju liknas vid att flytta Stockholms stadsbibliotek med den mängden böcker. Stackars dem som ska bära alla flyttkartonger. Telefoner fanns överallt, mobiltelefoner verkar inte ha gjort sitt intrång i detta hem. Ser ut som att det ofta förekommer skitsnack på den toan med tanke på placeringen av telefonen.
Citera
2015-03-30, 10:41
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawpawt

Gillar't också! Runda hus kan vara svårmöblerade men detta verkar funka bra och det är en hemtrevlig känsla tycker jag. Något rum kanske är lite väl fullt med tavlor och omatchande möbler. Ett par som samlat på sig hela livet och har svårt att göra sig av med grejer. Det skulle nog räcka att gallra en smula och "binda ihop" inredningen lite grann. I stort är det riktigt trevligt!
Citera
2015-03-30, 10:43
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Ja tapetserad eldstad var första gången jag såg och jag vill inte se det igen. Hela tomten kändes konstig, konstigt läge, form och grannen ovanför med en brant kort sluttning som verkar som gjord för jordras och vårfloder som spårar sönder jorden. Kul att sitta på stolarna utomhus i den där nersänkta gropen och bara huvuden sticker upp. Hela tomten känns outnyttjad, jag skulle kanske byggt en carport eller liknande för att få insynsskydd och en plats för bilen.
Kul att skotta snö i gropen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in