2015-03-23, 12:04
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Någon uppdatering?

Hände inte så mycket förutom att jag ständigt stavade fel, skulle skriva en privnote och skrev privlone för att jag började tänka på privatlån och gick av någon anledning in på Swedbanks hemsida :P Men märker att man blir påverkad, det gör man inte hehe.
Citera
2015-03-24, 02:05
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur vanebildande är detta jämfört med t. ex. z-analoger som imovane/zopiklon. Tog detta för sömnproblem tidigare och dagen efter hjälpte det som fan mot min ångest.

Nu har jag testat några ksalol och skulle kunna ta icke-vanebildande medicin för sömn och sen ta en ksalol (1mg) när jag vaknat för att få bort ångest och andra problem (zombie-mode) som dessa sömntabletter skapar. Är det en dum idé att ta varje dag och kommer det sluta med att jag behöver 5mg per dag för att få bort ångest?
Citera
2015-03-24, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur vanebildande är detta jämfört med t. ex. z-analoger som imovane/zopiklon. Tog detta för sömnproblem tidigare och dagen efter hjälpte det som fan mot min ångest.

Nu har jag testat några ksalol och skulle kunna ta icke-vanebildande medicin för sömn och sen ta en ksalol (1mg) när jag vaknat för att få bort ångest och andra problem (zombie-mode) som dessa sömntabletter skapar. Är det en dum idé att ta varje dag och kommer det sluta med att jag behöver 5mg per dag för att få bort ångest?

Att ta bens varje dag kommer få dig hooked snabbare än du hinner ropa hej.

Försök ta tjuren vid hornen och rida ut ångesten så kommer den bli mindre och mindre varje gång. Lättare sagt än gjort jag vet. Men att vara torsk på benso kommer vara jobbigare i längden.
Citera
2015-03-24, 03:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Att ta bens varje dag kommer få dig hooked snabbare än du hinner ropa hej.

Försök ta tjuren vid hornen och rida ut ångesten så kommer den bli mindre och mindre varje gång. Lättare sagt än gjort jag vet. Men att vara torsk på benso kommer vara jobbigare i längden.
Jo så är det väl med all benso. Men är det en sämre idé att köra xanor/ksalol än något annan benso/z?
Citera
2015-03-24, 07:20
Bannlyst
Tjena fb ,

vilken grön shop har snabbast lev på ksaslol nu? någon med bra erfranhet
Citera
2015-03-24, 08:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo så är det väl med all benso. Men är det en sämre idé att köra xanor/ksalol än något annan benso/z?
Alprazolam har relativt kort halveringstid och därför så anses den vara mer beroendeframkallande än annan benso. Jag vet inte om detta stämmer eftersom att jag endast använder benso sporadiskt och med stor respekt.

Jag tycker att benso kommer till sin rätt vid kraftig ångest och i små doser. För min del innebär detta att jag i princip bara använder 0,5-1 mg alprazolam eller 1-2 mg lorazepam de dagar då jag har druckit relativt mycket alkohol dagen innan. Det är i min mening inte nödvändigt att bli totalt ångestfri, utan bara att ta udden av det värsta. Om målet är att bli påverkad och totalt ångestfri så tycker jag att alkohol fungerar bättre.
Citera
2015-03-24, 22:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Förr i tiden blev jag skev på Xanor. Jag tappade alla hämningar och gjorde konstiga saker. En del ledde till rätten. När jag tar Xanor nu för tiden händer ingenting -> sömnig -> somnar.

Är jag ensam om denna utveckling?
Citera
2015-03-25, 16:51
Medlem
Kan xanor hjälpa till mot "social fobi" vet att ikton hjälper rätt bra mot det, samt har nyligen köpt hem lite lorazepam(har inte riktigt hunna känna efter dom ordentligt). Men dom bygger upp toleransen waaay 2 fast. Vill kunna använda ca 1-3 gånger i veckan som behovsmedicin (är ett måste om alkohol ska intas, kan inte dricka utan, blir bara odräglig och osocial.
Citera
2015-03-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BG.knoccOut
Kan xanor hjälpa till mot "social fobi" vet att ikton hjälper rätt bra mot det, samt har nyligen köpt hem lite lorazepam(har inte riktigt hunna känna efter dom ordentligt). Men dom bygger upp toleransen waaay 2 fast. Vill kunna använda ca 1-3 gånger i veckan som behovsmedicin (är ett måste om alkohol ska intas, kan inte dricka utan, blir bara odräglig och osocial.

Xanor är de bästa ja provat mot social fobi och ångest.
Citera
2015-03-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Xanor är de bästa ja provat mot social fobi och ångest.

Får testa och köpa hem ett gäng! har bara testat dom när jag haft full resistans, då hjälpe de inte så bra tyckte jag! Men nu är jag nere på iprincip 0 tolerans.

Eller har den och imovane korstolerans? Båda går ju på gaba, men xanor kanske plockar upp några andra receptorer än imovane?
Citera
2015-03-29, 12:30
Medlem
Hej, tryckte i mig 10 mg R2(iktorivil) igår klockan 18 för första gången på en vecka. Eftersom iktorivil har så lång halveringstid kommer min tolerans mot xanorna som jag ska trycka i mig ikväll, fortfarande vara skyhög, va?
Citera
2015-03-29, 15:07
Medlem
Är Ksalol bättre eller sämre än svenska xanor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in