2015-03-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heracillin
Vi hade en "nysvensk" som provledare, var väldigt bra faktiskt. Startade provet 3-4 minuter innan utsatt tid och det vara flera i provsalen som fick SMS under provet utan att det uppmärksammades. Killen hade verkligen nollkoll på hur saker och ting fungerade, till exempel så öppnade han plasten på proven till nästa prov INNAN rasten så jag visste hela tiden vilken del som skulle komma härnäst (är väl kanske ingen fördel men ändå lite kul!)

Hur är det relevant att han är nysvensk?
Citera
2015-03-28, 20:36
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi08
Västerbron!
Stort tack. Dränker mina sorger med hjälp av alkohol och droger ikväll. En annan dag
Citera
2015-03-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
En sak jag har stört mig på efter att ha skrivit hp två gånger är att det på läsförståelse delen märks att högskoleprovet styrs ifrån pk-umeå. Det är väldigt mycket genus normativa skalbaggar/fåglar och slaveritexter. Det gynnar pk människor och fältbiologer eftersom det är MYCKET lättare att ta in en text som man tycker är någorlunda intressant.
Om provet hade styrts ifrån Luleå istället hade det handlat mer om snöskotrar, gruvor och hockey och således gynnat en annan "grupp".

Haha, hockey! Det hade varit nåt. Då lär man haft fokuset uppe gentemot dessa texter om hjärnans funktion gällande läsning Tyckte dock allt som allt att provet var bättre utfört än i höstas.

Edit: På studera.nu har man nu ändrat från "provfrågorna publiceras 18.00" till "provfrågorna publiceras så snart vi kan". Lär väl åtminstone vara nånting på gång.
Senast redigerad av gitarrguden 2015-03-28 kl. 20:40.
Citera
2015-03-28, 20:39
Medlem
Kva 50 (inte strålande), Verb 66. Enligt höstens nominering 1,35. Vågar någon gissa vad det hamnar på, och vet någon erfaren om provet i år var "svårt" och vågar gissa på nomineringen.
Citera
2015-03-28, 20:39
Medlem
Jirki88s avatar
Den där jävla texten om fysisk aktivitet bla bla var ju sömnpiller deluxe iallafall.
Citera
2015-03-28, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Hur är det relevant att han är nysvensk?
Skärp dig.
Citera
2015-03-28, 20:41
Medlem
Tjena , jag fick
50/80
67/80

Ngn Flashback hjälte som kan säga mig vad det ger?
Citera
2015-03-28, 20:42
Medlem
mophrs avatar
Citat:
En sak jag har stört mig på efter att ha skrivit hp två gånger är att det på läsförståelse delen märks att högskoleprovet styrs ifrån pk-umeå. Det är väldigt mycket genus normativa skalbaggar/fåglar och slaveritexter. Det gynnar pk människor och fältbiologer eftersom det är MYCKET lättare att ta in en text som man tycker är någorlunda intressant.
Om provet hade styrts ifrån Luleå istället hade det handlat mer om snöskotrar, gruvor och hockey och således gynnat en annan "grupp".

Burkar sällan hålla med människor som pratar om hockey och "pk-människor" i samma stycke, men du har nog en poäng.

Tänkte faktiskt på detta själv när jag satt och håll på med läsuppgifterna hur lätt det var att hålla fokus uppe eftersom jag är intresserad av biologi, medicin och psykologi. Lite orättvist måhända.

EDIT: Fysisk aktivitet texten var dock det värsta...tvärvinklat sömnpiller
Citera
2015-03-28, 20:42
Medlem
Citat:
Så illa var de väl inte i år, men en text fick mig att ilskna till och de var den otroligt duktiga och floskelspäckade texten om språkbyte. Riktigt jävla dravel..
Citera
2015-03-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcn
Tjena , jag fick
50/80
67/80

Ngn Flashback hjälte som kan säga mig vad det ger?

Jävla latmask, här kan du göra det själv http://studera.nu/hogskoleprov/efter-provet/facit-provfragor-och-normeringstabeller/ det tar 10 sekunder och det hade därmed gått fortare för mig att bara skriva resultatet men DU ÄR EN JÄVLA LATMASK OCH JAG TÄNKER INTE GÖRA DET.
Citera
2015-03-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Det är ingen fara

Säkert? Vad skönt, har nojjat som fan.

Skrev för första gången idag, borde landa runt 1,2-1,3. Helt ok nöjd med tanke på den minimala tiden jag lagt ner på förberedelser.
Citera
2015-03-28, 20:46
Medlem
Någon som kan förklara vad standardavvikelse är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in