2015-03-28, 12:19
Medlem
guderis avatar
Sådana som han urvattnar ju begrepp som nazist och fascist. Fortsätter det så finns ju risken att framtida generationer inte ens kommer förstå vad en nazist eller fascist verkligen innebär.

Jag är ganska säker på att Arnstad förr eller senare kommer gå över gränsen, och då kommer det bli en ketchupeffekt, hans "allierade" har troligtvis redan öppnat ögonen. Det ser man ju när hans utsvävande oneliners får mer och mer mothugg även bland de egna.

Alternativt är han ironisk på ett sätt som bara framgår för personer som känner honom personligen.
Senast redigerad av guderi 2015-03-28 kl. 12:33.
Citera
2015-03-28, 13:04
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Sådana som han urvattnar ju begrepp som nazist och fascist. Fortsätter det så finns ju risken att framtida generationer inte ens kommer förstå vad en nazist eller fascist verkligen innebär.

Precis. Jag tror inte att Arnstad och hans medlöpare förstår hur kontraproduktiv deras kampanj är. Som jag har varit inne på förut så kommer folk bara att rycka på axlarna den dagen de verkliga nazisterna och fascisterna börjar nosa på fyraprocentspärren. De har av Arnstad, et al, fått bilden av en fascist eller nazist som någon som vill minska invandringen och emellanåt uttalar sig rasistiskt.
Citera
2015-03-28, 13:37
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Precis. Jag tror inte att Arnstad och hans medlöpare förstår hur kontraproduktiv deras kampanj är. Som jag har varit inne på förut så kommer folk bara att rycka på axlarna den dagen de verkliga nazisterna och fascisterna börjar nosa på fyraprocentspärren. De har av Arnstad, et al, fått bilden av en fascist eller nazist som någon som vill minska invandringen och emellanåt uttalar sig rasistiskt.

Ja, och det är det som är poängen bakom historien om pojken som ropade varg - när den väl kom så lyssnade ingen.

Sedan så finns en annan fara som har tagits upp, vilket är att folk faktiskt börjar identifiera sig som fascister och nazister. Jag har ju själv blivit mobbad och fått fula invektiv kastade mot mig - till slut så avtrubbas man och tänker "ja, ja, kalla mig bögjävel då". Det är totalt normal försvarsmekanism och man har dessvärre börjat se en sådan tendens hos övertygade Sverigedemokrater - "ja, ja, jag är orolig över den förda invandringspolitiken, så kalla mig rasist då". Det är en förståelig motreaktion, men en väldigt farlig sådan i detta fall.

Sverigedemokraterna agerar inte som en slags inkörsport till nazistiska partier - det finns ju liknande partier i våra grannländer och mig veterligen så har de rätt lågt med nazistiska aktiviteter; det är nyttiga idioter som Arnstad som gör det genom att normalisera begreppet. Men det bryr sig nog inte Arnstad om egentligen, för ingen skulle bli gladare än Arnstad om SvP (eller liknande parti) fick fart i seglet.

Då skulle ju han äntligen få någon slags relevans.
Citera
2015-03-28, 23:12
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Om jag har förstått det rätt är han en notorisk lögnare. Ljuger om allting.

Ljuger om att han är historiker.
Ljuger om att han är journalist.
Ljuger om den befälsgrad han hade i det militära. Han gjorde väl bara lumpen?
Ljuger om varifrån hotet mot demokratin i Sverige kommer ifrån.

Och den här personen bjuds ändå in till SVT och TV4 eller vad det nu kan vara, som "expert" på rasism och dylikt. Det är ju bara ett tecken på hur dåligt det offentliga Sverige är.

Lagt till: Ja just det. han ljuger också om hur hemskt rasistiskt Danmark är.

Han har skrivit en del för Expressen, så journalist är han väl, även om han inte är någon vettig sådan.
Citera
2015-03-29, 00:02
Medlem
Cirkus Arnstad fortsätter. Nu påstår han att SD har mordhotat Skavlan.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Nu mordhotas Skavlan av SD på sociala medier. Så går det för alla som är kritiskt ifrågasättande ang SD. And were sort of fine with that?
https://twitter.com/arnstad/status/581826904996601857

Med samma logik skulle Socialdemokraterna ha hotat att stycka Blondinbella, Anna Hedenmo och Margret Atladottir och steka deras bröst i smör.

http://www.friatider.se/sveriges-varsta-nathatare-sosse
(FB) PK-SKANDAL! Svarta adopterade S-politikern Marcus Arnesson bakom näthatet mot kvinnor
Senast redigerad av Nebeltag 2015-03-29 kl. 00:16.
Citera
2015-03-29, 00:13
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Cirkus Arnstad fortsätter. Nu påstår han att SD har mordhotat Skavlan. Verkställande utskottet då eller?

https://twitter.com/arnstad/status/581826904996601857

Med samma logik skulle Socialdemokraterna ha hotat att stycka Blondinbella, Anna Hedenmo och Margret Atladottir och steka deras bröst i smör.

http://www.friatider.se/sveriges-varsta-nathatare-sosse
(FB) PK-SKANDAL! Svarta adopterade S-politikern Marcus Arnesson bakom näthatet mot kvinnor
Haha, dåren panikblockar alla som på något sätt tvivlar på Profeten. Prove me wrong!
Citera
2015-03-29, 01:34
Medlem
Efter det att Arnstad inbillat sig att SD är en farlig terrororganisation som utarbetat en plan för att Sveriges journalister ska mördas, kommer nu hård kritik riktad mot Arnstad från svensk-kurdiska kvinnor.

De anser med all rätt, att hotet från IS och jihadister är betydligt allvarligare. Inte konstigt att de blir upprörda, med tanke på vad exempelvis kurderna i Kobane fått utstå.

Några exempel:

Citat:
Kurdisk tös @Kurdinnan
Det förvånar mig att det finns folk som tror att Sverigedemokraterna är det största hotet mot Sverige just nu.

Citat:
Claudia Aziz
‏@doppler3ffect
Arnstad är ju för fan inte sann. Om han vet mer än Säpo kanske han bör delge dem informationen han sitter på.
---
Claudia Aziz ‏@doppler3ffect
Fucking idiot. Vet han ens vad terror är?
Citera
2015-03-29, 05:29
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Cirkus Arnstad fortsätter. Nu påstår han att SD har mordhotat Skavlan.

Jag tänkte göra ett inlägg om det, men vad är poängen?

I alla fall: ja, Skavlan har fått en massa upprörda kommentarer om programmet. Rekord, säkerligen. Men dessa kommer från både svenska och norska debattörer - är norrmännen en del av Sverigedemokraternas mordmaskin?

Sedan så är det klart - helt omöjligt att verifiera om det har förekommit dödshot såvida Skavlans produktion inte anmäler det då de kommentarerna säkerligen raderas omgående.
Citera
2015-03-29, 09:23
Medlem
Memnoks avatar
Kan någon förklara grejen med "and were sort of fine with that". Är det en medveten och ironisk felskrivning eller citerar han någon?
Citera
2015-03-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tänkte göra ett inlägg om det, men vad är poängen?

I alla fall: ja, Skavlan har fått en massa upprörda kommentarer om programmet. Rekord, säkerligen. Men dessa kommer från både svenska och norska debattörer - är norrmännen en del av Sverigedemokraternas mordmaskin?

Sedan så är det klart - helt omöjligt att verifiera om det har förekommit dödshot såvida Skavlans produktion inte anmäler det då de kommentarerna säkerligen raderas omgående.
Därför att om man inte avslöjar Arnstad riskerar det att bli en "sanning" att SD hotat Skavlan.* Aagård, Virtanen och gänget skulle skriva spaltmeter om det, stats- och finansministern skulle tala om SD:s "mordhotsindustri" och så vidare. Tillräckligt många inom politik och media använder sig av Arnstad som ett slags buktalardocka. Därför måste han avslöjas gång på gång även om det blir tjatigt.

Det är ju som Enoch.Thulin skriver så att nyttan med Arnstad är omvänt proportionell till hur känd han är. Så länge han bara är en anonym "expert" som flimrar förbi i TV-rutan fungerar illusionen. Men ju mer som kommer fram om honom, desto mer förbrukad blir han. Det går alltså inte att tiga ihjäl Arnstad. Det gäller tvärtom att avslöja honom som den bluff han är. På köpet avslöjar man då också alla de mindre nogräknade människor - statsministern t.ex. - som använder sig av honom.

Jag tror säkert att dödshot mot Skavlan kan ha förekommit efter programmet. Men man kan ju inte säga att SD ligger bakom bara för att någon enstaka SD-sympatisör kan ha hotat. Ingen skulle ju säga att "socialdemokraterna" hotat Anna Hedenmo.

*Förutsatt att Skavlan själv ställt upp på det, vilket jag faktiskt inte är helt säker på. Paskan skulle säkert ha gjort det, men Skavlan har nog en gnutta heder i kroppen i alla fall.
Senast redigerad av Nebeltag 2015-03-29 kl. 10:41.
Citera
2015-03-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Kan någon förklara grejen med "and were sort of fine with that". Är det en medveten och ironisk felskrivning eller citerar han någon?
Det verkar vara en blinkning till komikern Eddie Izzard.

Citat:
The reason we let them (mass murdering dictators) get away with that is they kill their own people. And we are sort of fine with that. Oh help yourself. We've been trying to kill you for ages. . . . Hitler killed people next door. Aw, stupid man. After a couple of years, we won't stand for that, will we?
http://marchmatron.blogspot.se/2014/09/cosby-and-hitler-really-this-time-i.html
Senast redigerad av Nebeltag 2015-03-29 kl. 11:06.
Citera
2015-03-29, 11:02
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Tvåa på bollen, Eddie Izzard som sagt:
https://www.youtube.com/watch?v=s6wQQzz9ORU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in