Citat:
Ursprungligen postat av
Wittgenstein
Precis. Jag tror inte att Arnstad och hans medlöpare förstår hur kontraproduktiv deras kampanj är. Som jag har varit inne på förut så kommer folk bara att rycka på axlarna den dagen de verkliga nazisterna och fascisterna börjar nosa på fyraprocentspärren. De har av Arnstad, et al, fått bilden av en fascist eller nazist som någon som vill minska invandringen och emellanåt uttalar sig rasistiskt.
Ja, och det är det som är poängen bakom historien om pojken som ropade varg - när den väl kom så lyssnade ingen.
Sedan så finns en annan fara som har tagits upp, vilket är att folk faktiskt
börjar identifiera sig som fascister och nazister. Jag har ju själv blivit mobbad och fått fula invektiv kastade mot mig - till slut så avtrubbas man och tänker "
ja, ja, kalla mig bögjävel då". Det är totalt normal försvarsmekanism och man har dessvärre börjat se en sådan tendens hos övertygade Sverigedemokrater - "
ja, ja, jag är orolig över den förda invandringspolitiken, så kalla mig rasist då". Det är en förståelig motreaktion, men en väldigt farlig sådan i detta fall.
Sverigedemokraterna agerar inte som en slags inkörsport till nazistiska partier - det finns ju liknande partier i våra grannländer och mig veterligen så har de rätt lågt med nazistiska aktiviteter; det är nyttiga idioter som Arnstad som gör det genom att normalisera begreppet. Men det bryr sig nog inte Arnstad om
egentligen, för ingen skulle bli gladare än Arnstad om SvP (eller liknande parti) fick fart i seglet.
Då skulle ju han äntligen få någon slags relevans.