2015-03-27, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nej han är inte kanon utan usel. Wesslau var ju betydligt bättre även fast han också var kass.
Jag tycker inte han är dålig så säger ni bara för att ni är avundsjuka. Hur som det går inte ha en målvakt som Wesslau som tokräddar ena skottet och fladdrar in nästa tre.
Citera
2015-03-28, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det är för lite dårar i ligan redan nu.
Fast när väl säsongen drar igång kommer ni ju som vanligt börja tjata om att hela HV-laget är dårar...
Citera
2015-03-28, 00:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag tycker inte han är dålig så säger ni bara för att ni är avundsjuka. Hur som det går inte ha en målvakt som Wesslau som tokräddar ena skottet och fladdrar in nästa tre.
Jag säger bara att han är sämre än Wesslau men kanske kan bli bättre. Jag tvivlar dock.
Ersberg är väl den som ska hålla HV71 uppe, han borde klara att spela på en hög nivå.
Citera
2015-03-28, 00:05
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Gott att vara av med den apan må han aldrig mer få komma tillbaka.

Att slippa Wesslau är oxå fantastiskt. det är någon slags äcklig hinna över honom, samma äckliga hinna som Nilson hade och ja en slags hinna som bara finns över Djurgårdsspelare. Bremberg hade samma sorts snuskiga hinna. Kennholt hade inte den där hinnan när spelade hos oss men fick fort tillbaka den när han återvända till Stockholm.

Vår nya målvakt är kanon och med oss så kommer han antagligen utvecklas till Sveriges bästa och OS 2018

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nej han är inte kanon utan usel. Wesslau var ju betydligt bättre även fast han också var kass.

Härligt att se att jag inte är ensam om att tycka illa om Jämtin i våra led.

Ska man svära i kyrkan kanske också och säga att byta ut Petrasek mot Daryl Boyle, som spelar i Tyskland? Offensiv back med god statistik, kolla gärna upp honom på Eliteprospects!
Citera
2015-03-28, 01:01
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Varför kommer 16/17 bli mer intressant än nästa år?
Fler utgående kontrakt som han kan behöva fylla. Bengtzén kommer få sätta ännu större ton på laget då än inför nästa säsong eftersom vi redan har så många spelare under kontrakt nu.
Citera
2015-03-28, 01:13
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Fler utgående kontrakt som han kan behöva fylla. Bengtzén kommer få sätta ännu större ton på laget då än inför nästa säsong eftersom vi redan har så många spelare under kontrakt nu.

Skulle gärna se att Brynäs går all-in på Thoresen och flyttar Lindblom till andrakedjan. Sen plocka upp Deutsch.
Top 6 med
Rödin - Scott - Sweatt
Ollas - Thoresen - Lindblom

Den hade känts riktigt jävla bra. Nästan guld-bra!
Citera
2015-03-28, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Skulle gärna se att Brynäs går all-in på Thoresen och flyttar Lindblom till andrakedjan. Sen plocka upp Deutsch.
Top 6 med
Rödin - Scott - Sweatt
Ollas - Thoresen - Lindblom

Den hade känts riktigt jävla bra. Nästan guld-bra!

Tror definitivt inte att Brynäs är med och slåss om thoresen.
Det är Djurgården, Frölunda eller Fbk tror jag iaf!

Edit: "Johan Ekberg @VFekberg · 13 tim för 13 timmar sedan

Carlsson om Patrick Thoresen "Som jag förstått vill han till en storstad eller Schweiz.Jag har även hört att han redan är klar för en klubb”"

Så Brynäs kan nog räknas bort rakt av, och då det gäller storstad så är det nog enbart Göteborg och Stockholm som gäller... Självklart hoppas jag på Djurgården men känslan säger att det blir Frölunda då han får nära hem etc...
Senast redigerad av Hueaa 2015-03-28 kl. 06:59.
Citera
2015-03-28, 10:28
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Thoresen är en spelare som förmodligen alla lag i hela Europa skulle vilja ha i sitt lag. Sjukt bra värvning om något SHL-lag landar honom.
Citera
2015-03-28, 10:57
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Thoresen är en spelare som förmodligen alla lag i hela Europa skulle vilja ha i sitt lag. Sjukt bra värvning om något SHL-lag landar honom.

Varför skulle Thoresen välja Sverige före Schweiz? Jag kan inte alls förstå det.
Man tjänar mer i Schweiz. Schweiz är inte ett sämre land att leva i, kanske snarare bättre. Närmare hem till Norge? Det finns flyg numera. Man tar sig snabbt till Norge från Schweiz.
Det blir Schweiz för Thoresen. Men jag hoppas på Modo. Vi lockar med Skröder. Det har funkat tidigare med en annan norrman.
Citera
2015-03-28, 11:02
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Varför skulle Thoresen välja Sverige före Schweiz? Jag kan inte alls förstå det.
Man tjänar mer i Schweiz. Schweiz är inte ett sämre land att leva i, kanske snarare bättre. Närmare hem till Norge? Det finns flyg numera. Man tar sig snabbt till Norge från Schweiz.
Det blir Schweiz för Thoresen. Men jag hoppas på Modo. Vi lockar med Skröder. Det har funkat tidigare med en annan norrman.
Så Skröder blir kvar?
Citera
2015-03-28, 11:08
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk

Till Oslo är det lätt att flyga ja. Men Thoresen utgår ifrån Hamar och det är bit ifrån Oslo.

Modo lär ligga långt ner på hans lista. Jag tror han hamnar i Frölunda om han hamnar i SHL.
Citera
2015-03-28, 11:48
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://blogg.mittmedia.se/stisseaberg/?_ga=1.153732152.1025827696.1413461469

Podcast med Bengtzén. Gillar verkligen allt han säger, vi har samma syn på det mesta. Hoppas bara han kan bygga ett bra lag nu, räknar dock att det mesta blir likadant nästa år, men 16/17 kommer bli desto mer intressant.
Brynäs behöver spelare som är BISSVÄLIGA att möta! Gött snack, annat än massa Respektflum!

Håller förövrigt med i stort sätt allt han säger och gillar speciellt hur han reagerade när Brynäs hade 0-5 hemma efter första perioden.
Senast redigerad av Stegen 2015-03-28 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in