2015-03-28, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hahaha
Det blev ju epic failure det här.

1. Retoriskt besegrad.. av Skavlan.
2. Veligt, nervöst, svagt intryck.
3. Ska "arbetsträna", vadfan, han jobbar i Riksdagen, inte på Samhall
4. Käkar antidepressiva piller
5. Ingen presskonferens (Han pallade inte trycket, eller noll intresse från media?)

Många SD-väljare som önskar sig en auktoritär lill-Hitler blev nog väldigt besvikna i kväll.

SD -5% i nästa väljarundersökning

Dr Binary ordinerar ytterligare 6 månaders vila och starkare ångestdämpande piller.

Eh, va?

För det första, vadå retoriskt besegrad? Skavlan ältade samma frågor som ställts 100 gånger i TV redan, och fick samma svar.

Andra punkten är ju korrekt, men han har ju varit sjukskriven i ett halvår. Menar du att han ska briljera direkt? Så fungerar det ju inte.

Trean och fyran gör att du framstår som oseriös, är du ett vänstertroll?

Typ 1% av SDare vill ha någon "lill-Hitler", så nej. SD stiger ju som vanligt: http://status.st/
Citera
2015-03-28, 01:06
Medlem
trattfans avatar
Nu är jag varken pro eller anti-SD speciellt mycket. Men tycker det var lite klantigt av JÅ att nämna att han skrev "give them hell" i smset. Han borde väl förstått att det låter lite dumt och att Skavlan skulle påpeka detta.
Citera
2015-03-28, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Att tillåta sig bli avbruten är inte att ha skinn på näsan.
Jag kan till viss del hålla med och det något jag jobbar med själv på ett privat plan när jag debatterar. Jag är svensk och vill per automatik "vara till lags" och jag antar att Jimmie är stöpt i samma form. Det är ryggmärg, det är inget som kan viftas bort. Det måste tränas bort. En av mina förebilder när det gäller just den här detaljen är juden Robert Aschberg som verkligen bemästrar detta. Han höjer helt enkelt rösten och fortsätter sin mening utan att lyssna. Fortsätter motparten så tar Robert ny sats och höjer rösten ännu ett snäpp (vi vet ju alla hur gäll och gnällig han kan vara) och sen bara tjongar han på.

Det är en egenskap jag saknar men som jag tränar på att erövra. Det är inte så att jag saknar argument, det är mer uppfostran och bildning som gör att man helt enkelt väljer att vika sig när man börjar prata vid samma tillfälle som någon annan. Det går framåt. Jag har lärt mig att stänga öronen och vänta ut "min tur" och sedan nypa fast från det med hög och kraftig röst. Men, det är fortfarande inte ryggmärg. Jag måste fortfarande tänka bort min uppfostran. Jag tror att Jimmie fungerar lite åt samma håll och att det helt enkelt inte fungerade här. Han är ringrostig, man ska inte se det som ett svaghetstecken utan mer som ett tecken på att han är lite stel.
Citera
2015-03-28, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Är du säker på att man betalar för att få vara med? Var har du hört det?
Lite tungt att betala för att bli mobbad btw.

Ja, minns tyvärr inte vart jag hörde det.
Citera
2015-03-28, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Skavlan ställer relevanta frågor. Sluta klaga.
Du ser gärna frågan om "järnröret" en gång till va? Lite som ungarna alltid vill se kalle Anka för 900 gången vid Jul och skrattar lika mycket varje gång, väx upp för fan. Det som varit intressant är inte att få A-bladets ständigt repeterade frågor med ljud istället för skrift.
Men det hade varit mer intressant att få reda på den hysteriska förföljelse han blivit utsatt för, mordhot mm och annat otrevligt från VåldVänstern...
Eller hur det har varit att komma tillbaka till ett så medialt yrke som han har.
Läste en del på Norska tidningars kommentarsfält och det var bara negativt från Norska folket mot alkis Skavlan, så till slut stängde tidningarna fälten så man inte ens kan läsa det skrivna...

Nä programmet visar att det är ett tvättäkta SVT program, så min kommentar är fy fan för att behandla en sjuk som är på väg tillbaka på det viset. Skavlan är körd som trovärdig.
Citera
2015-03-28, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Var kan man läsa om tittarstormen mot #skavlan?

Normalt hade det varit högst upp på löpet, om det hade varit en tittarstorm™ av liknande magnitud.

"Sakliga kritiker-stormen" borde ju vara en rubrik som både stämmer väl överens med verkligheten och drar uppmärksamhet/klick.

Personligen hade jag t o m köpt en papperstidning av Aftonbladet med en sådan rubrik.
Citera
2015-03-28, 01:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Jag tycker inte detta är bra, Jimie Åkesson för oss direkt tillbaka till försvar istället för angrepp, försvar mot de eviga rasistanklagelserna. Mattias Karlsson kunde åtminstone ta kommandot över en intervju, han sitter inte bara och försvarar sig som J.Å alltid gör.

Jag älskar Jimmie för allt han har gjort för SD och Sverige, men jag tycker inte att han är den bästa partiledaren för SD längre. Han är för demoniserad och för defensiv när han pratar med media.

Och tyvärr klarar han inte av att vara avslappnad och glad när han hanterar dem, inte bara för sin depression, utan det är ett karaktärssdrag.

Jag gillar också JÅ men jag är böjd att håla med. Han borde ha ställt Skavlan mot väggen och frågat om de är rasister när de har röstat fram en mycket stramare invandringspolitik än vad SD kräver. Mattias Karlsson är stark i debatten och har ett trevligt utseende som inte alls sitter fel.

Kanske bör Mattias vara partiledare och låta JÅ inta en mer strategisk roll inom partiet.
Citera
2015-03-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Jag håller i och för sig med dig. Om inläggen går att binda till representanter för SD har självfallet Skavlan rätt att ta upp dessa. Något Åkesson borde varit förberedd på. Hur relevanta inlägg från 13 år tillbaka i tiden är tillhör en annan fråga.

Det som blir intressant att se framöver är hur Skavlan kommer tackla andra politikers möjliga framträdanden. Jag såg aldrig när han intervjuade Bildt, Sahlin och Andersson. Sätter man ribban ska även politiker från andra partier känna drevet. Nu minns jag att jag såg intervjun med Sahlin. Det var en gullig intervju med Sahlin när Jens Stoltenberg även var med. Riktigt fredagsmys. Inga kritiska frågor

Jag såg intervjun med Bildt.

Bildt skruvade sig och vägrade svara på direkta frågor så det blev helt absurdt. Satt helt tyst trots att han blev uppmanad att svara flera ggr, istället började han prata om andra saker.
Tillslut gav Skavlan upp typ.

Svallrarn var nog varken hårdare eller mjukare mot Jimmie, men Jimmie är ju en färsking i såna här sammanhang om man jämför de två. Han skulle inte ha sett så jävla dum och korkad ut och typ inte låtsas att han inte förstod, utan istället varit iskall och bara undvikit att svara med ett leende på läpparna som Bildt gjorde.
Citera
2015-03-28, 01:14
Medlem
Permafrostens avatar
Jag har tittat på programmet två gånger nu och anser att Jimmie skötte sig helt okej. Han framstod varken som svag eller räddhågsen. Han svarade någorlunda övertygande på de frågor som ställdes och parerade Skavlans exempel hyfsat, även om han nog kunde varit lite tydligare.

Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Ni är ju för roliga. "Så jääääla PK!!!!" att påpeka rasistiska uttalanden SD-representanter har gjort genom åren, verkligen. Dumma dumma PK-SVT!

Tyckte ändå att det gick bättre än förväntat. Trodde att detta skulle bli mys-TV och förfärades över den vidriga normalisering av rasism som skulle ske på bästa sändningstid. Men det började bra med att de pratade om psykisk ohälsa (något som det verkligen måste pratas mer om) och att Skavlan sedan ifrågasatte diverse tabbar och uttalanden SD-representanter gjort.

För många rasister vet verkligen inte om vad som är rasistiskt.
Det stora problemet är knappast att s.k. rasister inte vet vad som är rasistiskt, utan att antirasister inte vet vad som är rasistiskt. Reklamfilmen och debaclet kring danska S:s valaffischer illustrerar detta tydligt.
Senast redigerad av Permafrosten 2015-03-28 kl. 01:16.
Citera
2015-03-28, 01:14
Medlem
Oj vad relevant att någon sa "parasit" för 13 år sedan och förmodligen är fläckfri sedan dess (i och med att inget nyare nämndes om samma person). Det finns folk som mördade 2002 och går fria nu, är inte det tecken på att människor kan byta åsikt och ändras över tid så vet jag inte vad som är. Orkar inte skramla fram något exempel men de finns nog de som blivit dömda för brott (grova nog för att aldrig tillåtas bli politiker) som sitter i riksdagen just nu.

Början av intervjun kändes seriös och bägge parter samtalade på en rimlig icke politisk nivå. Att sedan börja mata på med gamla politiska frågor som redan besvarats säkert hundratals gånger på prime-time TV en fredag är inte bara fruktansvärt dålig underhållning men också fruktansvärt tjatigt.
Citera
2015-03-28, 01:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Jag tycker inte detta är bra, Jimie Åkesson för oss direkt tillbaka till försvar istället för angrepp, försvar mot de eviga rasistanklagelserna. Mattias Karlsson kunde åtminstone ta kommandot över en intervju, han sitter inte bara och försvarar sig som J.Å alltid gör. Han är dessutom för dämpad och låter sig bli avbruten.

Jag älskar Jimmie för allt han har gjort för SD och Sverige, men jag tycker inte att han är den bästa partiledaren för SD längre. Han är för demoniserad och för defensiv när han pratar med media.

Och tyvärr klarar han inte av att vara avslappnad och glad när han hanterar dem, inte bara för sin depression, utan det är ett karaktärssdrag.

Japp, det är därför jag vill se Mattias Karlsson som partiledare för SD.
Citera
2015-03-28, 01:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Nej, det tycker jag inte. Skavlan sänds inte bara i Sverige och man har aldrig betett sig så här innan. Jag tycker det är helt rimligt att man skulle kunna vänta sig ett något sånär professionellt bemötande i det läge som han befann sig i med sin sjukdom som var högaktuell som samtalsämne.

Man kan ju dra en parallell med andra personer som "talat ut" i sådana här program när de är paria hos allmänheten. Lance Armstrong är ett utmärkt exempel hos Oprah. Där sköttes det snyggt och han fick tala till punkt och ge sin version av det hela. Det är ungefär det som är det som är kutym i sådana här situationer. Personen får ge sin version exklusivt i en talkshow vilket ger tittare, och i utbyte så behandlas man på ett respektfullt sätt och får tala till punkt, även om det är en person som inte är omtyckt.

Man kan förstås förvänta sig några tuffa frågor, men att det ska urarta till ren pajkastning där intervjuaren själv blir genompartisk och vänder sig mot den man intervjuar som ren debattör är närmast skandalöst uselt. Det skulle aldrig någonsin hända i en seriös och professionellt producerad show i ett sånt här läge.

Ja du, jag vet inte vad jag ska tillägga egentligen, annat än att du uppenbarligen hyst ett större hopp om Skavlans professionalitet än vad jag har. Saken är den att svensk media betalar (delar av) Skavlans lön och jag tror att de flesta (med någon som helst verklighetsförankring) vid det här laget vet vad svensk media har för syn på SD. Att Skavlan då skulle gå emot sin arbetsgivare och bete sig som vanligt var i alla fall inget jag väntade mig.

Hur som helst så tror jag att det här tilltaget skadade Skavlan och SVT långt mer än Åkesson och SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in