2015-03-27, 13:19
Bannlyst
Det är inte KVINNANS fel för att hon fungerar som hon gör när hon följer sina naturliga instinkter. Det är dessa jävla rövslickande, naiva mansfittor som springer runt och behandlar tjejer som om de vore prinsessor vars värde är högre än livet.

TYVÄRR fungerar tjejer som så att de attraheras av män vars ståndpunkt angående henne är oklar. Själv har jag vuxit upp med flera systrar så jag var van med tjejer redan i ett tidigt skede och visste någorlunda bra hur de fungerade. Dessutom var/är jag äldst så de lyssnade på mig och blev lite grabbiga till sättet då de härmade det jag gjorde/sa.

Vad betyder då detta? Jo, när jag kom in i en ålder då man blir sexuellt aktiv så såg jag tjejer som vanliga medmänniskor. Jag fjäskade aldrig, jag retades med de osv osv (det är så jag var med mina systrar) och sa ifrån osv osv. Eftersom jag var van med att vara det bestämmande syskonet så blev jag van med det tidigt. Reageerade inte nämnvärt om jag såg en snygg tjej (då jag redan visste hur tjejer ser ut när spacklet åker bort) och behandlade de hädanefter.

Gissa vad? Detta gjorde mig väldigt attraktiv (själv förstod jag som ung tidigt inte varför tjejer var attraherade av mig). Jag behandlade dock aldrig tjejer illa. Det enda som behövs för att fungera med tjejer (inte bara i kärleksrelationer) är så simpelt som....lyssna och häpa....säg ifrån, stå på dig, våga kritisera.
Citera
2015-03-27, 14:10
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Ja, välkommen till planeten Pucko. Här styr den gravt förenklade och subjektiva verkligheten. Men man måste vara extremt bitter för att beviljas inträde genom atmosfären.

Jag säger bara vad jag har upplevt och upplever. Jag trodde att subjektiva världsskådningar var ett legitimt vertyg för att avgöra hur allt förhåller sig?

Nja, subjektiva världskådningar är inte alltid ett legitimt verktyg för att avgöra hur allt förhåller sig. Hör att du är ett fan av postmodernismen?

Citat:
Jag har inte sagt att TS är en förlorare.

Okej tar tillbaka det, men det slutar alltid med att ni ser människor som han och mig som "förlorare" just för att vi inte vill vara med i spelet längre och vänder ryggen åt det. Vi har sett det för vad det är och äcklas av det, därför vi går därifrån.

Jag såg på långa vägar vad för typ av inlägg som skulle komma av hans trådstart. Att han är problemet, inte samhället och inte kvinnan. Problemet som du och många med dig är att ni inte kan acceptera att vi inte vill vara med och "leka" längre. Det stör er något så förbannat när vi sen säger varför och ger er förklaringen.

Får man fråga sig varför denna reaktion från er? Kan det vara att ni inte vill erkänna att ert värde som människa bygger på hur många tjejkompisar ni har? Hur många tjejer ni knullar? Hur många tjejer som kommer just till er för att spy ut sina "problem"?

Citat:
Så det är därför ni tänker som ni gör? Ni har låtit kvinnor köra med er och använda er som redskap? Det är ditt eget ansvar att stå upp för dig själv. Du kan inte skylla allt på kvinnorna.

I mitt fall skulle jag säga att det hände i ungdomsåren. När jag ser tillbaka ställde jag bara upp för att kanske få lite sex som majoriteten av killarna därute så ville jag ha lite vagina. Mycket av det jag gjorde, gjorde jag för att höja min status bland alla andra killar för att tjejerna skulle se mig. Jag var en vit riddare. Jag satte upp vaginan på en piedestal. Alla kvinnor var änglar och skulle beskyddas även om mitt liv riskerades på kuppen. Detta såg tjejerna och visste hur man skulle kunna dra nytta av.

En dag så fick jag nog. Då bestämde jag mig att mitt värde som människa skall inte dikteras av hur kvinnor uppfattar mig.
Jag såg rätt tidigt att jag bara var ett redskap, ett verktyg för kvinnan. Inget annat. Om jag inte har något att erbjuda henne såsom högre status, pengar, beskydd osv osv så är jag inte värt något.

Vi lever i en gynocentrisk värld.

Den kvinnan som ser mig som en människa finns kanske därute, men att jag skulle viga mitt liv till detta sökande är bara dumt. Det är mycket bättre att jag jobbar på mig själv så mycket jag bara kan för att bli en bättre människa på mina egna villkor som inte bygger på vad kvinnor och det gynocentriska samhället vill att jag skall vara.

Jag ser många trådar i denna forumdelen och det är ibland väldigt sorgligt att se killar, män, som har satt sitt värde som människa i hur mycket uppskattning dom får av tjejer/kvinnor.
Citera
2015-03-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Okej tar tillbaka det, men det slutar alltid med att ni ser människor som han och mig som "förlorare" just för att vi inte vill vara med i spelet längre och vänder ryggen åt det. Vi har sett det för vad det är och äcklas av det, därför vi går därifrån.
Jag vill inte heller vara med i spelet längre och det är jag inte heller (drar mig undan från en stor del av befolkningen). Problemet är att ni har en sån jävla äcklig attityd och samtidigt förolämpar våra mödrar, systrar, tjejkompisar, flickvänner och alla andra oskyldiga kvinnor. Jag ser allt som TS har beskrivit, men jag är inte så korkad att jag tar min personliga upplevelse och applicerar den på alla världens kvinnor.
Citat:
Jag såg på långa vägar vad för typ av inlägg som skulle komma av hans trådstart. Att han är problemet, inte samhället och inte kvinnan. Problemet som du och många med dig är att ni inte kan acceptera att vi inte vill vara med och "leka" längre. Det stör er något så förbannat när vi sen säger varför och ger er förklaringen.
Ja vi stör oss, se svaret ovan.
Citat:
Får man fråga sig varför denna reaktion från er? Kan det vara att ni inte vill erkänna att ert värde som människa bygger på hur många tjejkompisar ni har? Hur många tjejer ni knullar? Hur många tjejer som kommer just till er för att spy ut sina "problem"?
Om jag hade byggt mitt värde på det så hade jag haft allvarliga problem.
Citat:
I mitt fall skulle jag säga att det hände i ungdomsåren. När jag ser tillbaka ställde jag bara upp för att kanske få lite sex som majoriteten av killarna därute så ville jag ha lite vagina. Mycket av det jag gjorde, gjorde jag för att höja min status bland alla andra killar för att tjejerna skulle se mig. Jag var en vit riddare. Jag satte upp vaginan på en piedestal. Alla kvinnor var änglar och skulle beskyddas även om mitt liv riskerades på kuppen. Detta såg tjejerna och visste hur man skulle kunna dra nytta av.

En dag så fick jag nog. Då bestämde jag mig att mitt värde som människa skall inte dikteras av hur kvinnor uppfattar mig.
Jag såg rätt tidigt att jag bara var ett redskap, ett verktyg för kvinnan. Inget annat. Om jag inte har något att erbjuda henne såsom högre status, pengar, beskydd osv osv så är jag inte värt något.
Det här förklarar en hel del. Du har betett dig som en fjäskande toffel, och sånt kommer alltid utnyttjas av både män och kvinnor. Det är lite som att ställa bilen olåst i New Yorks värsta problemområde och sen gnälla och klaga på världen bara för att den blir stulen. Ja, det finns mycket tjuvar och svek i världen, men det gäller att också titta på det som är bra, och det är inte Frankrikes fel att din bil blev stulen i New York.
Citat:
Jag ser många trådar i denna forumdelen och det är ibland väldigt sorgligt att se killar, män, som har satt sitt värde som människa i hur mycket uppskattning dom får av tjejer/kvinnor.
Ja det håller jag med om!
Senast redigerad av Solares 2015-03-27 kl. 15:03.
Citera
2015-03-27, 15:26
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Tror även att TS förväntar sig lite för mycket. Om man inte har så höga förväntningar så behöver man heller inte känna sig sviken/dissad. Vissa tror att det är en rättighet att få tjejer serverade på silverfat och börjar gro ett hat ju mer man får nobben. Istället för att ta en ordentlig titt på sig själv och försöka förstå vad man själv gör för fel, så kickar egots försvarsmekanism igång och istället drar den "uppenbara och logiska" slutsatsen att alla andra är idioter och sjuka i huvudet.

Eller så kan man se på det som att: Vill jag verkligen vara en del av detta system? Varför skall jag ändra på mig själv för att passa in i systemet och vad det förväntas av mig som man?

Man har faktiskt ett tredje alternativ och det är att gå sin egna väg och beblandar sig så lite som möjligt med kvinnor och den gynocentriska världen. Att man själv bestämmer sig för vad som gör en man. Att du som man väljer det som gör dig gott och inte hur samhället och kvinnan förväntas vad du som en man skall leva upp till.

Har du sett filmen whiplash? En fruktansvärt bra film. I denna filmen finns denna scenen https://www.youtube.com/watch?v=MsWlktW0kj4

Att bli bland dom bästa på trummor är avsevärt mycket viktigare för honom än att ha en flickvän. Och han insåg tidigt att han var tvungen att klippa banden för hon skulle hålla tillbaka honom. Vilket 99.9% av alla kvinnor skulle göra. Och varför jag länkar detta klippet är för att det är detta som sker när man säger nej till förhållanden. Det är något "fel" på honom. Men framförallt hur kvinnor är...

En helt fantastisk film förövrigt!
Citera
2015-03-27, 15:56
Medlem
Citat:
Eller så kan man se på det som att: Vill jag verkligen vara en del av detta system? Varför skall jag ändra på mig själv för att passa in i systemet och vad det förväntas av mig som man?
För att du vill ha mänsklig kontakt, därför vill du passa in. Vill du inte ha det så kan du välja att hålla dig utanför.
Citat:
Att bli bland dom bästa på trummor är avsevärt mycket viktigare för honom än att ha en flickvän. Och han insåg tidigt att han var tvungen att klippa banden för hon skulle hålla tillbaka honom. Vilket 99.9% av alla kvinnor skulle göra. Och varför jag länkar detta klippet är för att det är detta som sker när man säger nej till förhållanden. Det är något "fel" på honom. Men framförallt hur kvinnor är...

En helt fantastisk film förövrigt!
Eller så är det han själv som skulle låta sig hållas tillbaka. Det finns många framgångsrika musiker, vetenskapsmän, sportproffs och allt möjligt som har haft fru/flickvän genom hela karriärsstegen.

Jag har aldrig varit med om att någon gnäller om mer tid tillsammans. Du får helt enkelt välja en tjej som inte är en klängapa. Ännu en gång har du ett val.

Det är sant att man komma längre ifall man inte har en flickvän. Ett förhållande kräver investeringar och tid. Roligt att du typ skyller det på kvinnan.
Citera
2015-03-27, 16:05
Medlem
eldoradokaffes avatar
Män och kvinnors kärlek är annorlunda, stöpta ur oändliga tidsspanns naturliga urval. Efter befruktning åligger det mannen att beskydda sin avkomma och som av nödvändighet därav modern, helt oavsett kostnad. Mannens kärlek liknar därför kärleken till ett väsen, villkorslös och transcendental. Mannens kvinna bär på det som är den yttersta betingelsen till all handling, självändamålet som är fortskridandet av den egna genotypen. Den blir därmed självuppoffrande och ett intrinsikalt värde, en kärlek till en specifik individ.

Kvinnans kärlek till mannen manifesterar sig annorlunda eftersom den är sprungen ur en annan källa än självändamålet och blir även en sorts spegelbild av mannens kärlek. En specifik man saknar, förutom i befruktningsögonblicket, ett inneboende värde. Kvinnans kärlek till mannen blir därmed efter befruktningen inte en kärlek till den specifika mannen i sig, utan till mannens sociala, materiella och fysiska tillgångar. Den blir därmed instrumentell och kalkylmässig, en kärlek till en uppsättning fördelar.

Ur mannens perspektiv kan denna kvinnliga typ av kärlek, som är en naturens nödvändighet, te sig tarvlig, nedrig - rentav falsk. Man kan även som man, likt trådskaparen, erfara förbittring över insikten om att ens kärlek i denna mening aldrig blir reciprok, något i stil med den justerade dikten av Edith Södergran

Du sökte en blomma
och fann en frukt.
Du sökte en källa
och fann ett hav.
Du sökte en själ
och fann en kvinna -
du är besviken.

Men en sådan reaktion är förhastad. Man bör istället låta sig glädjas över denna ens kapacitet att enkelt kunna älska transcendentalt, självuppoffrande och osjälviskt - en ynnest som tillfaller kvinnan först då hon blir mor till ett barn.
Citera
2015-03-27, 21:00
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag vill inte heller vara med i spelet längre och det är jag inte heller (drar mig undan från en stor del av befolkningen). Problemet är att ni har en sån jävla äcklig attityd och samtidigt förolämpar våra mödrar, systrar, tjejkompisar, flickvänner och alla andra oskyldiga kvinnor. Jag ser allt som TS har beskrivit, men jag är inte så korkad att jag tar min personliga upplevelse och applicerar den på alla världens kvinnor.

Alla dessa nawalts. Det är ingen äcklig attityd att berätta hur en extremt stor del av det kvinnliga släktet beter sig. Det är bara det att du nog inte vill inse att alla dessa "nawalts" du har kontakt med är precis som resten av kvinnorna i världen. Du kanske har träffat 1 av flera tusen som inte är som resten. Det är alltid roligt att höra från män som säger: Min flickvän är inte som resten, min flickvän är unik, hon skulle aldrig göra så mot mig. Min flickvän älskar mig som människa osv osv. Min syster är inte som alla andra kvinnor. Mina tjejkompisar är inte alls som resten.

Varför människor som du retar upp dig som fan på oss är att du vägrar att kolla extra noga på kvinnor i din närhet. Skulle du göra detta så skulle du antagligen bli grymt besviken och bitter. Som du skriver i ett inlägg i denna tråden: "Istället för att ta en ordentlig titt på sig själv och försöka förstå vad man själv gör för fel, så kickar egots försvarsmekanism igång och istället drar den "uppenbara och logiska" slutsatsen att alla andra är idioter och sjuka i huvudet." Om du inte själv kan komma fram att du gör något fel. Är det då du som är dum i huvudet? Hela den meningen visar bara att du enligt dig själv alltid agerar fel om en kvinna avisar dig eller inte har någon nytta av dig. Detta är själva kärnan i gynocentrismen. Det är aldrig, aldrig fel på kvinnan, det är du som är fel. Jo tjäna.

Jag vill bara påpeka för så här är det alltid när man kritiserar den kvinnliga naturen och man möter människor som dig som inte ser kvinnor för vad dom är: Jag hatar inte kvinnor själv, jag hatar beteendet. Så jag hoppas inte du går runt och tror att jag hatar det kvinnliga släktet. Jag finner deras beteende riktigt vidrigt och går iväg ifrån det.

Citat:
Om jag hade byggt mitt värde på det så hade jag haft allvarliga problem.

Ja som självskadebeteende. Och vem vill göra det om man inte gillar att straffa sig själv.

Citat:
Det här förklarar en hel del. Du har betett dig som en fjäskande toffel, och sånt kommer alltid utnyttjas av både män och kvinnor. Det är lite som att ställa bilen olåst i New Yorks värsta problemområde och sen gnälla och klaga på världen bara för att den blir stulen. Ja, det finns mycket tjuvar och svek i världen, men det gäller att också titta på det som är bra, och det är inte Frankrikes fel att din bil blev stulen i New York.

Tur var att jag blev utnyttjad en väldigt kort tid och jag kom till insikt väldigt fort. Jag blev dock aldrig utnyttjad av andra män, men jag tillät mig själv att bli utnyttjad av kvinnor. Var det inte direkt så använde dom en proxy (deras pojkvän eller deras manliga kompisar).

Om man jämför med dom som är 60+ och fortfarande blir utnyttjade vilket är tragiskt. Men men, om dom trivs med det så ok för mig. Sen har vi dom som bara ser att det är en liten klick kvinnor som manipulerar och duperar när det själva verket är den extrema majoriteten som manipulerar osv osv.
Citera
2015-03-27, 21:11
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
För att du vill ha mänsklig kontakt, därför vill du passa in. Vill du inte ha det så kan du välja att hålla dig utanför.

Som sagt:
Citat:
Man har faktiskt ett tredje alternativ och det är att gå sin egna väg och beblandar sig så lite som möjligt med kvinnor och den gynocentriska världen. Att man själv bestämmer sig för vad som gör en man. Att du som man väljer det som gör dig gott och inte hur samhället och kvinnan förväntas vad du som en man skall leva upp till.

Citat:
Eller så är det han själv som skulle låta sig hållas tillbaka. Det finns många framgångsrika musiker, vetenskapsmän, sportproffs och allt möjligt som har haft fru/flickvän genom hela karriärsstegen.

Jag har aldrig varit med om att någon gnäller om mer tid tillsammans. Du får helt enkelt välja en tjej som inte är en klängapa. Ännu en gång har du ett val.

Det är sant att man komma längre ifall man inte har en flickvän. Ett förhållande kräver investeringar och tid. Roligt att du typ skyller det på kvinnan.

Du ser inte att dessa kvinnor mer än gärna lägger sig till lags för att dessa män har något som dom kan suga ut? Du ser inte att dessa männen har något som kvinnan kan utnyttja för sin egna vinning?

Man har inget val om man ser sitt värde i om man har flickvän eller inte eller hur många tjejkompisar man har eller hur bra man kan kommunicera och ha kontakt med det motsatta könet.

Så länge som kvinnan tjänar något på att hålla tillbaka sitt narcissistiska behov från sin man kommer hon finna det på andra sätt om hon inte kan få det från sin man.
Citera
2015-03-27, 22:07
Medlem
H1ONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Jag förstår precis hur kvinnan funkar

Jag läste hela tråden och hade starka misstankar om att något stod fel till, kunde inte riktigt sätta fingret på det förens... Så du förstår precis hur kvinnan fungerar men du har inte blivit nominerad till Nobel Priset för att... Du är en idiot som på allvar tror dig förstå hur kvinnor fungerar?

Nu fattar jag vad felet är. Du har slösat bort min tid, du har triggat igång en olöslig diskussion OCH fått in ett stort antal skribenter i tråden som för varje inlägg liknar mer och mer något min katt har spytt. Du är ett troll, TS och detta är dina 15 minuter kändisskap på internet.

Fira nu medans du kan. Detta är höjdpunkten av ditt liv, resten kommer att vara plågsam stagnation.
Citera
2015-03-27, 22:41
Medlem
rytaris avatar
om det nu är så som du skriver så får du väl acceptera det och spela spelet
Citera
2015-03-27, 22:46
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Som sagt:

Du ser inte att dessa kvinnor mer än gärna lägger sig till lags för att dessa män har något som dom kan suga ut? Du ser inte att dessa männen har något som kvinnan kan utnyttja för sin egna vinning?

Man har inget val om man ser sitt värde i om man har flickvän eller inte eller hur många tjejkompisar man har eller hur bra man kan kommunicera och ha kontakt med det motsatta könet.

Så länge som kvinnan tjänar något på att hålla tillbaka sitt narcissistiska behov från sin man kommer hon finna det på andra sätt om hon inte kan få det från sin man.

det är ju inte så att kvinnan lever som en parasit på mannen egentligen, han får i princip knulla henne i utbyte mot tjänster och beskydd, i gengäld föder hon hans avkomma, skulle hon föda en annan mans avkomma så bryter hennes man nacken av ungen, varför tror du pappor har lättare än mammor att känna igen lukten på sina biologiska barn?
det är därför kvinnan befinner sig i den positionen hon gör, hon låter bara den som har mest att erbjuda sticka kuken i henne medans mannen sticker kuken i vad han hittar, kalla det fel eller rätt men det har fungerat bra sett ur ett evolutionärt perspektiv.
Citera
2015-03-27, 22:50
Medlem
Citat:
Alla dessa nawalts. Det är ingen äcklig attityd att berätta hur en extremt stor del av det kvinnliga släktet beter sig. Det är bara det att du nog inte vill inse att alla dessa "nawalts" du har kontakt med är precis som resten av kvinnorna i världen. Du kanske har träffat 1 av flera tusen som inte är som resten. Det är alltid roligt att höra från män som säger: Min flickvän är inte som resten, min flickvän är unik, hon skulle aldrig göra så mot mig. Min flickvän älskar mig som människa osv osv. Min syster är inte som alla andra kvinnor. Mina tjejkompisar är inte alls som resten.
Det är en äcklig attityd att beskriva det som TS gör. "Jag avskyr kvinnans hela natur"
Jag förstår precis hur kvinnan funkar efter ha studerat the game, RSD, läst vetenskapliga rapporter, senaste 10 åren, haft 5 flickvänner och massa dejter och ONS under mina twenties.

En falsk liten genetisk nazist som skyr ansvar och går över lik för att hämnas och söka bekräftelse på andras bekostnad. Det är samma visa varje gång och kvinnor är i sin grundmall väldigt lika, speciellt vad dom attraheras av. kvinnan är även polygam egentligen, eller hypergamisk snarare och söker hela tiden en mer maskulin man eller svin som sätter sig på andra. Har man inget värde för en kvinna el dom tappat respekten(vilket är mycket lätt, man är omanlig för ingenting typ av om matar en katt) blir dom alltid riktigt elaka emot en, manipulerar, ljuger, vrider hela verkligheten, ger mannen skuld, klarar inte av berätta sanningen varför dom gör som dom gör och försöker få en själv att bryta kontakten till slut genom att lägga fram några idiotförslag som man bara baffnar över så man lackar och hör aldrig av sig mer.

Citat:
Varför människor som du retar upp dig som fan på oss är att du vägrar att kolla extra noga på kvinnor i din närhet. Skulle du göra detta så skulle du antagligen bli grymt besviken och bitter. Som du skriver i ett inlägg i denna tråden: "Istället för att ta en ordentlig titt på sig själv och försöka förstå vad man själv gör för fel, så kickar egots försvarsmekanism igång och istället drar den "uppenbara och logiska" slutsatsen att alla andra är idioter och sjuka i huvudet." Om du inte själv kan komma fram att du gör något fel. Är det då du som är dum i huvudet? Hela den meningen visar bara att du enligt dig själv alltid agerar fel om en kvinna avisar dig eller inte har någon nytta av dig. Detta är själva kärnan i gynocentrismen. Det är aldrig, aldrig fel på kvinnan, det är du som är fel. Jo tjäna.
Jag har synat beteeden med ett kritiskt öga. Erat problem är att ni har synat för kritiskt, antagligen pga. av era tidigare erfarenheter. Ni bokstavligt talat ber om BIAS.

Jag tar alltid en ordentlig titt på mitt egna beteende innan jag drar några slutsatser, något som uppenbarligen inte TS gör. Hade han gjort det så han inte öppnat upp med: Jag förstår precis hur kvinnan funkar. Han är inte kritisk till sina egna tankar eller sig själv.
Citat:
Jag vill bara påpeka för så här är det alltid när man kritiserar den kvinnliga naturen och man möter
människor som dig som inte ser kvinnor för vad dom är: Jag hatar inte kvinnor själv, jag hatar beteendet. Så jag hoppas inte du går runt och tror att jag hatar det kvinnliga släktet. Jag finner deras beteende riktigt vidrigt och går iväg ifrån det.
Skillnad på att sprida hat och att kritisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in