Citat:
Ursprungligen postat av
Solares
Ja, välkommen till planeten Pucko. Här styr den gravt förenklade och subjektiva verkligheten. Men man måste vara extremt bitter för att beviljas inträde genom atmosfären.
Jag säger bara vad jag har upplevt och upplever. Jag trodde att subjektiva världsskådningar var ett legitimt vertyg för att avgöra hur allt förhåller sig?
Nja, subjektiva världskådningar är inte alltid ett legitimt verktyg för att avgöra hur
allt förhåller sig. Hör att du är ett fan av postmodernismen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Solares
Jag har inte sagt att TS är en förlorare.
Okej tar tillbaka det, men det slutar alltid med att ni ser människor som han och mig som "förlorare" just för att vi inte vill vara med i spelet längre och vänder ryggen åt det. Vi har sett det för vad det är och äcklas av det, därför vi går därifrån.
Jag såg på långa vägar vad för typ av inlägg som skulle komma av hans trådstart. Att han är problemet, inte samhället och inte kvinnan. Problemet som du och många med dig är att ni inte kan acceptera att vi inte vill vara med och "leka" längre. Det stör er något så förbannat när vi sen säger varför och ger er förklaringen.
Får man fråga sig varför denna reaktion från er? Kan det vara att ni inte vill erkänna att ert värde som människa bygger på hur många tjejkompisar ni har? Hur många tjejer ni knullar? Hur många tjejer som kommer just till er för att spy ut sina "problem"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Solares
Så det är därför ni tänker som ni gör? Ni har låtit kvinnor köra med er och använda er som redskap? Det är ditt eget ansvar att stå upp för dig själv. Du kan inte skylla allt på kvinnorna.
I mitt fall skulle jag säga att det hände i ungdomsåren. När jag ser tillbaka ställde jag bara upp för att kanske få lite sex som majoriteten av killarna därute så ville jag ha lite vagina. Mycket av det jag gjorde, gjorde jag för att höja min status bland alla andra killar för att tjejerna skulle se mig. Jag var en vit riddare. Jag satte upp vaginan på en piedestal. Alla kvinnor var änglar och skulle beskyddas även om mitt liv riskerades på kuppen. Detta såg tjejerna och visste hur man skulle kunna dra nytta av.
En dag så fick jag nog. Då bestämde jag mig att mitt värde som människa skall inte dikteras av hur kvinnor uppfattar mig.
Jag såg rätt tidigt att jag bara var ett redskap, ett verktyg för kvinnan. Inget annat. Om jag inte har något att erbjuda henne såsom högre status, pengar, beskydd osv osv så är jag inte värt något.
Vi lever i en gynocentrisk värld.
Den kvinnan som ser mig som en människa finns kanske därute, men att jag skulle viga mitt liv till detta sökande är bara dumt. Det är mycket bättre att jag jobbar på mig själv så mycket jag bara kan för att bli en bättre människa på mina egna villkor som inte bygger på vad kvinnor och det gynocentriska samhället vill att jag skall vara.
Jag ser många trådar i denna forumdelen och det är ibland väldigt sorgligt att se killar, män, som har satt sitt värde som människa i hur mycket uppskattning dom får av tjejer/kvinnor.