Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-27, 12:54
  #1
Medlem
Ja som rubriken lyder, hur ser vi egentligen på kriminella, något jag funderat över ett litet tag, så skriv på om hur ni ser på de kriminella
Citera
2015-03-27, 18:56
  #2
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-03-27, 21:42
  #3
Medlem
Jo, jag brukar se på dem som vanliga medmänniskor, förutsatt att dom har ett mänskligt beteende och utseende. Hur ser TS på religiösa, skiljer de sig på något sätt från oss vanliga människor? Har allihopa egentligen två gigantiska elefantnegerkukar under skrymslet månntro?
Citera
2015-03-28, 05:42
  #4
Medlem
Onanikrems avatar
Beror ju lite på..
Fildelare, skattefifflare, knarkare som inte finansierar sitt bruk genom tjuveri och 9åringar som snattat godis ser jag som vanliga människor.
Tjuvar, rånare, våldtäktsmän ser jag som skräp som man lika gärna kunde avliva alt. skicka som utbyte till somalia/syrien eller något annat land som väller in här.
Citera
2015-03-28, 14:00
  #5
Medlem
Eftersom all kriminalitet innebär att någon skor sig på sina medmänniskors bekostnad (mer eller mindre) så kan man inte annat än anse att kriminella är bottenskrapet bland vår befolkning.

Därmed inte sagt att de inte kan förändras till det bättre.
Citera
2015-03-28, 14:02
  #6
Medlem
Crashs avatar
Jag tycker inte om kriminella, de tillför inget till samhället alls... Förutom massa skit så förstås
Citera
2015-03-28, 22:30
  #7
Medlem
Tycker inte om de kriminellas handlingar men jag kan inte hjälpa att jag liksom känner lite medlidande för de flesta då dom flesta blir kriminella för en taskig bakgrund, kommer in i fel umgänges krets osv.
Citera
2015-03-29, 10:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinis
Eftersom all kriminalitet innebär att någon skor sig på sina medmänniskors bekostnad (mer eller mindre) så kan man inte annat än anse att kriminella är bottenskrapet bland vår befolkning.

Därmed inte sagt att de inte kan förändras till det bättre.

Lite som den kriminella handlingen att köra för fort, orsaka en olycka så att oskyldiga far illa och dom som jobbar inom akutvården skor sig?
Citera
2015-03-29, 17:33
  #9
Medlem
Segermarschens avatar
Det beror på vad man gjort.
  • Hets mot folkgrupp & politiska brott -- en hedersutmärkelse. Jag ser upp till martyren (särskilt om han suttit på anstalt för det & inte hoppat av!)
  • Fildelning -- bryr mig inte.
  • Fortkörning o dyl -- idiot som bör förlora körkortet permanent.
  • Köra bil berusad -- kula i huvudet på idiotjäveln.
  • Stöld o dyl -- samma som ovan.
  • Pedofil, våldtäktsman, mördare o dyl -- farlig person som staten har en plikt att söka upp & döda. Vad hände med Gestapo?
  • Organiserad brottslighet -- samma som ovan.
  • Knarkare -- äcklig undermänniska, inte värd att andas som luft som mig.
Citera
2015-03-29, 20:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteLineFever
Lite som den kriminella handlingen att köra för fort, orsaka en olycka så att oskyldiga far illa och dom som jobbar inom akutvården skor sig?

Det var kanske den dummaste liknelse jag läst.
Citera
2015-03-29, 21:31
  #11
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatrineGramaldi
Ja som rubriken lyder, hur ser vi egentligen på kriminella, något jag funderat över ett litet tag, så skriv på om hur ni ser på de kriminella

Låt mig ställa en motfråga: Hur ser du på icke-kriminella?

Låt mig ställa ännu en motfråga: Vad är en kriminell?
Citera
2015-03-30, 13:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Det beror på vad man gjort.
  • Hets mot folkgrupp & politiska brott -- en hedersutmärkelse. Jag ser upp till martyren (särskilt om han suttit på anstalt för det & inte hoppat av!)
  • Fildelning -- bryr mig inte.
  • Fortkörning o dyl -- idiot som bör förlora körkortet permanent.
  • Köra bil berusad -- kula i huvudet på idiotjäveln.
  • Stöld o dyl -- samma som ovan.
  • Pedofil, våldtäktsman, mördare o dyl -- farlig person som staten har en plikt att söka upp & döda. Vad hände med Gestapo?
  • Organiserad brottslighet -- samma som ovan.
  • Knarkare -- äcklig undermänniska, inte värd att andas som luft som mig.

Vad menar du med "andra politiska brott"? En tårtning av en politiker exempelvis? Undrar också varför du ser så hårt på fortkörare och tjuvar. Dina övriga åsikter är rätt normala.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback