Citat:
Ursprungligen postat av
SvetiNikola
Spelar ingen roll. Sålänge du förlitar dig på en Guru så är det en av de mest korkade handlingarna. Vi slutade diskutera jaget för ett tag sedan nu eftersom du bara är totalt förvirrad person. Alla filosofer är överens om man har ett jag. Sluta haka upp dig på ord bara. Jag är inte här för att anpassa mina förklaringar efter ditt tycke.
Om det nu är så korkad handling att förlita sig på andra människor och deras argument, varför förlitar du dig på alla dessa filosofer som säger att jaget existerar?
"Alla filosofer säger att jaget existerar därför tycker jag som dem". Forma dig din egen uppfattning istället för att lita på vad alla dessa filosofer säger.
Citat:
Därför att du sitter här och är allmänt dryg, arrogant och ignorant som söker efter fel i mina förklaringar när de faktiskt stämmer till punkt och pricka. Dessutom ska man inte ens söka efter fel i orden då orden är bara symboler. Du verkar vilja att jag ska ge dig en matematisk formulering som gör dig 100% nöjd.
Nej, det är mina argument som stämmer till punkt och pricka.
Citat:
Jag är helt ärlig och kan inte hitta några fel på det jag säger, så det är bara du som sitter bakom din dator och låtsas och vägrar vara flexibel. Jag har redan sagt flera gånger att vi kanske menar olika saker med jaget och definierar ordet på olika sätt.
Nej, det beror på att du litar på alla dessa filosofer, och även Tolle utan att begrunda själv på egen hand, du har således inte skapat dig egen egen unik uppfattning utan helt och hållet uppfattat andras uppfattningar som sanna.
Citat:
Nej, det behöver man inte. Asså akta dig vad du säger nu, ifall du skulle tappa bort Osho så är du ganska körd.
Skriver, inte säger. Man kan inte säga något när man skriver, för att jag ska kunna säga något så måste jag använda munnen, när jag sitter framför datorn kan jag enbart skriva.
Detta är ett exempel på varför det är ganska viktigt att använda rätt ord, för annars kan argumentet som man manifestarar bli helt obegripligt.
Eller kan du säga något i denna diskussion? Jag hör då inget som du
säger, däremot läser jag vad du
skriver.