2020-11-30, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Är det något du har läst någonstans eller? Hur har du kommit fram till det?

Förtydliga det fetade. Och jag undrar, om jorden är ett första steg så har ingen kunnat inkarnera de första 12-13 miljarder åren eftersom livet på jorden inte uppstått då? Om universum uppstod pga att det skulle gå att inkarnera i, varför inte starta med färdiga planeter? Varför låta det gå 10 miljarder år innan jorden ens påbörjades?

Ok, så det finns myrsjälar och tulpansjälar. Som reinkarnerar? Verkligen? Myror som ansamlat god karma får ett bättre liv nästa gång? Hur samlar blommor karma?

Jag kanaliserar information- jag mottager information från andra planeter.

Människan är enbart ett första steg för själv-medvetenhet.

Om universum uppstod pga att det skulle gå att inkarnera i, varför inte starta med färdiga planeter? Varför låta det gå 10 miljarder år innan jorden ens påbörjades?

Tid är en illusion. Universum skapades nu.
Igår existerar fortfarande, imorgon existerar redan.
Citera
2020-11-30, 19:56
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Är inte egot den funktion som möjliggör för en organism att "identifiera" sig öht?

Vad ska man annars identifiera sig med?

Alltid lika skönt att såga en buddhist genom att utklassa den i koan

ALLA religioner är bullshit ok?

Ja, det går ju inte att utplåna sitt ego, eftersom egot bland annat är känslan av att utgöra en separat entitet.
Citera
2020-11-30, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Så är det ju.

"Meningen" kan fyllas på i precis hur många definitioner som helst.

Om nu Universum är en skapelse - Så borde man kunna klura i "Meningen" med det.
Om det nu är skapat, så borde det finnas en anledning bakom menar jag på.
Citera
2020-11-30, 19:58
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Ja, det går ju inte att utplåna sitt ego, eftersom egot bland annat är känslan av att utgöra en separat entitet.

Ja.

Jag är ganska trött på folk som försöker branda det okända och modet som impliceras i att konfrontera det okända. Vem går på sånt skit längre. Det okända är okänt. Den som försöker kalla det något annat visar bara att den INTE klarar av att konfrontera det.
Citera
2020-11-30, 20:03
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Unicosmic2
Man kan inte enbart inkarnera i människor.
Nähä? Kan man inkarnera i skalbaggar? Om ja, vad kan man lära sig om sig själv och livet i allmänhet som skalbagge? Hur samlar man god karma för att komma till nästa steg?

Citat:
Dock är människor lägsta nivå för själv-medvetenhet-uppmärksamhet.
Nej. Finns en del primater som är självmedvetna. Även delfiner, påstår en del forskare.

Citat:
Innan man inkarnernar som en människa, saknar man själv-medvetenhet i dom former man inkarnerar.
Förtydliga.

Citat:
Jag måste förklara en sak för att du ska förstå relationen mellan det organiska och andevärlden.
Det som sker på andevärlden - manifesterar sig i Universum.
{Allt sker i andevärlden först - sedan i Universum}
Världskrig i andevärlden? Miljöförstöring?
Citat:
För 200.000 år sedan, var själarna på Jorden mycket mer primitiva.
Det vet vi ju inget om.
Citat:
Allt medans dom har utvecklats - har även mänskligheten utvecklats.
Mänskligheten har inte utvecklats speciellt mycket, vi är fortfarande väldigt primitiva. Det finns en tunn fernissa av civilisation som håller oss tillbaka, men kolla vad som händer i krigszoner tex.
Eller ta upploppen i LA efter Rodney King.

Citat:
Om man bara kollar 2.000 år tillbaks, så var människan kannibaler.
Inte generellt, nej. Vissa stammar i Afrika och Sydamerika men absolut inte överlag.

Citat:
Relationen mellan andevärlden och det organiska finns överallt.
Exempelvis så har varje planta på jorden, en motsvarande Själ.
Själen/Anden bakom svampen "Chaga" har väldigt mycket kunskap om tredje ögat.
Och du kan fråga den anden om drömmar osv.
Detta manifesterar sig i svampen i form utav att svampen innehåller melanin.
Melanin omvandlas till melatonin automatiskt i hjärnan.

Eller så är det bara så enkelt att chaga innehåller melanin.

Citat:
Ett annat exempel på när andevärlden manifesterar sig fysiskt.
Om ditt medvetande befinner sig i shock, så skapar hjärnan signaler att producera stress hormoner.
Varför skulle det vara ett exempel?
Citera
2020-11-30, 20:09
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Exakt. Lidande är en bi-produkt utav att identifiera sig med sitt ego.
Det är enbart egot som känner smärta, det är enbart egot som har en överlevnadsinstinkt.

Ens medvetande tar aldrig skada, det är enbart när man inbillar sig att man kan det(exempelvis inbillar sig att man är en människa) som man upplever fantomsmärtor.

Det felstilta.

Bara

Brukar inte slösa med glada smileys,absolut inte min stil. Men det känns bra att ha en liten Internetbekant därute som tänker i liknande banor ( Ni är så få och sällsynta)

När Användaren "Proconsul" är klar med sitt förhör så fortsätter vi väl diskussionen framöver ? Låt dig inte påverkas . Låt vara att din matte och kosmologiska kunskaper inte är up to date, men "proconuln" verkar vara uppe mitt i en egotripp
Senast redigerad av Opaque 2020-11-30 kl. 20:15.
Citera
2020-11-30, 20:10
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag kanaliserar information- jag mottager information från andra planeter.

Människan är enbart ett första steg för själv-medvetenhet.

Om universum uppstod pga att det skulle gå att inkarnera i, varför inte starta med färdiga planeter? Varför låta det gå 10 miljarder år innan jorden ens påbörjades?

Tid är en illusion. Universum skapades nu.
Igår existerar fortfarande, imorgon existerar redan.

Nej, universum skapades för ca 14.000.000.000 år sedan. Tiden är en illusion på så sätt att det egentligen är rörelse vi mäter, tiden är hopkopplat med rummet. Men rörelse finns och tiden är en förutsättning för att något ska kunna röra sig.
Citera
2020-11-30, 20:17
Bannlyst
[quote=proconsul|73786551]
Citat:
Nähä? Kan man inkarnera i skalbaggar? Om ja, vad kan man lära sig om sig själv och livet i allmänhet som skalbagge? Hur samlar man god karma för att komma till nästa steg?

Nej. Finns en del primater som är självmedvetna. Även delfiner, påstår en del forskare.

Förtydliga.

Världskrig i andevärlden? Miljöförstöring?

Det vet vi ju inget om.

Mänskligheten har inte utvecklats speciellt mycket, vi är fortfarande väldigt primitiva. Det finns en tunn fernissa av civilisation som håller oss tillbaka, men kolla vad som händer i krigszoner tex.
Eller ta upploppen i LA efter Rodney King.

Inte generellt, nej. Vissa stammar i Afrika och Sydamerika men absolut inte överlag.

Eller så är det bara så enkelt att chaga innehåller melanin.

Varför skulle det vara ett exempel?

Jag har inte så mycket information om stegen innan människa.
Skulle enbart kunna erbjuda dig spekulationer.

När det kommer till delfiner och primater.
Så är dom självmedvetna. (2:a nivå)
{Dom förstår att dom är separata}
Men dom saknar självmedveten-uppmärksamhet. (3:e nivå)
{Förståelsen att du är självmedveten och står över dina känslor, sinne - och kan göra val själv}

Ja absolut. Mänskligheten är den lägsta nivån utav självmedveten-uppmärksamhet som finns.
Dom själar som utvecklas ifrån denna lägsta nivå, lämnar Jorden, kvar blir själar på lägsta nivå.
Men sakta men säkert, så utvecklas Människan som ett kollektiv och kommer gå in i nästa nivå.
Citera
2020-11-30, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej, universum skapades för ca 14.000.000.000 år sedan. Tiden är en illusion på så sätt att det egentligen är rörelse vi mäter, tiden är hopkopplat med rummet. Men rörelse finns och tiden är en förutsättning för att något ska kunna röra sig.

Det är din tolkning.
Min tolkning är att framtiden och gårdagen existerar samtidigt.
Det är bland annat därför man kan besöka framtiden.

Synska människor kan se framtiden bokstavligen, besöka den.
Men enbart i sannolikheter, då den inte är förutbestämd-(Det finns mängder med olika framtider)
{Fri Vilja}

Vi besöker ofta framtiden i sömnen.
Vi blir medvetna om att vi har gjort detta via Deja Vu.
Citera
2020-11-30, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det felstilta.

Bara

Brukar inte slösa med glada smileys,absolut inte min stil. Men det känns bra att ha en liten Internetbekant därute som tänker i liknande banor ( Ni är så få och sällsynta)

När Användaren "Proconsul" är klar med sitt förhör så fortsätter vi väl diskussionen framöver ? Låt dig inte påverkas . Låt vara att din matte och kosmologiska kunskaper inte är up to date, men "proconuln" verkar vara uppe mitt i en egotripp

Kul! Tja kompis.

"proconuln" stör mig absolut inte.
Kritiken ger mig bara möjlighet att dela med mig ut av mer information.
Citera
2020-11-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Är inte egot den funktion som möjliggör för en organism att "identifiera" sig öht?

Vad ska man annars identifiera sig med?

Alltid lika skönt att såga en buddhist genom att utklassa den i koan

ALLA religioner är bullshit ok?
Det är tanken som egot identifierar sig med inte organismen. Egot kan inte särkilja tanken och objektet.
Citera
2020-11-30, 20:38
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Kul! Tja kompis.

"proconuln" stör mig absolut inte.
Kritiken ger mig bara möjlighet att dela med mig ut av mer information.

Om jag tolkat dig rätt så finns det ett suveränt, osårbart medvetande som inte enbart finns i människor , utan i alla andra levande varelser ? , eller förresten, jag vet redan när vi diskuterade djurrätt i en tidigare tråd, så glöm det.

En annan sak du skrev tidigare ikväll : " Jag kanaliserar information- jag mottager information från andra planeter."

Hur vet du det ? Har du fått ett kvitto på det ? Eller du hittar på ? Det låter för mig lite sketchy
Senast redigerad av Opaque 2020-11-30 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in