Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Det som är släppt är vad som ingick i rättegångarna mot Christer Pettersson och sedan sipprar en hel del info fram i GK. Jag upplever FUP i CP-rättegångarna som ett ganska godtyckligt material. Exempelvis finns inte Åke Rimborn med, den polis som vid två tillfällen talade med Lisbeth Palme på Sabbatsberg och som hon hänvisade till när krimjouren ville tala med henne, nämns inte i rättegångarna. Ofattbart , men inte på något sätt unikt.
Tackar för svaret! Naturligtvis är det så. Jag har följt detta ärende till och från sen händelsen 1986 men blir virrig av alla teorier och spekulationer som finns och allt man läser dagligen så tänkte inte så långt. Perioden då CP var aktuell tappade jag (tyvärr) intresset då jag aldrig trott på det spåret och därmed missat en hel del
Att Åke Rimborn inte finns med är tragiskt då han verkar vara den som agerade mest korrekt under mordnatten? Förhör av poliser i övrigt lär vi aldrig få se..förutom de som råkat sippra ut med Östling.
I övrigt är jag imponerad av dina kunskaper runt Palmemordet, lite som en databas, bara att skriva i sökfältet så tar du fram fakta ganska omgående..oftast