Citat:
Ursprungligen postat av
HubertNorlen
Jag vet inte vad Boboslacke tänkte på, men två märkligheter (tycker jag) med Fauzzis vittnesmål är dels att han i första förhöret placerar mötet med OP vid Sveavägen 56, och i andra förhöret vid 44, dels att han uppger att Björkman gick bakom dem i LUGNARE takt.
Den första uppgiften gör att jag är litet osäker på hur stor vikt man kan fästa vid Fauzzis vittnesmål - hur pålitligt är egentligen hans minne? Den andra uppgiften tillför ytterligare en märklighet kring vad som sker norr om mordplatsen strax innan mordet.
Tycker det märkligaste är varför
Nicola Fauzzi hör av sig såpass sent , måndag kväll, nästan tre dygn efter MOP, vittnen till händelsen har efterfrågats hela helgen.
En logisk förklaring till att NF säger sig mött
Palmes vid sveavägen 56 i första förhöret och 44 i det andra kan vara så enkelt att förhörsledaren
Håkan Ström fattat fel.I det andra förhöret från 25mars med
Jan Länninge anger han att han hör skotten vid 56an.
Något som talar för NF är att han återger både kläderna och beteendet på
Anders Björkman. I det första förhöret anger NF att han står och tittar under 30-40sekunder mot mordplatsen. Han skulle kunna vara Lisbeth Palmes beige man. Men han anger själv att han är långt ifrån mordplatsen och i sina blåa jacka och m huva påminner han inte om den avvisande man som LP sett. Dock borde NF se LPs beige då han inte lägger märke till någon mellan sig själv och personerna i Dekorimahörnan.