Citat:
Ursprungligen postat av
panther1
Nu vill jag inte överdriva, jag var ju trots allt ute efter att hämnas. Det är inte så att jag plötsligt blivit en ängel, men jag har blivit mycket lugnare och vid detta tillfället kunde jag inte med att göra något. Det känns nästan lite dumt att jag inte gjorde något. Jag hade kunnat om jag verkligen behövde, men känslorna fanns inte. Istället tyckte jag synd om honom.
Jag själv är extremt empatisk och känner direkt in vad andra känner, tycker synd om andra och kan göra nästan vad som helst för att någon annan ska må bättre men även jag kan hämnas eller bruka våld för att "uppfostra" andra så bara för att du var på väg att slå ner honom så betyder det inte att du inte är "normal".
Som någon annan sa, du har kanske inte upplevt det som att det har varit värt att tycka synd om någon innan, det finns alltid folk som det inte är värt att tycka synd om och det kan ha varit så att för dig har det av olika anledningar varit väldigt många i den kategorin. Känner du igen dig i någonting hos personen du träffade eller "hade det kunnat vara du" eller liknande?