2015-03-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har aldrig sagt att de var skickliga piloter, men de hade trafikflygcertifikat - tror du man ger det till en "i bästa fall dålig Cessnapilot"? Nej det gör man givetvis inte... Hursomhelst så ljög de i "din" film..

Varför skulle inte autopiloten kunna utföra en sväng? Man plottar in kursen så sköter datorn resten - det är inte en farthållare i bilen vi pratar om här.

Ja det gör de hela tiden. Alla är dåliga innan man får erfarenhet. Menar du på allvar att de kodade in korkskruvsdyk svängen där i cockpit lite snabbt? Och varför denna extrema sväng och snabba dyk?
Senast redigerad av zebmaca 2015-03-24 kl. 19:32.
Citera
2015-03-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
1. De påstår att de 19 var beväpnade med box-cutters.
Du borde inse att du inte hittat några fel, bara en massa åsikter från din sida.
Du har aldrig testat hur vass en brytkniv (box cutter) är? Det har jag. Det är många gånger jag utgjutit blod från fingrarna. Eftersom de är vassa och livsfarliga måste tuthers förlöjliga användandet av brytknivarna.
Citera
2015-03-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Du har aldrig testat hur vass en brytkniv (box cutter) är? Det har jag. Det är många gånger jag utgjutit blod från fingrarna. Eftersom de är vassa och livsfarliga måste tuthers förlöjliga användandet av brytknivarna.

Och där kom ännu en åsikt. Ni ser väl hur fåniga ni verkar som försvarar denna absurda historia? Där kom min åsikt
Citera
2015-03-24, 19:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja det gör de hela tiden. Alla är dåliga innan man får erfarenhet. Menar du på allvar att de kodade in korkskruvsdyk svängen där i cockpit lite snabbt? Och varför denna extrema sväng och snabba dyk?
Ok, så då kan i stort sett INGA trafikflygspiloter flyga Cessna alltså? Varför då ens påpeka det om detta är fullt normalt? De var med andra ord helt normala trafikflygpiloter, skönt att vi är överens.

Angående autopilot menar jag bara att möjligheten finns.

Angående comission report väntar jag på ditt svar.
Citera
2015-03-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok, så då kan i stort sett INGA trafikflygspiloter flyga Cessna alltså? Varför då ens påpeka det om detta är fullt normalt? De var med andra ord helt normala trafikflygpiloter, skönt att vi är överens.

Angående autopilot menar jag bara att möjligheten finns.

Angående comission report väntar jag på ditt svar.

De var nybörjare helt enkelt och hade aldrig någonsin flugit en jumbojet. Med denna jumbojet utförde de manövrar som en erfaren jumbojetpilot inte ens klarade av en gång av många försök. Inser du inte hur dumt ditt resonerande blir?

Du menar att det är möjligt de kapade planet, plottade in i autopiloten att den ska landa på pentagon sedan räknade planet ut att jag ska flyga i högfart samtidigt som jag dyker kraftigt och svänger. Alltså är du seriös?
Citera
2015-03-24, 20:27
Medlem
TODCDFWBs avatar
Ja, det verkar finnas olika åsikter om Hani Hanjour och huruvida det ska ha varit omöjligt för honom att krascha planet eller inte.

Till exempel, den erfarne piloten Giulio Bernacchia:

Citat:
In my opinion the official version of the fact is absolutely plausible, does not require exceptional circumstances, bending of any law of physics or superhuman capabilities. Like other (real pilots) have said, the manoeuvres required of the hijackers were within their (very limited) capabilities, they were performed without any degree of finesse and resulted in damage to the targets only after desperate overmanoeuvring of the planes. The hijackers took advantage of anything that might make their job easier, and decided not to rely on their low piloting skills. It is misleading to make people believe that the hijackers HAD to possess superior pilot skills to do what they did.

Eller Ronald D. Bull:

Citat:
Ronald D. Bull, a retired United Airlines pilot, in Jupiter, Florida, told The New American, "It's not that difficult, and certainly not impossible," noting that it's much easier to crash intentionally into a target than to make a controlled landing. "If you're doing a suicide run, like these guys were doing, you'd just keep the nose down and push like the devil," says Capt. Bull, who flew 727s, 747s, 757s, and 767s for many years, internationally and domestically, including into the Washington, D.C., airports.

Läs mera här: http://www.911myths.com/index.php/Flight_School_Dropouts
Citera
2015-03-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Ja, det verkar finnas olika åsikter om Hani Hanjour och huruvida det ska ha varit omöjligt för honom att krascha planet eller inte.

Till exempel, den erfarne piloten Giulio Bernacchia:

Eller Ronald D. Bull:

Läs mera här: http://www.911myths.com/index.php/Flight_School_Dropouts

Jaha så nu är korkskruvsdyksvängen det enklaste sättet att träffa pentagon också? Att pricka och tajma höjdmässigt borde vara ett problem för dessa nybörjare även om de flög rakt på.
Citera
2015-03-24, 20:51
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Jaha så nu är korkskruvsdyksvängen det enklaste sättet att träffa pentagon också? Att pricka och tajma höjdmässigt borde vara ett problem för dessa nybörjare även om de flög rakt på.
Det är din åsikt. Det verkar som att vi har erfarna piloter på båda sidorna här. Vissa anser att det var omöjligt att uföra, andra inte.

Jag passar på att citera Fiffiniffi...

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men OK, låt oss för sakens skull säga att det är en svår manöver. Vi har fortfarande andra fakta att ta hänsyn till:
- Hundratals vittnen såg ett flygplan flyga in i Pentagon
- Dussintals av dessa kunde t o m se att det var ett American Airlines-plan
- Vrakdelar av ett American Airlines plan hittades i och omkring Pentagon
- Svarta lådan från Flight 77 hittades i Pentagon
- Rester från 95 % av alla människor som var ombord Flight 77 när den lyfte från Washington Dulles International Airport hittades inne i Pentagon
- Det skedde mobilsamtal från passagerare ombord Flight 77 till nära och kära där det berättades vad som hände ombord planet

Behöver jag fortsätta eller kan vi rimligen slå fast att Flight 77 brakade in i Pentagon morgonen den 11 september 2001?

Eller kommer du, likt 100 % av alla andra truthers i denna tråd, strunta i att bemöta dessa fakta?
Citera
2015-03-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Det är din åsikt. Det verkar som att vi har erfarna piloter på båda sidorna här. Vissa anser att det var omöjligt att uföra, andra inte.

Jag passar på att citera Fiffiniffi...

Du kan väl tänka själv och bilda en egen åsikt? Tycker du det är den smidigaste ingången till att träffa pentagon?
Citera
2015-03-24, 20:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför skulle det vara en omöjlighet att pass hittades och via bland annat dessa kunde identifiera en kapare? Det var alltså inte så att man hittade flera av kaparnas pass, utan ett pass.

Att man över huvud taget hittade det är ju fantastiskt, men absolut inte en omöjlighet. Att passet klarat sig genom bravaderna är inget konstigt, och då det var ett inrikesflyg så var det sannolikt få amerikanska medborgare på planet som hade pass med sig, men sannolikt hade icke amerikanska medborgare pass med sig på planet.
Det är inte fantastiskt. Det är fullständigt befängt att inbilla sig den möjligheten med någon annan förklaring än att kaparna lokaliserade en av dom "svarta" lådorna, öppnade en av dessa, slängde ut lite skräp, såg till att få den tät igen och använde den som passfodral.

Det är större chans att Arnold Schwarzenegger var ombord på planet, slog ihjäl den ena kaparen och tog ifrån honom passet, hoppade ur planet och landade oskadd med hjälp av knäböj men tappade passet och skyndade sig därifrån obemärkt eftersom han hade bråttom iväg för att hålla en kurs i dom finare nyanserna av det engelska språket.

Dessa möjligheter vore också fantastiska men inte absolut omöjliga?
Citera
2015-03-24, 21:05
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Tycker du det är den smidigaste ingången till att träffa pentagon?
Spelar det någon roll om det var den absolut smidigaste eller inte?

Ska du besvara faktan som Fiffiniffi lade fram?
Citera
2015-03-24, 21:17
Medlem
Citat:

Men herregud....

Du säger dig vara intresserad av detta ämne, och har alltså inte ens klarat av att kolla upp varför det gjordes denna sväng vid Pentagon?

Orsaken var att man i ”stridens hetta” höll på att missa Pentagon, höll på att flyga förbi, och när man upptäckte det så gjorde man denna sväng med stor radie (alltså inte speciellt märklig eller svår i sig) för att komma tillbaka till Pentagon.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-03-24 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in