2015-03-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Genom att påstå att skeptikerna refererar till federalt hittepå och sedan länka till det youtube klippet är som att klaga på omoral hos naturalister naken.

Du kan ju med egna ord beskriva vad du menar är fel än visa en tramsvideo med massa påståenden som redan avhandlats.

Javisst är den tramsig. Det ironiska för din del är att den beskriver den officiella versionen och vad som faktiskt hänt. Men du orkade nog inte titta på den din latmask
Citera
2015-03-23, 20:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Javisst är den tramsig. Det ironiska för din del är att den beskriver den officiella versionen och vad som faktiskt hänt. Men du orkade nog inte titta på den din latmask

Suck, om du engagerade hjärnan kunde du ju själv beskriva vad du anser är fel än att länka en videoklipp i typisk foliehatte manet som blandar lite fakta med massa påståenden utan källor och som bygger på kritik mot USAs sätt att hantera utrikespolitik.

men jag har inga förhoppningar att du ska lyckas med det, varför försöka diskutera komplexa händelseförlopp när man kan hänfalla till enkla oseriösa förklaringar.
Citera
2015-03-23, 20:43
Medlem
Citat:
Suck, om du engagerade hjärnan kunde du ju själv beskriva vad du anser är fel än att länka en videoklipp i typisk foliehatte manet som blandar lite fakta med massa påståenden utan källor och som bygger på kritik mot USAs sätt att hantera utrikespolitik.

men jag har inga förhoppningar att du ska lyckas med det, varför försöka diskutera komplexa händelseförlopp när man kan hänfalla till enkla oseriösa förklaringar.

Ni blyhattar gillar att länka själva och era källor är varken korrekta eller opartiska. Din hjärna är antingen ur funktion eller så är den köpt.

Varför blir du så upprörd över länken? Den beskriver bara vad som hänt. Jag tror ni hellre vill debattera en massa spekulativa teorier än den officiella versionen. Frågan är vad som driver er? Pengar eller idioti?
Citera
2015-03-23, 21:00
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:

Filmen är dock inte helt utan poänger.
T ex så är det jävligt fånigt att tro att att kaparna identifierades via pass som hittades i närheten av tornen.

Kruxet är bara att det kan finnas andra orsaker till varför man ljuger om en sådan sak än just delaktighet i terrordådet... Som t ex att man kanske fick fram det via tortyr eller "racial profiling" från passagerarlistorna.

Personligen utesluter jag inte att det kan ha funnits personer i kretsen runt Bush som passivt hjälpte till eller rent utav krattade manegen för att bättra på oddsen.

Några konkreta bevis för den saken har jag dock aldrig sett... Och risken att någon skulle lyckas vaska fram det bland all skit som Alex Jones & and the alien tower benders bajsat ur sig borde vara direkt obefintlig... Så om det verkligen var på det viset så är det bara att gratulera dom inblandade att dom kom undan och sedan kan dom tacka alla 911 retards för hjälpen.
Citera
2015-03-23, 21:07
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ni blyhattar gillar att länka själva och era källor är varken korrekta eller opartiska. Din hjärna är antingen ur funktion eller så är den köpt.

Varför blir du så upprörd över länken? Den beskriver bara vad som hänt. Jag tror ni hellre vill debattera en massa spekulativa teorier än den officiella versionen. Frågan är vad som driver er? Pengar eller idioti?

Upprörd jo tjena mest trött på cirkelargument

Vad du tro om andra debattörer eller en metadebatt om hur eller vad som driver vissa att debatterar är OT, har du något vettigt att säga om ämnet?
Citera
2015-03-23, 21:37
Medlem
Citat:
Upprörd jo tjena mest trött på cirkelargument

Vad du tro om andra debattörer eller en metadebatt om hur eller vad som driver vissa att debatterar är OT, har du något vettigt att säga om ämnet?

Men kan du inte säga vilken av informationen i länken som inte stämmer? Kan väl inte vara så svårt?
Citera
2015-03-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Filmen är dock inte helt utan poänger.
T ex så är det jävligt fånigt att tro att att kaparna identifierades via pass som hittades i närheten av tornen.

Varför skulle det vara en omöjlighet att pass hittades och via bland annat dessa kunde identifiera en kapare? Det var alltså inte så att man hittade flera av kaparnas pass, utan ett pass.

Att man över huvud taget hittade det är ju fantastiskt, men absolut inte en omöjlighet. Att passet klarat sig genom bravaderna är inget konstigt, och då det var ett inrikesflyg så var det sannolikt få amerikanska medborgare på planet som hade pass med sig, men sannolikt hade icke amerikanska medborgare pass med sig på planet.
Citera
2015-03-24, 00:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men kan du inte säga vilken av informationen i länken som inte stämmer? Kan väl inte vara så svårt?

T.ex att piloterna inte ens kunde flyga en Cessna. Visst, när de kom till Amerika kunde de inte flyga en Cessna (jag kan inte heller flyga en Cessna), men när de hade gått i flygskola i ett halvår hade allihop flyglicenser och övade dessutom trafikflygning i simulatorer. 11 september hade alia piloterna som träffade sina mål t.o.m. lyckats erhålla trafikflygcertifikat.

Läs mer i 9-11 comission report (kapitel 7) om deras träning. Ja, om ni inte föredrar hårt vinklad fakta i konspiratoriska youtubefilmer förstås.
Citera
2015-03-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
T.ex att piloterna inte ens kunde flyga en Cessna. Visst, när de kom till Amerika kunde de inte flyga en Cessna (jag kan inte heller flyga en Cessna), men när de hade gått i flygskola i ett halvår hade allihop flyglicenser och övade dessutom trafikflygning i simulatorer. 11 september hade alia piloterna som träffade sina mål t.o.m. lyckats erhålla trafikflygcertifikat.

Läs mer i 9-11 comission report (kapitel 7) om deras träning. Ja, om ni inte föredrar hårt vinklad fakta i konspiratoriska youtubefilmer förstås.

Dock såg jag en intervju med en erfaren pilot med många 1000 timmars flygtid som ej klarade av pentagon manövern i en simulator. Han fick flera försök. Hans ord var typ, inte en chans i den hastigheten och han kunde ju trots allt flyga en jumbojet. Om nu den påstådda piloten vid pentagon var en dålig eller usel pilot av en Cessna är en oviktig detalj egentligen.

Helt otroligt att ni kan länka till den rapporten och gnälla om vinklad information. Rapporten du länkar till både vinklar och ignorerar massvis med information som inte passade in i den från början önskade slutsatsen. Ungefär som era studier kring ämnet måste skett.
Citera
2015-03-24, 07:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dock såg jag en intervju med en erfaren pilot med många 1000 timmars flygtid som ej klarade av pentagon manövern i en simulator. Han fick flera försök. Hans ord var typ, inte en chans i den hastigheten och han kunde ju trots allt flyga en jumbojet. Om nu den påstådda piloten vid pentagon var en dålig eller usel pilot av en Cessna är en oviktig detalj egentligen.

Helt otroligt att ni kan länka till den rapporten och gnälla om vinklad information. Rapporten du länkar till både vinklar och ignorerar massvis med information som inte passade in i den från början önskade slutsatsen. Ungefär som era studier kring ämnet måste skett.

Vad för information är det man vinklat och ignorerat i rapporten? (nu menar jag inte information som man inte hade i uppdrag att utreda, såsom wtc7, utan information som man enligt dig medvetet ignorerade?).

Om nån kackig pilot inte klarade manövern i en simulator är väl ungefär lika ointressant som de icke-piloter som klarade manövern efter någon timmes träning i simulator (det brukar bemötas med ett hånfullt "pfft simulator" av "troende". Dessutom finns det autopiloter som kan hjälpa till med sånt, har du några uppgifter att autopilot inte användes?

Hursomhelst så hoppas jag vi kan enas om att piloterna, som hade trafikflygcertifikat, kunde "flyga cessna" och alltså ljög de i din film... (Alternativt om de bara var så dåligt pålästa i ämnet att de inte visste bättre)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-03-24 kl. 07:24.
Citera
2015-03-24, 07:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Dock såg jag en intervju med en erfaren pilot med många 1000 timmars flygtid som ej klarade av pentagon manövern i en simulator.

Men herrejävlar vilket tjat det är om den där svängen och att det inte finns några bra bilder på planet.

Men OK, låt oss för sakens skull säga att det är en svår manöver. Vi har fortfarande andra fakta att ta hänsyn till:
- Hundratals vittnen såg ett flygplan flyga in i Pentagon
- Dussintals av dessa kunde t o m se att det var ett American Airlines-plan
- Vrakdelar av ett American Airlines plan hittades i och omkring Pentagon
- Svarta lådan från Flight 77 hittades i Pentagon
- Rester från 95 % av alla människor som var ombord Flight 77 när den lyfte från Washington Dulles International Airport hittades inne i Pentagon
- Det skedde mobilsamtal från passagerare ombord Flight 77 till nära och kära där det berättades vad som hände ombord planet

Behöver jag fortsätta eller kan vi rimligen slå fast att Flight 77 brakade in i Pentagon morgonen den 11 september 2001?

Eller kommer du, likt 100 % av alla andra truthers i denna tråd, strunta i att bemöta dessa fakta?
Citera
2015-03-24, 09:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

En hel del.

1. De påstår att de 19 var beväpnade med box-cutters. I själva verket var det bara någon enstaka terrorist som hade det, övriga var beväpnade med t ex regelrätta knivar och tårgas samt påstod sig ha bomber ombord. De tycker sen att det är konstigt att de lyckades ta kontroll över planen för att nån pilot varit i armén. Negro please.

2. De antyder att det är något konstigt med att organisera en sån här sak från Afghanistan.

3. De kallar USA:s inland år 2001 "the most heaviest defended airspace in the world". Bullshit.

4. De menar att det är anmärkningsvärt att de inte blev antastade av ett enda stridsflygplan under den timmen de flög. I själva verket stängde terroristerna av transpondrarna vilket gjorde det väldigt svårt att hitta dem. Det bör också nämnas att tanken att USA:s luftvapen år 2001 skulle ha kunnat genskjuta vilket plan som helst inom minuter är en ren fantasi.

5. De menar att det är konstigt att religiösa fanatiker inte lever som de lär. NÄHÄ?

6. De menar att det är konstigt att man kunde förstöra 3 byggnader med 2 plan. (Och för övrigt var det mer 3 byggnader som förstördes)

7. Cessna-biten och 270 graderssvängen som redan diskuteras.

8. De antyder att det är konstigt att han lyckades flyga planet parallellt med marken

Det var den första minuten. Jag tror vi håller där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in