2015-03-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
Det är fan inte okej att bete sig som en slyna så som Dorota gjorde. Då utmanar man ödet och får skylla sig själv om det händer något.
Detta är inte ett svar på hela ditt inlägg utan ENBART på det dom är quoterat.

Du tycker med andra ord att denna tjejens "brott" mot din "moraliska" syn på saken att hon enligt dig förtjänat kidnappning, våldtäkt och tortyr? För att hon enligt dig är en "dålig" tjej?
Hon förtjänar det psykiska efterspelet som kommer påverka henne i resten av hennes liv?

Det var ett jävla hårt straff du och många andra av er i tråden dömmer denna tjejen till för att hon begick ett misstag.

Sen vill jag bara påpeka till alla er i tråden som tycker hon "får skylla sig själv", ingen är felfri inte ens DU som tycker så, en vackerdag begår DU ett misstag som kan förändra hela ditt fortsatta liv.
du vet ALDRIG när det KAN ske. För fatala misstag kan ske när du minst anar det själv.
Citera
2015-03-24, 14:37
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Detta är inte ett svar på hela ditt inlägg utan ENBART på det dom är quoterat.

Du tycker med andra ord att denna tjejens "brott" mot din "moraliska" syn på saken att hon enligt dig förtjänat kidnappning, våldtäkt och tortyr? För att hon enligt dig är en "dålig" tjej?
Hon förtjänar det psykiska efterspelet som kommer påverka henne i resten av hennes liv?

Det var ett jävla hårt straff du och många andra av er i tråden dömmer denna tjejen till för att hon begick ett misstag.

Sen vill jag bara påpeka till alla er i tråden som tycker hon "får skylla sig själv", ingen är felfri inte ens DU som tycker så, en vackerdag begår DU ett misstag som kan förändra hela ditt fortsatta liv.
du vet ALDRIG när det KAN ske. För fatala misstag kan ske när du minst anar det själv.
Det finns väl ingen som inte tycker synd om henne. Du får nog hålla isär päron och svampar (förstår att det är svårt att se skillnad).

Men det finns ju många som tar sina liv varje dag. Vissa gör det långsamt. Det är synd om dem också.

Men ja, det är ett självbestämmande vi har idag. Det är snarare tragisk situation. Du kommer nog få din dos av fatala misstag, så oroa dig om ditt liv först och främst.
Citera
2015-03-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tycker lite synd om tjejen, brottet som begåtts är riktigt jävligt och jag hoppas att han får ett betydligt mer kännbart straff denna gång.

Dock så har jag svårt att förstå att folk i allmänhet och kvinnor i synnerhet allt för ofta inte är mer försiktiga i dessa sammanhang. Det är förvisso lätt att säga i efterhand med det hade räckt med en sökning på hans namn på nätet så hade hon direkt fått veta att han dömts för att han hade hållit en kvinna inspärrad och våldtagit henne i hans hem.

Man kan inte vara så godtrogen bara för att man tycker någon är "så söt".

Det hade också räckt att söka på hans modellagentur - som inte existerar!!
Citera
2015-03-24, 14:46
Medlem
irishrages avatar
Många småtjejer som läser denna tråd, som drömmer om ett liv som glamourmodell, kanske får de sig en tankeställare efter detta. Kanske kan en sån här tråd få tjejer att vakna upp! Det är en hård bransch detta där många fastnar i droger och tvingas sälja sig själva.
Citera
2015-03-24, 14:47
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988

en vackerdag begår DU ett misstag som kan förändra hela ditt fortsatta liv.

Hon förtjänar efterspelet som kommer påverka henne inom en månad för att sedan gå över, de små små luckorna kommer finnas där till och från men man glömmer så är det, oavsett vad du varit med om för hemskheter tro inte du blir psykologiskt sabbad i skallen på heltid, den största delen är över om en månad sen är hon som vilken tjej som helst bara att hon har lite andra upplevelser i handbagaget.

Och klart alla kan göra misstag, men det är som man säger "Enbart den starke överlever" här även i samhället, sen att vissa viger sina liv åt att ödsla bort tid och pengar på att hjälpa de som inte är starka nog att klara sig på egna ben är helt befängt. Du lever bara en gång så använd din tid och dina pengar väl, går du fel väg, följer du strömmen bara döda fiskar åker är det ditt fel.
Citera
2015-03-24, 14:48
Medlem
Har bott på hotell väldigt nära där det skedde. Området är ganska sunkigt, stod en del prostituerade på gatan och sålde sex där på nätterna.(kanske förklarar varför han bor just där.) Om hon nu tog sig dit själv borde hon ha varit lite mer misstänksam? Hursomhelst, otroligt synd om B.O. och hoppas hon återhämtar sig för detta.

G.M. är äcklig som få, kollat igenom hela hans FB, vill spy. Ge han ett långt fängelsestraff.
Citera
2015-03-24, 14:50
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlovic
Har bott på hotell väldigt nära där det skedde. Området är ganska sunkigt, stod en del prostituerade på gatan och sålde sex där på nätterna.(kanske förklarar varför han bor just där.) Om hon nu tog sig dit själv borde hon ha varit lite mer misstänksam? Hursomhelst, otroligt synd om B.O. och hoppas hon återhämtar sig för detta.

G.M. är äcklig som få, kollat igenom hela hans FB, vill spy. Ge han ett långt fängelsestraff.

Undra hur mycket han fick njuta av alla luster han fick utöva?
Citera
2015-03-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har inte fått intrycket att det gick till så att hon följde med en komplett främling hem första kvällen och att hon där och då togs tillfånga.

Jag har istället fått intrycket att de lärde känna varandra och så småningom flyttade hon in hos honom.

Men hon kanske får skylla sig själv ändå. Tjejer ska ju inte beblanda sig med killar alls eftersom det alltid är deras fel om det händer något. Killarna får väl lösa det där med sexlivet på något annat sätt. De kan ju gosa med varandra istället.

Lärde känna varandra?? Hade hon googlat hans namn så hade hon upptäckt att han är dömd för våldtäkt och tortyr!! Suttit i fängelse senaste 5 åren. Att hans modellagentur inte existerar m.m. Hon litade fullkomligen på en främling och kollade ingenting. Då får hon verkligen skylla sig själv; så dåraktig kan man inte vara i den här världen om man vill överleva. Det hjälper inte att klaga över andras ondska om man inte försöker skydda sig mot den.
Citera
2015-03-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
dum brud utsätter sig för extrema risker?

Det är bra värre att tänka som du gör i dina inlägg än att vara "svenne-banan i mellanmjölk Sverige"

Det du lider av är avsaknad av empati för människor, men framförallt avsaknad av empati för brottsoffer.
Värre människa än så kan inte ens den "dumma bruden som inte känner till Milano" bli.

I det jag quoterat säger du exakt det vi anklagar dig för, nämligen att du anser att hon får skylla sig själv. (fast med andra ord)

Du skrev i något inlägg att du bli illamående av "sådana människor".
Jag och många mer empatiska människor i världen illamående på hur sådana som dig ser på 23åriga brottsoffer.
Citera
2015-03-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseroder
Hon förtjänar efterspelet som kommer påverka henne inom en månad för att sedan gå över, de små små luckorna kommer finnas där till och från men man glömmer så är det, oavsett vad du varit med om för hemskheter tro inte du blir psykologiskt sabbad i skallen på heltid, den största delen är över om en månad sen är hon som vilken tjej som helst bara att hon har lite andra upplevelser i handbagaget.

Och klart alla kan göra misstag, men det är som man säger "Enbart den starke överlever" här även i samhället, sen att vissa viger sina liv åt att ödsla bort tid och pengar på att hjälpa de som inte är starka nog att klara sig på egna ben är helt befängt. Du lever bara en gång så använd din tid och dina pengar väl, går du fel väg, följer du strömmen bara döda fiskar åker är det ditt fel.

Jag vet vad jag talar om (av erfarenhet), jag vet även vad du talar om.
Skillnaden på oss två är att jag är mänsklig nog att hjälpa de som förtjänar det medans du tillhör dom som kör över de svaga och tycker du gör rätt, och sedan slår dig för bröstet och tycker du är duktiga.

Jag är dock överväldigande glad att ni utan empati tillhör en minoritet av jordens befolkning.
Citera
2015-03-24, 15:34
Medlem
Lukascashs avatar
Här är lite bilder från G.M tidiga liv (bilder modell äldre)

https://imageshack.us/user/Lukascash1

Det är också en print screen från mappen med "fest" bilderna då de ser ganska glada ut. Antagligen ifrån tidig höst (med tänkte på klimatet och solbrännorna). Sen också "international life bla bla" mappen, som var ett riktigt frågetecken, ordet luftslott användes tidigare i tråden och det stämmer in riktigt bra. En blandning på bilder av dyra bilar, googlade bilder kändisar, gamla fest bilder och annat tjafs.

G.M Har nog sett ganska bra ut i unga år, kanske en misslyckad modell karriär i bagaget?

G.M anstränger sig för att verka framgångsrik och har antagligen satt i system att locka unga tjejer till fördärv, det är inte så svårt att se igenom men detta skal för den kritiske men för en lite naiv och inte så världsvan tjej är det nog lätt att hamna i klorna på ett sådan monster. Hopps Italienska polisen sätter STOPP på denne mannen, men tyvärr finns det nog mer folk i den staden och i vår värld som ger sig på unga kvinnor på detta sett.
Citera
2015-03-24, 15:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
Lärde känna varandra?? Hade hon googlat hans namn så hade hon upptäckt att han är dömd för våldtäkt och tortyr!! Suttit i fängelse senaste 5 åren. Att hans modellagentur inte existerar m.m. Hon litade fullkomligen på en främling och kollade ingenting. Då får hon verkligen skylla sig själv; så dåraktig kan man inte vara i den här världen om man vill överleva. Det hjälper inte att klaga över andras ondska om man inte försöker skydda sig mot den.
Jag har inte googlat hans namn. Kommer det upp i de sammanhangen när man googlar?

Jag håller med dig om att hon kunde ha varit mer försiktig, men jag är inte med på det där med att hon får skylla sig själv. Anammar man det tankesättet är man ute på lite svajiga vägar, eftersom det då uppstår den delikata frågan om "var går gränsen". Hur dum får man vara? Vem sätter gränsen? Får man dejta överhuvudtaget? Får man gå hem till en man? Får man ta med en man hem? Får man le åt en man på bussen? Får man inleda en relation? Och så vidare.

I mitt huvud är det då bättre att inte ha någon gräns alls. Att aldrig skylla på offret. Man kan vid vissa händelser säga att offret har betett sig korkat, dumt, oförsiktigt, enastående blåögt, etc, men att sedan säga "så då får hon skylla sig själv" - där är jag inte alls med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in