2015-03-24, 15:45
Medlem
Lukascashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har inte googlat hans namn. Kommer det upp i de sammanhangen när man googlar?

Jag håller med dig om att hon kunde ha varit mer försiktig, men jag är inte med på det där med att hon får skylla sig själv. Anammar man det tankesättet är man ute på lite svajiga vägar, eftersom det då uppstår den delikata frågan om "var går gränsen". Hur dum får man vara? Vem sätter gränsen? Får man dejta överhuvudtaget? Får man gå hem till en man? Får man ta med en man hem? Får man le åt en man på bussen? Får man inleda en relation? Och så vidare.

I mitt huvud är det då bättre att inte ha någon gräns alls. Att aldrig skylla på offret. Man kan vid vissa händelser säga att offret har betett sig korkat, dumt, oförsiktigt, enastående blåögt, etc, men att sedan säga "så då får hon skylla sig själv" - där är jag inte alls med.

Instämmer med föregående talare, G.M i det här fallet var inte en man med långrock och hatt som följde efter flickor från skolan. Utan säkert en trevlig tillsynes världsvan man som säkert omgavsig med andra svindla lika skickliga på att måla upp ett bra yttre. Det är inte B.Os fel och kommer aldrig vara det!
Citera
2015-03-24, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Föreslår du alltså en gräns för hur många män man ska få ligga med för att inte vara en slyna och få skylla sig själv om det händer något?
Spännande!

Var går gränsen? Tre? Fem?

Ska samma gräns finnas för män?

För att återknyta till topic; du nämner att den aktuella kvinnan betedde sig som en slyna. Gjorde hon det i samband med att hon inledde relationen med GM, och på vilket sätt i så fall? Hade de inte en normal relation inledningsvis?

Både kvinnor och män ska bilda fasta parförhållande, älska varandra och vara trogna. Man ska inte ligga med andra. Vi lever i en sjuk, depraverad tid.

Dorota sålde sin kropp för att bli modell. Hon är inte bara gratishora, hon säljer kroppen för pengar och karriär. Det är vidrigt. Hon är prostituerad. Det hon utsatts för hade aldrig hänt om hon levt anständigt.
Citera
2015-03-24, 15:56
Medlem
Här ser man ju tydligt att hennes hår är avklippt :S....

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/11046626_464919260323570_6255506974396443370_n.jpg ?oh=24bba8f570cb3ffa9d02a7f7131e3e6b&oe=557777F8&_ _gda__=1437987364_81b9bf9dff45b689db6f653d19dd00b2

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/10523767_464919130323583_3028303797405452881_n.jpg ?oh=1715e5e4aa918987c7b4341644a116be&oe=5574BADC

Hon ser ju dock rätt "puttignuttig" ut när hon pussar på honom....
Citera
2015-03-24, 17:07
Medlem
irishrages avatar
Någon som vet hur stor åldersskillnaden är?
Citera
2015-03-24, 17:14
Medlem
Märkligt hur folk resonerar. Som att det är kvinnans fel att hon har blivit torterad och knullad mot sin vilja i 6 månader? Hoppas djuret till gärningsman får uppleva tortyr och perversa övergrepp i fängelset.
Citera
2015-03-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Någon som vet hur stor åldersskillnaden är?

Han är 42, hon 22.
Citera
2015-03-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
Både kvinnor och män ska bilda fasta parförhållande, älska varandra och vara trogna. Man ska inte ligga med andra. Vi lever i en sjuk, depraverad tid.

Dorota sålde sin kropp för att bli modell. Hon är inte bara gratishora, hon säljer kroppen för pengar och karriär. Det är vidrigt. Hon är prostituerad. Det hon utsatts för hade aldrig hänt om hon levt anständigt.
Sant. På nått sätt tycker jag ändå synd om tjejjen. Hon föll offer för feminismhetsen som säger att kvinnor ska få göra vad de vill utan konsekvenser. Vi intelligentare människor som lever mer konservativt har redan insett att ett sådant dekadent leverne enbart leder till förfall. I det här fallet slutade det oerhört olyckligt dock. Hon råkade ut för en riktig psykopat. Stackars blåögda svenska tjejjer. Kan inte vara lätt att leva när man är så jävla hjärntvättad av dagens "svenska" värderingar.
Citera
2015-03-24, 17:56
Medlem
Klappars avatar
Anledningen till att hon får så mycket empati är endast för att hon är model. Hade det varit en helt vanlig tjej så hade det endast varit ett fåtal som hade höjt på ögonbrynet.
Citera
2015-03-24, 17:59
Medlem
panther1s avatar
Stackars tjej, någon som vet hur det är med henne?
Citera
2015-03-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalels38
Sant. På nått sätt tycker jag ändå synd om tjejjen. Hon föll offer för feminismhetsen som säger att kvinnor ska få göra vad de vill utan konsekvenser. Vi intelligentare människor som lever mer konservativt har redan insett att ett sådant dekadent leverne enbart leder till förfall. I det här fallet slutade det oerhört olyckligt dock. Hon råkade ut för en riktig psykopat. Stackars blåögda svenska tjejjer. Kan inte vara lätt att leva när man är så jävla hjärntvättad av dagens "svenska" värderingar.

Det är också sant. Skulden vilar tungt på det samhälle som fostrade henne. Hon hade tydligen ingen moralisk vägvisare som lärde henne om farorna i livet, om olyckorna som kan drabba om man lämnar den smala väg. Hon fick visst ingen visdom in med modersmjölken om vilken väg som leder til lycka och tilfredsställelse i livet. Ungdomarna står i dag så ensamma och hjälplösa gentemot mode- och glamour-industrien i massmedia. De förgiftas med helt fel värderingar. Deras naturliga hållningar förlöjligas. Har man inte familj, släkt och vänner som håller ordning på en kan det lätt gå snett. Jag dömer ingen, men vi måste alla ändå ta ansvar för våra handlingar.
Citera
2015-03-24, 18:20
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Ja det tycker jag också, men hade offret varit en vanlig tjej och kanske ful till och med så hade inte lika många brytt sig.

Bryr sig hade de väl gjort men det hade inte väckt samma sensationslystnad. De som tänder till extra på sådant här är de som gillar Idol, dokusåpor, kändisjournalistik och sådan smörja.
Ful och snygg, ung eller gammal gör för mig ingen skillnad, samma brott.

Man skulle hoppas att det här blir en väckarklocka för kvinnor att inte sträva efter det flärdfulla livet, men antar att fåfängt folk är dömda att upprepa samma beteendemönster.
Citera
2015-03-24, 18:32
Medlem
http://www.ilfattoquotidiano.it/2015/03/24/modella-segregata-stuprata-per-mesi-in-casa-viveva-madre-dellaguzzino/1531826/

Den här italienska tidningen avslöjar hennes namn nu:

Claudio Rossetto, 42 anni origine grossetana, ha stuprato e tenuto segregata per sei mesi Dorota I. B., una 23enne modella svedese, nota in patria per aver partecipato ad alcuni reality show.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in