Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jag tror inte konspirationstroende fattar hur jäkla många hot av olika slag som kommer in till div. myndigheter, eller snappas upp av säkerhetssystem och myndigheter, men som man inte kan veta exakt hur allvarliga de är eller exakt vad det handlar om. Det är massor varje år, och att ur denna mängd plocka ut exakt rätt och agera perfekt mot just detta är mycket svårt. Och samtidigt kan man inte agera mot allt man antar kan vara ett hot, det är helt enkelt en omöjlighet.
Man hade alltså indikationer på att nåt var i görningen, men inte exakt vad eller när, och hur ska man då veta exakt vad man ska göra, när, och var, för att förhindra?
Jag förstår att det självklart är så. Myndigheter som bråkar med varandra, för många hot samtidigt och bara naiva människor som är naiva...
Problemet ur min synpunkt är att hoten mot WTC innan 9/11 är löjligt många och oftast "spot on" om vad som skulle ske, Pentagon hade till och med övningar om exakt sådana dåd. Vittnen som larmat veckor/månader innan, följdes bara slappt upp eller avfärdades. Folk inom Al-Quaida kretsar greps i Asien och i USA men fick inte utsättas för mer ingående förhör av folk uppifrån, utan skickades hem.
Planer på arabiska omhändertogs innan dåden men tolkar inom FBI fick inte se dom.
Vissa terror-stämplade personer va "untouchables" när lägre folk från CIA och FBI ville förhöra dom.
Klara varningar från flera andra länder som Ryssland och Japan att attacker med flygplan va pågång viftades bort...
Jag kan köpa att mycket kan försvinna i byråkratin och myndigheterna har annat att undersöka..det kan kanske förklara 5-10 saker...men när det börjar krypa upp i 25-30 oförklarade omständigheter börjar det bara bli löjligt... eller?