Citat:
Ursprungligen postat av
mercy
Lilla du! Du kanske ska googla på rasen amstaff, det är ingen liten vanlig terrier om det är det du tror. Sen kan du ju fråga dig själv varför rasen är förbjuden i många länder, ehhh!?
Ditt skryt om din hundförmåga tror jag 0 på, du behöver inte spela macho här..
Du vet att Amstaff är en rätt vanlig hundras? jag vet exakt hur d ser ut och jo de är pygméer jämfört med Dogos eller andra stora hundar... och ditt hundkunnande är lika med 0... varför rasen är förbjuden därför att den fått ett oförtjänt dåligt rykte, inte något du förstått? Eller tror du att en
Caucasian Ovcharka är en så mycket snällare hund?! Eller annan valfri jakthund med betoning på jakthund! som hugger tag i sina byten
Nä vad du tror ger jag iof inte mkt för

!
Som sagt ditt kunnande om denna hundras sträcker sig inte längre än skvallertidningarnas babbel om denna hundras. Varför tror du aldrig tidningarna skriver ut när småhundar eller andra hundraser hugger mot människor för? men så fort en Amstaff eller en annan kamphunds rankad hund, göra det så står det med stor fetad text "KAMPHUND BET MÄNNISKA"
Sen kan jag ärligt säga att jag inte skulle gå in i en kamp med en amstaff i onödan... men vore det så att den höll på att bita ihjäl min hund skulle jag definitivt klappa på den eller slita tag i den och slänga den i backen, sen om du tror det eller inte lägger jag inte så stor vikt på då det egentligen är helt ointressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
wishyouwerehere
klart du skulle våga! fast skulle ha svårt bli av me jycke som biter fasst i o tuggar sönder låret

Har iof aldrig brutet ett slagsmål med en amstaff, däremot fick jag ett skönt hugg i handen när jag bröt slagsmålet med Dogon! som har lite värre dödar instinkter än amstaffs, och är betydligt större. men den var kanske normal i huvudet ändå?! även fast den slogs med den andra hunden, då den bara hugg mig "i stundens hetta så att säga"