Citat:
Nu sitter jag inte och fantiserar upp löjliga fantasiscenarios som du, därför behöver man inte hitta på och spekulera vad "en motiverad angripare" vad fan det nu är när vi pratar om en hund, gör eller inte.Så för att jag inte har samma flummiga åsikter som du så måste man vara hundexpert och ninja..., ja det låter ju som en vettig analys från dig, hur kommer du fram till det? Tycker du det lät avancerat att ställa sig över en hund, vrida åt halsbandet och lyfta upp hunden i det?
Är du lätt förståndshandikappad så det är därför det låter så komplicerat för dig?
Citat:
Ahh, och här kommer de fina "not a true scotsman".
Precis det här jag menar, du vet inte vad ett riktigt angrepp är, du vet inte vad en motiverad angripare är ens. För det du själv beskriver har mycket få likheter med ett sådant/ en sådan. Möjligtvis att den skrämde er för att få er att gå därifrån, för attackerar låter det inte ens som den gjorde...
"Du vet inte vad ett riktigt angrepp är"...
"Du vet inte vad en motiverad angripare är ens..."
Tror du dina fantasier blir mer verkliga för att du pratar om "en motiverad angripare" än en hund? Låter det mer "in the business" när du låtsas som om du vet det rätta "tugget"?
Bara substanslöst tyckande och fantiserande du ägnar dig åt bara.
Citat:
Ja efter man tagit omhand om hunden så kan man ringa vaktbolaget i lugn och ro, att du brukar springa omkring som en jävla fjolla och hysterika efteråt när det inte finns någon anledning till det får ju stå för dig, men det är inte det normala för vuxna människor, nej.
Ni kunde ringa vaktbolaget i lugn och ro....oj vilken he-man du är och vilket otroligt angrepp du varit med om.
Citat:
Om du vrider åt halsbandet och lyfter upp hunden i det så handlar det inte om huruvida hunden vill släppa eller ej, den släpper för att den kvävs och/eller blodtillförseln till hjärnan stryps svårare än så är det inte, att du finner det konstigt i din fantasivärld att hundar som är medvetslösa eller på väg att bli det släpper sitt bett får stå för dig...
Nu hade inte en motiverad angripare släppt efter 20 sekunder ( utan att du tvingas använda mycket våld) och en hund ( ja nästan vilken angripare som helst av valfri art)som verkligen gått till attack och varit motiverad hade INTE gett dig ens i närheten av utrymme att fippla med telefonen och ringa vaktbolaget.
Och du tror väl inte att jag ställer mig och ringer efter vaktbolaget med en aggressiv hund i andra näven? Är du helt dum i huvudet? Du tar ett rep eller en kabel, knyter halsbandet på mitten av repet och låter två pers gå iväg med hunden på säkert avstånd och knyta fast var ända av repet i en byggnadsställning som vi nu gjorde. Sedan kan ju hunden vara hur aggressiv den vill, den kommer ingenstans.
Citat:
För att en fantiserande fjant som du tycker det?
Bra försök kompis, men du har gjort bort dig
Den var kul.