2015-03-27, 09:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Oj...en person som varit med om en hund som " släppte efter 20 sekunder" och som därför vet exakt hur våldsamma alla hundangrepp är och som är både hundexpert och ninja
Nu sitter jag inte och fantiserar upp löjliga fantasiscenarios som du, därför behöver man inte hitta på och spekulera vad "en motiverad angripare" vad fan det nu är när vi pratar om en hund, gör eller inte.

Så för att jag inte har samma flummiga åsikter som du så måste man vara hundexpert och ninja..., ja det låter ju som en vettig analys från dig, hur kommer du fram till det? Tycker du det lät avancerat att ställa sig över en hund, vrida åt halsbandet och lyfta upp hunden i det?
Är du lätt förståndshandikappad så det är därför det låter så komplicerat för dig?
Citat:
Precis det här jag menar, du vet inte vad ett riktigt angrepp är, du vet inte vad en motiverad angripare är ens. För det du själv beskriver har mycket få likheter med ett sådant/ en sådan. Möjligtvis att den skrämde er för att få er att gå därifrån, för attackerar låter det inte ens som den gjorde...
Ahh, och här kommer de fina "not a true scotsman".
"Du vet inte vad ett riktigt angrepp är"...
"Du vet inte vad en motiverad angripare är ens..."
Tror du dina fantasier blir mer verkliga för att du pratar om "en motiverad angripare" än en hund? Låter det mer "in the business" när du låtsas som om du vet det rätta "tugget"?
Bara substanslöst tyckande och fantiserande du ägnar dig åt bara.
Citat:
Ni kunde ringa vaktbolaget i lugn och ro....oj vilken he-man du är och vilket otroligt angrepp du varit med om.
Ja efter man tagit omhand om hunden så kan man ringa vaktbolaget i lugn och ro, att du brukar springa omkring som en jävla fjolla och hysterika efteråt när det inte finns någon anledning till det får ju stå för dig, men det är inte det normala för vuxna människor, nej.
Citat:
Nu hade inte en motiverad angripare släppt efter 20 sekunder ( utan att du tvingas använda mycket våld) och en hund ( ja nästan vilken angripare som helst av valfri art)som verkligen gått till attack och varit motiverad hade INTE gett dig ens i närheten av utrymme att fippla med telefonen och ringa vaktbolaget.
Om du vrider åt halsbandet och lyfter upp hunden i det så handlar det inte om huruvida hunden vill släppa eller ej, den släpper för att den kvävs och/eller blodtillförseln till hjärnan stryps svårare än så är det inte, att du finner det konstigt i din fantasivärld att hundar som är medvetslösa eller på väg att bli det släpper sitt bett får stå för dig...

Och du tror väl inte att jag ställer mig och ringer efter vaktbolaget med en aggressiv hund i andra näven? Är du helt dum i huvudet? Du tar ett rep eller en kabel, knyter halsbandet på mitten av repet och låter två pers gå iväg med hunden på säkert avstånd och knyta fast var ända av repet i en byggnadsställning som vi nu gjorde. Sedan kan ju hunden vara hur aggressiv den vill, den kommer ingenstans.
Citat:
Bra försök kompis, men du har gjort bort dig
För att en fantiserande fjant som du tycker det?
Den var kul.
Citera
2015-03-27, 10:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Och du tror väl inte att jag ställer mig och ringer efter vaktbolaget med en aggressiv hund i andra näven? Är du helt dum i huvudet? Du tar ett rep eller en kabel, knyter halsbandet på mitten av repet och låter två pers gå iväg med hunden på säkert avstånd och knyta fast var ända av repet i en byggnadsställning som vi nu gjorde. Sedan kan ju hunden vara hur aggressiv den vill, den kommer ingenstans.

För att en fantiserande fjant som du tycker det?
Den var kul.
Det där låter ju jäkligt enkelt .. i alla fall om det rör sig om en icke aggressiv hund så du kan pyssla med halsbandet i lugn och ro...
Citera
2015-03-27, 10:54
Medlem
Jag skulle ta ner både den attackerande hunden och dennes ägare. Punkt slut. Ge fan i min hund helt enkelt. Det är min bästa kompis
Citera
2015-03-27, 14:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det där låter ju jäkligt enkelt .. i alla fall om det rör sig om en icke aggressiv hund så du kan pyssla med halsbandet i lugn och ro...
Du menar för att ditt ego skall vara intakt så måste det vara så?

Svara på frågorna jag ställde dig i stället i förra inlägget eller ska vi "hoppa över" dem som vanligt för du kan igen inte kan svara för dig?
Citera
2015-03-27, 14:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du menar för att ditt ego skall vara intakt så måste det vara så?

Svara på frågorna jag ställde dig i stället i förra inlägget eller ska vi "hoppa över" dem som vanligt för du kan igen inte kan svara för dig?
Snarare för att det inte hör till diskussionen - att tränade hundar är lärda att släppa på halsbandslyft är nog rätt internationellt.
Åtminstone tränas IPO/skyddshundarna så i stora delar av Europa.

Att en hund som vaktar ett område inte är rabiat och utan hämning om du talar om en tränad hund och inte en ren hangarhund behöver inte ens diskuteras.
Att man använde sig av hangarhundar hade ett skäl - och det är givetvis att de inte kunde försättas ur spel lite enkelt sådär...
Det är för övrigt också skälet till att man använder hund vid insats och skydd - trots hämning mot människa så är de inte helt enkla att försätta ur spel - trots att de inte attackerar i rabiat aggression.

När två hundar möts då har du inte samma hämningar.
Citera
2015-03-27, 20:29
Bannlyst
Citat:
Nu sitter jag inte och fantiserar upp löjliga fantasiscenarios som du, därför behöver man inte hitta på och spekulera vad "en motiverad angripare" vad fan det nu är när vi pratar om en hund, gör eller inte.

Nej det har du rätt i, du spelade apa och pajas om hur enkelt det var att värja sig från en hundattack och tog sen ett exempel på en hund som avbröt för i princip ingenting.Något alla som har ens det minsta grunläggande kunskap i vad en nöd/nödvärnssituation är för något VET inte är något du kan räkna med, faktum är att det är något som garanterat INTE har tillräcklig effekt på någon angripare som är någorlunda motiverad.

Du är en stor pajas grabben

Citat:
Så för att jag inte har samma flummiga åsikter som du så måste man vara hundexpert och ninja..., ja det låter ju som en vettig analys från dig, hur kommer du fram till det? Tycker du det lät avancerat att ställa sig över en hund, vrida åt halsbandet och lyfta upp hunden i det?
Är du lätt förståndshandikappad så det är därför det låter så komplicerat för dig?

Åsikter? Du beskrev en händelse som ingen som har mer kunskap om nöd/nödvärnssituationer än serietidningar och filmer på tv ens skulle klassa som ett angrepp en gång. Iaf inte om det handlar om en motiverad angripare.

Nej det låter inte avancerat, däremot låter det som man verkligen är förståndshandikappad och bör ha en gode men om man på fullt allvar skulle använda sig av denna metod på en hund som verkigen går till attack. Då kommer du att bli biten, i både armar, ben och kanske även pungen.

Citat:
Ahh, och här kommer de fina "not a true scotsman".
"Du vet inte vad ett riktigt angrepp är"...
"Du vet inte vad en motiverad angripare är ens..."
Tror du dina fantasier blir mer verkliga för att du pratar om "en motiverad angripare" än en hund? Låter det mer "in the business" när du låtsas som om du vet det rätta "tugget"?
Bara substanslöst tyckande och fantiserande du ägnar dig åt bara.

HAHAHAHAHAHA....

Citat:

Ja efter man tagit omhand om hunden så kan man ringa vaktbolaget i lugn och ro, att du brukar springa omkring som en jävla fjolla och hysterika efteråt när det inte finns någon anledning till det får ju stå för dig, men det är inte det normala för vuxna människor, nej.

Om du vrider åt halsbandet och lyfter upp hunden i det så handlar det inte om huruvida hunden vill släppa eller ej, den släpper för att den kvävs och/eller blodtillförseln till hjärnan stryps svårare än så är det inte, att du finner det konstigt i din fantasivärld att hundar som är medvetslösa eller på väg att bli det släpper sitt bett får stå för dig...

Ja för en hund som är aggressiv och verkligen går till attack " tar man ju bara hand om" och sen ringer man " vaktbolaget....

Ja fjolla är jag väl i dina ögon då jag varken har äckliga tatueringar, takfläkt, level i mungipan och såklart en pitbull( eller annan snedavlade hundras) att förlänga penis med. Du tror säkert du är stor och tuff, vi andra som befinner oss lite högre i samhällshierakin vet dock att du är en och endast en sak. Värdelöst trash.

Frågor på det?

Nej hundar som stryps och dör kan inte bitas längre. Men du ser att detta kanske inte låter sig göras så lätt...eller tillräckligt fort. Halsband? Är det något alla hundar har per automatik? Har dom halsband är det ens ett sådant du kan dra åt

Citat:

Jo du verkar vara dum nog att tro att du kan göra det faktiskt. Ja för det är ju bara att ta ett rep eller en kabel Detta är ju saker som alla går omkring med till vardags och skulle man sen inte ha sådana till hands så kan man ju lätt trolla fram det ut tomma intet

Råkar du ut för ett angrepp då du ( i bästa fall) har sekunder att spela på så är det ju jättenkelt att fippla upp dessa ur fickan och börja slå knutar till höger och vänster och sen binda fast hunden( medan denna går till attack och biter)

Byggnadsställningar och dylikt verkar också vara saker som finns överallt och vid behov går att trolla fram.

Men duktigt att du förstod att en hund som är fastbunden sitter fast och inte kan gå till attack fast den är aggressiv, den filade du nog på länge

För hundar som attacker blir automatiskt lugna och fromma som lamm och låter sig bindas och gås iväg med för att sedan bli aggressiva när dom blir fastbundna.

Du är inte bara en pajas som tror sig vara ninja,hundexpert och tror att du är mästare på att freda dig mot våldsamma angripare för att du spelat tv spel. Du är ett retard också.

Grattis
Citera
2015-03-27, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

jag har haft mina meningsskiljaktigheter med dig i andra trådar men detta inlägg var fan huvudet på spiken . Faktum är att du inte ens behöver kunna något om hundar för att förstå det orimliga i alla pajaspellars förslag om hur man " handskas" med hundar. Det räcker med att förstå hur fort, och hur lätt man blir skadad av ett angrepp från en normalsnabb och någorlunda motiverad människa. Ganska så säker på trots att jag inte är hundmänniska att en hund är minst lika snabb.
Citera
2015-03-27, 20:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
jag har haft mina meningsskiljaktigheter med dig i andra trådar men detta inlägg var fan huvudet på spiken . Faktum är att du inte ens behöver kunna något om hundar för att förstå det orimliga i alla pajaspellars förslag om hur man " handskas" med hundar. Det räcker med att förstå hur fort, och hur lätt man blir skadad av ett angrepp från en normalsnabb och någorlunda motiverad människa. Ganska så säker på trots att jag inte är hundmänniska att en hund är minst lika snabb.

En hund är snabbare än en människa... och visst kommer en hund i normal storlek på säga 50-60kg och flyger på dig och du är oförberedd så kommer det gå jäkligt illa för dig!

Men i en situation när den angripande hunden atk en annan hund! har du faktiskt möjlighet att oskadliggöra den! även fast det med stor sannolikhet kommer att göra dig jävligt ont!

Jag bryter inte gärna hundslagsmål men när det gäller fara för livet på en av hundarna så kliver jag emellan och det har gått bra hittills, jag kanske bara har haft tur jag vet inte. Men absolut kommer det ett åbäke på 50-60kg eller någon av de lite större jakthundarna som kan väga upp emot 90kg då är man rätt över om man inte är beredd.
Citera
2015-03-27, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
En hund är snabbare än en människa... och visst kommer en hund i normal storlek på säga 50-60kg och flyger på dig och du är oförberedd så kommer det gå jäkligt illa för dig!

Även om du har en viss beredskap så kan en attack från en människa gå mer än tillräckligt fort faktiskt.

Citat:
Men i en situation när den angripande hunden atk en annan hund! har du faktiskt möjlighet att oskadliggöra den! även fast det med stor sannolikhet kommer att göra dig jävligt ont!

Precis, med största sannolikhet gör dig jävligt ont...och du riskerar skador på dig själv, och din hund. Du kan heller inte prova dig fram utan måste också lyckas på första försöket, ska man göra det måste man ta till den metod man har och kan som man vet kommer att få effekt. Sen har jag full förståelse( trots att jag inte är hundmänniska) för att hundägare går emellan när deras egna hundar blir attackerade och gör vad dom kan för att försöka stoppa bråket, trots att risken för skador på dom själva är uppenbara.

Citat:
Jag bryter inte gärna hundslagsmål men när det gäller fara för livet på en av hundarna så kliver jag emellan och det har gått bra hittills, jag kanske bara har haft tur jag vet inte.

Läs det jag skrev ovan. Jag förstår dig. Ja du kanske har haft tur. Finns människor som kört rattfulla varje dag under längre tid utan att orsaka värre trafikolyckor. Är det ofarligt för det? Nej!

Finns klar och tydlig statistik på hur många som skadas av hundbett varje år. Finns många fall med hundar som attackerat andra hundar och allvarliga skador har uppstått. I vissa fall har det tom lett till att ena hunden dödats.

Citat:
Men absolut kommer det ett åbäke på 50-60kg eller någon av de lite större jakthundarna som kan väga upp emot 90kg då är man rätt över om man inte är beredd.

Ganska kört även om du är beredd om du inte har något vapen att använda dig a v. Det lär knappast räcka med en smäll eller spark för att få stopp på dom.
Citera
2015-03-27, 21:14
Bannlyst
Helt rätt gjort. Skär halsen av fritt springande kamphundar. Gör det lagenligt att bära kniv mot lösspringande hundar nu. Alternativt skjut ihjäl hela kamphundssläktet.
Citera
2015-03-28, 04:11
Medlem
Jernvantes avatar
De där 9åringarna verkar inte bara ordningsvakter få kämpa med.

https://www.youtube.com/watch?v=JPLBcCVwVi4

Edit: I övrigt måste jag nog ändra mig om angående bredare kontra smalare objekt för att strangulera en attackerande jycke. Den där ungens underarmsben är nog som knivar.
Senast redigerad av Jernvante 2015-03-28 kl. 04:17.
Citera
2015-03-28, 08:25
Medlem
Ingen av oss var där och vet hur pass hårt och envetet som den attackerande hunden bet. Eller hur panikslagen ägaren till den bitna huden var, det är alltid lätt att spela hockey från läktaren.

Jag har dock själv varit med om att en hund, en blandrasschäfer, som jag var hundvakt åt ett par veckor när en av mina kompisar var på utlandsresa nästan blev biten av en dobermann på vift utan koppel.
Jag hann böja mig mig ner precis innan dobben högg till i min hund och tog ett stryptag på honom med högerarmen medan jag höll min hund runt bålen intill mitt vänstra ben för att skydda honom. Så stod vi i ungefär 30-45 sekunder innan dobermann-hunden började gny, den fick svårt att andas och förmodligen ströp jag också blodtillförseln för honom.
Jag släppte taget och då la han sig ner med magen och tassarna uppåt och började slicka på mina händer, han hade fått lära sig den hårda vägen att inte bete sig illa och vem det var som bestämde.

Ägaren till dobermann-hunden kom fram efter ett par minuter efter att ha letat efter hans hund och då hans hund fortfarande tydde sig till mig som en liten valp varpå han utbrast: "åh, sådär tillgiven har han aldrig varit". Nä, det kan väl bero på att du är ett korkat WT som varken kan eller ska ha hand om hundar, fast det sa jag inte till honom.

Det var mao förmodligen den första gången som någon hade visat den stackars jycken vem som bestämmer.
Summa summarum av min rant: det kan mycket väl ha varit befogat att "skära halsen" av en attackerande hund som låst ett par kraftiga käkar runt sitt offer. Det beror helt på situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in