2015-03-23, 22:04
Medlem
OliverCromwells avatar
Det glädjer mig att Åkesson är tillbaka.

Men jag tycker ändå att Karlsson borde få ta över nu.

Jag hänvisar till den här tråden, de flesta verkar hålla med mig om att Karlsson är skarpare i debatterna mot 7-klövern.

(FB) Är Mattias Karlsson en bättre partiledare än Jimmie Åkesson?
Citera
2015-03-23, 22:05
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Valet att inte raka sig var så klart noggrant genomtänkt.
Det väcker sympati och folk ser att han haft det tufft.
Jag tror du kan ha en poäng där.

Med tanke på hur strategiskt SD agerat innan (t.ex. under DÖ) skulle det förvåna mig om de lät en nergången JÅ kliva in i en TV studio med skägg.

Det finns inte en chans att SD skulle vara så korkade, om nu JÅ verkligen var så pass under isen som vissa här antyder.
Citera
2015-03-23, 22:07
Medlem
atts avatar
Ja det är rätt som ni skriver, flera av er, att detta visar att han verkligen varit sjuk, och att det kommer att väcka sympati hos tittarna.
Citera
2015-03-23, 22:07
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Förstår ni inte vilken bra reklam det kommer bli på fredag? Jimmie är tillbaka och visar upp sin ödmjuka sida inför miljontals tittare. Många ute i stugorna som kommer känna sympati för honom och inser att de där Sverigedemokraterna är inte så hemska som de trodde
Jag håller med. Det kommer att väcka sympati hos vanliga svenska, vilket inom kort kommer att ta Sverigedemokraterna över tjugoprocentsspärren.
Citera
2015-03-23, 22:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
Jag tyckte att han såg rätt cool ut med slafs-skägg. Lite som att han har lämnat pojkkroppen och blivit man. Passar bra i skägg, ser hårdare ut.
Han såg ut som en lätt härjad och bohemisk "rockstjärna" - lite som Hank von Helvete eller John Lennon - orakad och plufsig - och med färgglad slips och tillika strumpor.. Skön version av Åkesson.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-23 kl. 22:16.
Citera
2015-03-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det glädjer mig att Åkesson är tillbaka.

Men jag tycker ändå att Karlsson borde få ta över nu.

Jag hänvisar till den här tråden, de flesta verkar hålla med mig om att Karlsson är skarpare i debatterna mot 7-klövern.

(FB) Är Mattias Karlsson en bättre partiledare än Jimmie Åkesson?

Åkesson har extremt låg karisma för att vara partiledare. Att han ändå varit oerhört värdefull för SD beror på att han har så hög lägsta nivå vilket han vunnit förtroende för. En lågmäld partiledare var också bra för SD när media försökte utmåla dem som arga unga män. Åkesson var istället försynt, snäll och inbjöd till samtal.

När nu SD är etablerat passar Karlssons raka och mer karismatiska stil betydligt bättre. Hoppas Åkesson ersätter Söder som talman. Åkesson skulle garanterat göra ett kanonjobb på den posten.
Citera
2015-03-23, 22:11
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Eftersom programmet tydligen spelades in i London, kanske det i övrigt är internationella gäster som inte ens vet vem Åkesson är. Hade det varit i Sverige, med folk från den svenska kultureliten på plats hade det nog däremot blivit problem...

Är det inte lite sjukt ändå, att det är först när man gör en sån här intervju i ett annat land med en programledare som inte är svensk som PK-trycket sjunker till hanterliga nivåer?
Citera
2015-03-23, 22:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Alexandra Pascalidou och Soran Ismail enligt SVT:s tablå-sida.

De var illa.., de håller sig inte till några regler alls..

Jimmie vet ju säkert om vilka gäster är på gång.., får se.., kanske han väljer att lämna studion efter sin stund. Det såg ju även ut som det är han som börjar på Skavlan.

(skulle vara ett lurt val)
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Åkesson har extremt låg karisma för att vara partiledare. Att han ändå varit oerhört värdefull för SD beror på att han har så hög lägsta nivå vilket han vunnit förtroende för. En lågmäld partiledare var också bra för SD när media försökte utmåla dem som arga unga män. Åkesson var istället försynt, snäll och inbjöd till samtal.

När nu SD är etablerat passar Karlssons raka och mer karismatiska stil betydligt bättre. Hoppas Åkesson ersätter Söder som talman. Åkesson skulle garanterat göra ett kanonjobb på den posten.
Det hade faktiskt varit lite trevligt om Åkesson var talman. Han är en bra lyssnare och mycket förstående, han skulle ha sköt jobbet kanonbra.
Citera
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Man kan ju vilja vara ärlig också? Visa hur det faktiskt har varit. Vi vet ju ingenting om det här är betydligt bättre än hur han mått som sämst. Man kan ju till och med vilja göra det sämre än man skulle kunna, för att förbättringen ska ske med små steg.

Man kan tänka sig många varianter.

Men att en viktig (för SD, åtminstone) representant och partiledare väntar man sig förstås skall presenteras så väl som möjligt. Jag tror att han mått sämre, jag också.
Citera
2015-03-23, 22:18
Medlem
Nivovics avatar
En sak som jag är lite fundersam över.

Sverigedemokraterna gick ut med idag att "partiet står inför en stor förändring."
Menar de att Jimmie Åkessons comeback är förändringen, för enligt denna video (länk) så ska han tillbaka som partiledare den första april.
Eller är det någonting annat som vi inte har fått reda på än?
Citera
2015-03-23, 22:18
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Han ser fan ut som Harry Potter nu, Gillar skägget starkt. Kungen är tillbaka!

Runda glasögon är fan inte snyggt. Väldigt feminint och för tankarna till kommunister. Men kul att han är tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in