2015-03-23, 21:45
Medlem
Det viktiga för SD är att han kommer tillbaks till politiken. Med tanke på att han gått in i väggen en gång ska han inte vara partiledare under en valrörelse igen. Åkesson är viktig för SD då han har högst förtroende bland folket men han skulle göra mest nytta i en roll bakom en annan partiledare. Det skulle han klara av på lång sikt.
Citera
Medlem
hagsatras avatar
Haha driver ni eller? Lite semesterskägg och några extra kilon som snabbt jobbas bort, tycker det passa honom bra.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tack för länken. Var väl kanske inte fullt så illa som du antydde, men det känns väl hyfsat otydligt hur han och Sd har tänkt sig återkomsten som partiledare. Han ska inte synas så mycket, inte jobba så mycket, men ändå vara partiledare? Vete tusan om det fungerar på den positionen i det partiet. Det är ju ändå ett av Sveriges tuffaste jobb vi pratar om och inte någon undanskymd tjänst på ett bortglömt kontor...

I början i bakgrunden med möten och inre partiarbete och kontinuerligt bygga upp det därifrån, tyckte det var mycket tydligt Mattias Karlsson lär ta en stor del av det mediala arbetet ett tag och Jimmie Åkesson som han säger bara göra några få utvalda framträdanden fram till sommaren kanske.
Citera
Medlem
Håller med många här, det såg inte bra ut. Till och med kroppshållningen talar sitt tydliga språk. Felaktigt stylad. Pratar om fel saker. Ingen rapphet. Detta skall sändas en Fredagskväll

Han försökte men kunde inte riktigt hålla fasaden. Han blir skör, detta håller inte, kan rent utav bli en politisk parodi.

Det vore bättre att låta MK ta över direkt, nöden har ingen lag.

Vi har förlorat den främste och bäste kämpen mot islamiseringen av Sverige, tyvärr. Timmen är sen.

PS - skyll inte på "vänstern", lev inte i förnekelsen. Framförallt Imam Reinfeldts folk har mobbat Jimmie, men främst är detta en personlig kris. Tycker nog nästan att media varit för passiv under sjukdomstiden.

Nåja, han har iallafall inte simulerat sjukdomen - det vet vi nu till slut.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-03-23 kl. 21:49.
Citera
2015-03-23, 21:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Idioter här som börjar måla fan på väggen för att Jimmie lagt på sig några kilon och inte rakat sig.
Mannen har varit helt jävla förstörd sedan några månader tillbaka och varit utanför rampljuset, vem skulle någonsin klara av att dyka upp i Nordens största underhållningsprogram och briljera?
De pratade ju inte ens politik i klippet utan om hans sjukskrivning. Lite svårt att briljera när det handlar om det kanske? Han svarar ju på hur han mår och hur framtiden ser ut, ärligt och rakt.

Nej, jag är så himla glad över att han är tillbaka och jag förstår till 100% att hans första publika framträdande på länge inte skulle vara något annat än - vad det är.

Jag tror SD kommer dela på ledarskapet (Jimmie / Karlsson) fram till valet. Och det är det bästa som skulle kunna hända.

Håller med dig!!!!!! Jag förstår inte alls denna svartmålning av Jimmie Åkessons framtoning. Jag har sett många kända personer av diverse olika slag gått och blivit nergångna av allt från sjukdom till missbruk Åkesson är ingenting i jämförelse Det här fixar Åkesson, bara han tar det lite lugnt i början
Citera
2015-03-23, 21:48
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror som sagt att han kommer avisera sin avgång lagom till landsdagarna.

Jag bara undrar vad ni grundar detta på.
2018 är det år som det händer, då SD tar klivet på riktigt. Det ska mycket till för att Jimmie inte skulle vilja ha en framträdande roll i detta. Måhända delar de på ledarskapet, men inte kommer han avgå.
Det är liksom inget underligt det han säger. Arbetsträning är normalt för människor som kommer tillbaka efter utbrändhet, det är för riskabelt att köra 100% direkt.
Citera
2015-03-23, 21:49
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Det är skillnad på att må dåligt och att vara deprimerad.

Jag får i alla fall sådana vibbar att Jimmie Åkesson kommer att slänga in handduken inom kort, men det behöver självfallet inte bli så.

Precis. Dock finns det ingen som blir mer glad än jag ifall så inte är fallet och vi får se en Jimmie Åkesson i toppform igen.
Citera
2015-03-23, 21:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag begriper inte varför han skall behöva gå på full offensiv inom några månader. Det är knappast som så att ett val står inför dörren.
Alla som har varit borta från sin 'normala' sysselsättning är lite som Bambi på isen. Det bör dessutom inte förglömmas att han varit utbränd samt varit borta från mediafokus.

Just hue pass stark han är lär vi först få se om några månader - ett år
Håller med helt och hållet - och jag tycker han gjorde ett relativt gott intryck i Aktuellt/Skavlan - för en man som varit utbränd villl säga.. Ge honom den tid han behöver så kommer det nog bli bra så småningom
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-23 kl. 21:52.
Citera
2015-03-23, 21:50
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Ni som är pessimistiska och tror att Jimmie inte kommer palla för trycket och avgå inom kort....vad grundar ni det på egentligen? Detta är ett kort utdrag ur en intervju med personliga frågor. Själv tyckte jag han såg rätt avslappnad och harmonisk ut. Ni överanalyserar och hakar upp er på ordet: arbetsträning som Skavlan var först med a nämna.

Man kan tänka så här:

När en stor SD-nyhet som JÅ:s återkomst presenteras kan man förvänta att en proffsig organisation har borstat upp JÅ till god puts&studs och ser till att intervjuer och tillkännagivanden tränas och repeteras så att det sitter som en keps. Det skall kort sagt se bra (perfekt) ut.

Om man då tror att "det här är tydligen så långt man kan komma" går det att tro att det är mycket kvar innan JÅ är på banan igen.

Ungefär så.
Citera
2015-03-23, 21:51
Medlem
8711s avatar
Det är låååångt till 2018. Han är i en helt annan situation då. Må mycket bättre och ha gjort så en bra tid så det här är ett minne blott. Behöver inte vara ett problem om man anpassar valrörelsen efter vad en enskild person klarar av. Dela det på flera personer, göra det till en mindre sak för partiledaren och ta det lättsammare osv. Finns alla möjligheter
Citera
2015-03-23, 21:51
Medlem
Han måste ha gått upp deygt 10 kilo, fan så plufsig han är i ansiktet.
Tror knappast han blir kvar längre än till landsdagarna i november.
Citera
2015-03-23, 21:52
Medlem
trailblasers avatar
Valet att inte raka sig var så klart noggrant genomtänkt.
Det väcker sympati och folk ser att han haft det tufft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in