2015-03-23, 19:49
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Dvs Gud och Jesus är samma person.

Hur kan de vara en person när de är gud?
Citera
2015-03-23, 19:50
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Gud har skapat allt och Jesus är Gud. Fadern är Gud och Jesus säger följande i bibeln:

"I and the Father are one." - John 10:30

Enligt Bibeln är allt Gud och Gud allt, så enligt det resonemanget är det hela väldigt solipsistiskt och därmed har även du och jag skapat allt. Jesus tar alltså bara åt sig äran för allas vår gudomlighet.

"Jag är A och O, Begynnelsen och Änden" (Upp 21:6)

Varför ett engelskt bibelcitat förresten?

Inget av det motbevisar evolutionen och du får nog undvika att läsa samt antagligen även slicka runt inuti proppskåpet om du ska tro på allt och inte se motsägelserna i Bibeln.
Citera
2015-03-23, 19:51
Medlem
Citat:
Gud har skapat allt och Jesus är Gud. Fadern är Gud och Jesus säger följande i bibeln:

"I and the Father are one." - John 10:30

Hej! Har du mördat några bögar på sistone?
Citera
2015-03-23, 19:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Ingen orkar se en 2 timmars film för att en propellermössa ber en göra det.

Du får lägga fram de starkaste bevisen här istället.
Citera
2015-03-23, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Enligt Bibeln är allt Gud och Gud allt, så enligt det resonemanget är det hela väldigt solipsistiskt och därmed har även du och jag skapat allt. Jesus tar alltså bara åt sig äran för allas vår gudomlighet.

"Jag är A och O, Begynnelsen och Änden" (Upp 21:6)

Varför ett engelskt bibelcitat förresten?

Inget av det motbevisar evolutionen och du får nog undvika att läsa samt antagligen även slicka runt inuti proppskåpet om du ska tro på allt och inte se motsägelserna i Bibeln.
Det finns inget som motsäger sig i bibeln. Nämn en sak som gör det. Nej du kan inte. Om du säger något så stämmer det inte. Du har fel. Bibeln är 100% sann.
Citera
2015-03-23, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Hej! Har du mördat några bögar på sistone?
Igentligen behöver jag inte svara på denna dumma fråga men då många verkar tro att följare av Jesus hatar homosexuella så är svaret NEJ. Vi älskar alla. Men vi hatar synd. Dvs själva personen älskar vi men hatar synden den begår. Om du förstår.
Citera
2015-03-23, 20:07
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Här är en mycket bra video från en som heter Kent Hovind. Han berättar och ger konkreta bevis att evolutionen är påhitt. Han ger bevis på att evolutionen är omöjlig. Se den här:
https://www.youtube.com/watch?v=Q8DDIe_2cHM

Personligen vill jag påpeka att evolutionen är Satans påhitt för att ta er till helvetet. För att ni ska tappa tron på Jesus och inte bli räddade. Sök upp Jesus istället - Han är Gud och ingen saga. Sök upp Jesus i bön och omvänd er (vänd er från era synder) och döp er så kan ni bli räddade och få evigt liv i himlen!

Vad tycker ni om videon? Förstår du också att evolutionen är påhitt?

Kent Hovind, ja denna video... En klassiker nästan. En skrämmande komedi...

Och i år kommer han ut från kåken... Ett dåligt år.

Om du hade varit kritisk mot allt du hörde hade din slutsats, om du är en normalt logisk tänkande människa, nog blivit något som i videon nedan. Se den och du kanske gör ditt liv en stor tjänst.
Kolla upp allt, även det du tror blint på i framtiden... Mycket nöje.

https://www.youtube.com/watch?v=bmQZ4f9f_Yw
Citera
2015-03-23, 20:09
Medlem
Citat:
Det finns inget som motsäger sig i bibeln. Nämn en sak som gör det. Nej du kan inte. Om du säger något så stämmer det inte. Du har fel. Bibeln är 100% sann.

Den här sidan redogör för motsägelser i Bibeln: http://bibviz.com/
Citera
2015-03-23, 20:17
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Citat:

Dina föräldrar verkar ha kört upp bibeln så högt upp i baken på dig så inte ens vågar kritisera eller granska den. "Om du säger något så stämmer det inte " typisk ignorans av fånar som dig!

Vägrar kolla på en 2 timmar video och du verkar vägra lägga fram något som sägs i videon. Så lägg ner!
Citera
2015-03-23, 20:35
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Här är en mycket bra video från en som heter Kent Hovind. Han berättar och ger konkreta bevis att evolutionen är påhitt. Han ger bevis på att evolutionen är omöjlig. Se den här:
https://www.youtube.com/watch?v=Q8DDIe_2cHM

Personligen vill jag påpeka att evolutionen är Satans påhitt för att ta er till helvetet. För att ni ska tappa tron på Jesus och inte bli räddade. Sök upp Jesus istället - Han är Gud och ingen saga. Sök upp Jesus i bön och omvänd er (vänd er från era synder) och döp er så kan ni bli räddade och få evigt liv i himlen!

Vad tycker ni om videon? Förstår du också att evolutionen är påhitt?

Exakt vad i videon är beviset menar du? Du kan ju t ex rada upp de tio bästa bevisen så vi har något att utgå från.
Citera
2015-03-23, 20:40
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

Vilken rolig tråd du skapat. Jag måste som övriga instämma i att den är för lång för att ses bara så där. Är du vänlig och sammanfattar de bästa bevisen för att Gud skapade universum såsom det står i Bibeln?

På tal om Bibeln och motsägelser, jag hittade en lista på 494 motsägelser i just Bibeln http://skepticsannotatedbible.com/contra/by_name.html

Men dessa stämmer förstås inte, är du även en vänlig kristen och förklarar varför de inte stämmer?
Citera
2015-03-23, 21:00
Medlem
Vem tror du kommer orka se en 2 timmars video om detta?

Sen om nu gud finns får väl man ta ett snack med honom när man väl möter honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in