Resultat: .
0%
röster
2015-03-20, 17:34
Medlem
cyberkalles avatar
Nog är det då själva fan att inte som tyska ränderna går ur kroppen någon gång.
Det är märkligt att jag alltid är pessimistisk jag skulle säkert vara orolig om Bayern mötte GMff men så är jag och jag skiter faktiskt om alla tycker att jag är knäpp.

Men ni fattar inte riktigt min poäng som jag skrev Porto är inte Barcelona eller någon annan av kanonerna men det kommer inte bli en promenadseger.

Bayerns målsättning är titlar och det sågs även som ett misslyckande att åka ut mot Real ifjol .

Jag önskar ibland att jag vore en svennebanan som i första hand följde Zlatan och bytte klubb tillsammans med honom att hålla på men Bayern är mitt liv mitt allt jag är en skittrist person för att jag är så jävla enkelspårig men det går inte att göra något åt i min ålder.

Nu ser vi fram emot en trevlig Bundesliga helg.
Citera
2015-03-20, 19:05
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det är märkligt att jag alltid är pessimistisk jag skulle säkert vara orolig om Bayern mötte GMff men så är jag och jag skiter faktiskt om alla tycker att jag är knäpp.

Men ni fattar inte riktigt min poäng som jag skrev Porto är inte Barcelona eller någon annan av kanonerna men det kommer inte bli en promenadseger.

Bayerns målsättning är titlar och det sågs även som ett misslyckande att åka ut mot Real ifjol .

Jag önskar ibland att jag vore en svennebanan som i första hand följde Zlatan och bytte klubb tillsammans med honom att hålla på men Bayern är mitt liv mitt allt jag är en skittrist person för att jag är så jävla enkelspårig men det går inte att göra något åt i min ålder.

Ryck upp dig cyberkalle, du vet väl var Spaten-kartongen står? Och så enkelspårig är du väl inte, det var ju inte länge sedan du var bästa kompis med Kevin - vad hände egentligen? Vi gillar dig och jag tror inte någon tror på promenadseger, en lika trevlig BL-helg tillbaka!
Citera
2015-03-20, 19:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Ryck upp dig cyberkalle, du vet väl var Spaten-kartongen står? Och så enkelspårig är du väl inte, det var ju inte länge sedan du var bästa kompis med Kevin - vad hände egentligen? Vi gillar dig och jag tror inte någon tror på promenadseger, en lika trevlig BL-helg tillbaka!
Haha jag är inte i behov av att rycka upp mig.

Man blir inte Bayernfan Bayern väljer dig.
Citera
2015-03-20, 19:37
Medlem
fchansas avatar
Citat:

Spatenkartongen? Själv har jag hämtat en beställd kartong "Nördlinger Premium Pils" på mitt lokala systembolag idag. Den känner säkert cyberkalle till, kanske du med?

H-H jaja (HSV-Hertha jaja). En strid på kniven just ovan strecket. Spännande.
Citera
2015-03-20, 19:46
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:

Äh. Det är väl en del av den tyska folksjälen att vara något överdrivet pessimistiskt i vilken situation som helst. "Deutsche sind die größten Pessimisten. Nirgends in Europa machen sich die Menschen so viel Sorgen [...]" läste jag i Welt. Oavsett om man är bayrare eller berlinare. Inte minst när det kommer till fotboll är cynismen stor.

Vad som har hänt sedan 2006 har på så viss varit väldigt intressant sett till hur tyskar ser sig själva. Då inte enbart ur fotbollsmässig synpunkt utan i allmänhet sett i hur det tyska folket ser sin roll inom världen, VM 06' har på något vis blivit en symbol för det "nya Tyskland". Glider lite rejäl OffTopic nu och ska försöka att inte göra en större kultur och samhällelig utläggning, men Cyberkalle är onekligen tysk av den gamla skolan, pessimism blandat med viss arrogans. Prost.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Off-topic fast ändå inte: har fått beröm för min tyska trots att jag aldrig studerat det nu när jag rest runt i Mellanamerika. Tänkte dock lära mig på riktigt från och med i sommar och då ska jag passa på att anamma ett hobbylag, så att man kan läsa om dem på Deutsch und mehr lernen. Inte RBL, även om Leipzig ist eine gute Stadt.

Trevligt. Något speciellt lag som du funderar kring?

Inte helt aktuell, då denna har några år på nacken, men fortfarande sann i vissa delar.

http://i.imgur.com/m1j75.jpg
Citera
2015-03-20, 19:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Haha jag är inte i behov av att rycka upp mig.

Man blir inte Bayernfan Bayern väljer dig.

Vet inte riktigt om jag tycker synd om dig som Bayernfan.
Det finns klubbar som är värre att supporta; Grus-Kalles TSV, mitt Hammarby eller xtroes Werder/Sundsvall o s v.

För mig är CL-matcher som de mot Porto "enkla", vinner man inte det dubbelmötet förtjänar laget inte en semifinalplats. Jag är mer oroad när spelet inte ser ut som det skall i serielunken. Vill bli glad när jag ser de matcherna, njuta av fin fotboll och bra prestationer. Kommer däremot inte spelarna upp till hälften av sin kapacitet, som exempelvis förra våren, då blir jag sur, riktigt sur.
Citera
2015-03-21, 07:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Spatenkartongen? Själv har jag hämtat en beställd kartong "Nördlinger Premium Pils" på mitt lokala systembolag idag. Den känner säkert cyberkalle till, kanske du med?

H-H jaja (HSV-Hertha jaja). En strid på kniven just ovan strecket. Spännande.
Jag är inte säker om jag druckit Nördlingen pils kan mycket väl ha hänt på någon lokal bierstube då samhället Nördlingen inte ligger så långt från mig.

Förlust för HSV igår alltså och Grus-Kalle njuter till fullo för nu är dom verkligen indragna i bottenstriden.
Citera
2015-03-21, 07:46
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Jag är inte säker om jag druckit Nördlingen pils kan mycket väl ha hänt på någon lokal bierstube då samhället Nördlingen inte ligger så långt från mig.

Förlust för HSV igår alltså och Grus-Kalle njuter till fullo för nu är dom verkligen indragna i bottenstriden.

Eine kleine, klammheimliche Schadenfreude kann ich leider nicht verneinen...men de klarar sig kanske ändå i sista stund.

Har inte heller provat pils från Nördlingen, men är mer bayersk i min ölsmak och föredrar Helles. Ser att den och 153 andra tyska öl är listade på Bolaget. Fast priserna är på sina håll väldigt svenska, Augustiner Helles för 35 SEK eller diverse Andechs för 34,40 SEK känns inte helt OK att köpa, när en flaska kostar max 1/4 inkl pant i Tyskland.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-03-21 kl. 08:06.
Citera
2015-03-22, 20:44
Medlem
cyberkalles avatar
Robben blir borta ett par veckor minst det var väl det sämsta som kunde hända.
Citera
2015-03-23, 06:32
Medlem
cyberkalles avatar
Dags att låta Starke eller Reina stå några matcher så att Neuer får tillbaka lite fokus på det han skall göra bägge målen igår såg billiga ut.

Nu är det ett segt landslagsuppehåll till nästa omgång och då väntar Dortmund borta.

På tal om Dortmund och landslaget så har Ginter förpassats till andralaget i div tre han önskar nog att han var kvar i Freiburg.
http://www.focus.de/sport/fussball/schwache-leistungen-beim-bvb-klopp-degradiert-weltmeister-in-die-dritte-liga_id_4561957.html
Citera
2015-03-23, 10:39
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Inte helt aktuell, då denna har några år på nacken, men fortfarande sann i vissa delar.

http://i.imgur.com/m1j75.jpg

Lysande bild!

cyberkalle, Lekmand - har ni sockor i sandalerna?
xtroe, Ewru - är ni hippa och alternativa?
Johnny Genzale - är du inte hip och alternativ?
Germanofil - H96 verkar väldigt mainstream...

Edit: Som Vince Lombardi brukade säga: "Winning is not everything, it's the only thing"...och även när det gäller TSV 1860 så är jag beredd att offra nästan alla moralbegrepp för en seger...
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-03-23 kl. 10:42.
Citera
2015-03-23, 13:33
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Lysande bild!

cyberkalle, Lekmand - har ni sockor i sandalerna?
xtroe, Ewru - är ni hippa och alternativa?
Johnny Genzale - är du inte hip och alternativ?
Germanofil - H96 verkar väldigt mainstream...

Edit: Som Vince Lombardi brukade säga: "Winning is not everything, it's the only thing"...och även när det gäller TSV 1860 så är jag beredd att offra nästan alla moralbegrepp för en seger...

Jo Det säger iallafall min mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in