Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Nog är det då själva fan att inte som tyska ränderna går ur kroppen någon gång.
Det är märkligt att jag alltid är pessimistisk jag skulle säkert vara orolig om Bayern mötte GMff men så är jag och jag skiter faktiskt om alla tycker att jag är knäpp.
Men ni fattar inte riktigt min poäng som jag skrev Porto är inte Barcelona eller någon annan av kanonerna men det kommer inte bli en promenadseger.
Bayerns målsättning är titlar och det sågs även som ett misslyckande att åka ut mot Real ifjol .
Jag önskar ibland att jag vore en svennebanan som i första hand följde Zlatan och bytte klubb tillsammans med honom att hålla på men Bayern är mitt liv mitt allt jag är en skittrist person för att jag är så jävla enkelspårig men det går inte att göra något åt i min ålder.
Nu ser vi fram emot en trevlig Bundesliga helg.
Äh. Det är väl en del av den tyska folksjälen att vara något överdrivet pessimistiskt i vilken situation som helst. "Deutsche sind die größten Pessimisten. Nirgends in Europa machen sich die Menschen so viel Sorgen [...]" läste jag i Welt. Oavsett om man är bayrare eller berlinare. Inte minst när det kommer till fotboll är cynismen stor.
Vad som har hänt sedan 2006 har på så viss varit väldigt intressant sett till hur tyskar ser sig själva. Då inte enbart ur fotbollsmässig synpunkt utan i allmänhet sett i hur det tyska folket ser sin roll inom världen, VM 06' har på något vis blivit en symbol för det "nya Tyskland". Glider lite rejäl OffTopic nu och ska försöka att inte göra en större kultur och samhällelig utläggning, men Cyberkalle är onekligen tysk av den gamla skolan, pessimism blandat med viss arrogans. Prost.
Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Off-topic fast ändå inte: har fått beröm för min tyska trots att jag aldrig studerat det nu när jag rest runt i Mellanamerika. Tänkte dock lära mig på riktigt från och med i sommar och då ska jag passa på att anamma ett hobbylag, så att man kan läsa om dem på Deutsch und mehr lernen. Inte RBL, även om Leipzig ist eine gute Stadt.
Trevligt. Något speciellt lag som du funderar kring?
Inte helt aktuell, då denna har några år på nacken, men fortfarande sann i vissa delar.
http://i.imgur.com/m1j75.jpg