Ops, vad tyst det blev om dina egna värderingar! Men jag skall kommentera resten av det du skrivit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kryuchkov
Putin är Patriot och Nationalist i viss mån, men det innebär inte att Ryssland är ett nazistiskt eller fascistiskt land, då man saknar officiellt ideologi,
Det räcker ju faktiskt med "vanlig patriotisk propaganda och en militärdoktrin som säger att man skall "skydda" ryssar, även utomlands. Ser en stat ut som en fasciststat, propagerar som en fasciststat och agerar som en fasciststat, så är det nog en fasciststat.
Citat:
skulle vi överdriva och påstå att det är fullt ut är nazist och fascist, så har vi exempelvis. 212 av 450 Duma-ledamöter som inte är från Putins parti (nu överdriver vi som sagt och säger att alla från Putins parti är fascister, alltså långt ifrån sanningen).
Men nu vet vi ju att "enade Ryssland" enbart skapades för Putles skull. De andra partierna är antingen bara lydiga verktyg eller, i praktiken, helt ofarliga för Putler då de ändå delar stora delar av hans fascistiska vision. Sedan så kan man ju iof tillåta en lite spillra reell opossition, (så var det t.ex. en ledamot i statsduman som röstade nej till annekteringen av Krim), så länge den inte försöker sig på något dumt som Nemtsov.
Citat:
Jag vill bara påpeka att jag försvarar inte mina åsikter (för att det är inte ens mina åsikter jag debatterar med),
Intressant, låter som om det har att göra med jobbet istället!
Citat:
eller försvarar statens åsikter, jag försöker bara förmedla vad statens "riktiga" åsikter är,
Så typiskt och så traumatiskt ryskt! Du anser dig alltså bara ha rätten att förmedla det som den ryska staten anser vara politiskt korrekt.
Citat:
mina personliga tar vi i en annan tråd.
Vill du hoppa av så kan jag, tyvärr, inte hjälpa dig. Men det finns säkert någon lämplig svensk person som kan hjälpa dig med det. Med dina kontakter så vet du säkert vilken person du skall vända dig till.....
Citat:
Hitlers mål var inte baserat på kultur, snarare maktsökande
Den var baserad på Hitlers perverterade syn på den tyska kulturen, plus en massa rasistisk rapparkalja.
Citat:
: vad finns det för tyska traditioner, eller kultur i Ryssland?
Inget av detta. Men Hitler var antisemit och antikommunist, baserat på "dolkstötslegenden".
Citat:
därför, kanske finns det en viss kulturellt tillhörighet mellan Österrike och Tyskland, hade varit smart av honom att göra det på ett fredligt sätt (dvs. politiskt agerande), för att det fanns ändå en viss stöd i Österrike.
Du vet, om Putler agerat smart vad gäller Ukraina så hade han kunnat fått ett gott förhållande till sitt grannland och stort utbyte utav det. Men trots att intelligens absolut inte behöver saknas vare sig hos Hitler, Mussolini eller Putler, så saknas det värdekapacitet, vilket ställer till det.
Citat:
Jag ska vara ärlig nu, jag skiter fullständigt i den ryska staten (låt de fortsätta betala mitt lön bara),
Här motsäger du dig själv, då du tidigare indikerat att du bara vidarebefordrar rysk statlig propaganda. Men ok: shoot!
Citat:
jag tycker exempelvis. att det finns områden i Ryssland som inte har den kulturella närliggande, alltså som inte är en del av den ryskt folket, som inte bör vara en del av Ryssland, men att det finns områden utanför som har ryskt kultur och bör vara en del av ryska folket vilket inte innebär att man måste styras av Moskva för det, som exempel.
Ok. Du måste jobba mer med en svenska grammatiken! Men jag tror ändå att jag förstår vad du menar. Du skulle alltså t.ex. vilja byta ut Tjetjenien emot delar av östra Ukraina. Det tragiska med detta, bortsett ifrån att jag är ganska säker på att majoriteten i Sydöstra Ukraina faktiskt vill tillhöra just Ukraina, är att Putler inte verkar ha det minsta emot att använda sig av tjetjenska terrorister för sina egna syften:
https://www.youtube.com/watch?v=zwZ1yWkhh_s&feature=youtu.be
Citat:
Jag skulle inte se det som ett misslyckande, undantaget kuppen då: nu känner för sig östra Ukraina att de är ryssar, att man inte längre är en del av ett land som har förklarat krig mot de, man behöver inte vara en del av Ryska staten nu, men man känner sig som en del av den ryska folket: vilket inte var situationen då Ukraina, styrt av en president som man tyckte om, hade varit ihop.
Du menar alltså att det är Putins fel att jag beundrar honom exempelvis?
(Min kursivering)
Skärpning med språket nu! Jag kan knappt tyda vad du skrivit.
Du verkar alltså erkänna att Viktor Janukovytjs var en marionettdocka åt Putler. Sedan vet jag inte pga ditt syftningsfel, vilken av dessa herrar du beundrar.
Citat:
Ja, och NATO skapades för att försvara sig mot Sovjetunionen, dvs. Ryssland: med andra ord ser man Ryssland som hot, och har alltid gjort det sedan 4 April 1949: det är den enda motiveringen till NATOs existens. Ryssland har inget emot EU, för att det är ekonomiskt union, inget motivering till krig, men NATO ser Ryssland som fiende sedan 1949, och Ryssland (f.d sovjet) ser NATO som hot sedan 1949.
Jag har inget emot EU.. jag har emot NATO, vilket inte var situationen under Viktor Janukovytjs styre.
Fast
innan Putler förberedde och drog igång det kalla kriget 2.0 så sysslade ju NATO också med annat än Ryssland.
Citat:
Nej, man kan påstå att Nazityskland hade en militärparad om året, rent bokstavligt är det sant. "militärutbildning för barn i förskolan" förekommer inte: jag har aldrig hört att 22-25 miljoner ryska barn just nu, får en militär utbildning, eller militärt "event" varje år, eller någon gång varje par år: väldigt intressant! jag ska skriva det på wikipedia.
Det var en svensk som föreläste på spyopföreningens seminarium om rysk propaganda förmåga som tog upp att även förskolebarn kan få åka på läger och leka krig i Ryssland. Men vanligast, (och obligatoriskt?) är det väl för barn i de äldre klasserna.