Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
Som jag sa innan. Konstigt att man blir frustrerad över detta när min ekonomi m.m kommer "fuckas" upp av det här. Jag har jobbat 6 månader men eftersom jag började 18 augusti så räknas det inte eftersom det blir 40 timmar i den månaden . Konstigt att jag blir sne över det? Eftersom jag jobbade 40 timmar i Augusti och lite mer än det i februari då så borde det räknas ihop till 80 men det går inte enligt ett regelverk och pga detta så skruvas mitt liv och ekonomi till ganska rejält.
Har hyra och räkningar att betala och soc på under 4k täcker inte det.
Som jag skrivit tidigare i vår konversation, är det givetvis inte konstigt att bli frustrerad. Jag har alltså redan svarat på frågan om hur min uppfattning ser ut i den frågan.
Du har däremot inte svarat på det jag frågade om:
Tycker du alltså att det är "bullshit" att a-kassorna, organisationer med myndighetsfunktioner, följer vad som tydligt uttrycks i en förordning?
Vi har ju kunnat konstatera att din a-kassa har fattat ett korrekt beslut, det verkar vi både överens om.
Eller? Du verkar även kunna läsa innantill i regelverket och förstå vad som uttryckligen står där.
Eller?
Då är ju frågan varför du skäller på a-kassan, det är ju inte dom som stiftar dom lagar dom har att följa.
Varför riktar du din kritik mot a-kassan istället för mot lagstiftaren?