Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-19, 10:23
  #637
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Nja, min surface var helt ny och jag hade heller inte använt den speciellt mycket! Det kvittar nu egentligen, jag tröttnade på att det inte funkade att uppdatera hårdvaran och att saker bara krånglade!

Jag lämnade tillbaka skiten, och beställde en Alienware 13 istället!

Till den som funderar på att skaffa en surface pro 3 så kan jag säga att den inte är värd att köpa, det är en ofärdig produkt till ett ganska högt pris! Det är bättre att ni satsar pengarna på en riktig dator istället!


Köp absolut inte denna surfplatta/dator!

Du gick alltså från en Surface Pro 3 till en Alienware 13?
Två helt olika produkter, som är ämnade för två helt olika typer av användare.
Citera
2015-03-19, 10:36
  #638
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Om det finns problem med att uppdatera hårdvara, "throttling", och att hårddisken inte blir avläst som den ska, då är din lösning att investera mer pengar i denna produkt!?

Tror de flesta är överens om att SP tekniskt sett är ganska schyst, jag är dock fortsatt skeptisk till konceptet i sig, orka excel i soffan typ...
Citera
2015-03-19, 11:13
  #639
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Du gick alltså från en Surface Pro 3 till en Alienware 13?
Två helt olika produkter, som är ämnade för två helt olika typer av användare.
Jag tröttnade på att saker inte fungerade, så därför beställde jag en produkt som jag vet gör det den ska! Den har precis som surface, tryckkänslig skärm och windows 8, att man kan lira spel på den är givetvis trevligt med!


Jag förklarade precis för dig när du skickade pm från ett annat konto, att jag inte tycker surface pro 3 gör det den ska!

Är det något fel i huvudet på dig, eller varför är det så förbannat svårt att acceptera att jag har en annan åsikt än dig!?
__________________
Senast redigerad av Booobies 2015-03-19 kl. 11:34.
Citera
2015-03-19, 12:52
  #640
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Jag tröttnade på att saker inte fungerade, så därför beställde jag en produkt som jag vet gör det den ska! Den har precis som surface, tryckkänslig skärm och windows 8, att man kan lira spel på den är givetvis trevligt med!


Jag förklarade precis för dig när du skickade pm från ett annat konto, att jag inte tycker surface pro 3 gör det den ska!

Är det något fel i huvudet på dig, eller varför är det så förbannat svårt att acceptera att jag har en annan åsikt än dig!?

Jag personligen tycker inte heller att Surface Pro 3 är en bra produkt, men det hindrar inte mig från att bli förvånad när någon gör vad jag skulle vilja kalla helvändning i produkt.

Jag har inte PMat dig från något annat konto, så ta och lugna ner dig lite
Jag får väl också ha en annan åsikt än dig?
Citera
2015-03-22, 00:09
  #641
Medlem
Funderar på att köpa en pro 3 för att ha i pluggandet. Alltså på föreläsningar, när man gör enklare uppgifter/mattetal och läsa igenom filer/pdf osv. Vad jag har sett på nätet så verkar anteckningar funka bra, alltså inget lagg när man skriver. Det jag fock undrar lver är om det går att lägga en pdf-fil och Note i splitscreen med varandra så att de delar 50/50 av skärmen? Eller måste man hoppa emellan dem
Citera
2015-03-22, 01:23
  #642
Avstängd
Jag råder alla att vänta på pro 4. Skärmen ryktas vara minst 14 tum, med Windows 10. Fler USB-portar hade också uppskattas. 4an är i vilket fall nog runt hörnet.
Citera
2015-03-22, 22:45
  #643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fghann
Funderar på att köpa en pro 3 för att ha i pluggandet. Alltså på föreläsningar, när man gör enklare uppgifter/mattetal och läsa igenom filer/pdf osv. Vad jag har sett på nätet så verkar anteckningar funka bra, alltså inget lagg när man skriver. Det jag fock undrar lver är om det går att lägga en pdf-fil och Note i splitscreen med varandra så att de delar 50/50 av skärmen? Eller måste man hoppa emellan dem

Win 8 har ett split-screenläge för appar, funkar fint för onenote och pdf.
Citera
2015-03-23, 10:20
  #644
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Jag råder alla att vänta på pro 4. Skärmen ryktas vara minst 14 tum, med Windows 10. Fler USB-portar hade också uppskattas. 4an är i vilket fall nog runt hörnet.

Oktober förmodligen, jag väntar på den och nya Lumia-flaggskeppet. Känns som äntligen Microsoft knyter ihop säcken med Windows 10.
Citera
2015-03-23, 12:51
  #645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Oktober förmodligen, jag väntar på den och nya Lumia-flaggskeppet. Känns som äntligen Microsoft knyter ihop säcken med Windows 10.

Bra info i tråden, tänker avvakta med mitt köp av en surface!

Vilken platta anser ni är bäst? Är dell något att titta på?
Citera
2015-03-23, 19:47
  #646
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokkilakke133
Bra info i tråden, tänker avvakta med mitt köp av en surface!

Vilken platta anser ni är bäst? Är dell något att titta på?

Dell Venue 8 7000 är nog bästa plattan på marknaden just nu. OLED skärm , välbyggd i aluminium, quad Intel Atom , Intels real sense , plats gör 512GB SD kort och annat lulllull.. Kostar väl 4-5 lax så inte hade jag köpt den men säkerligen bra.
Citera
2015-03-23, 20:18
  #647
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Oktober förmodligen

Det var mindre glädjande nyheter. Jag behöver den tidigare än oktober.
__________________
Senast redigerad av Spacetime. 2015-03-23 kl. 20:20.
Citera
2015-03-23, 21:33
  #648
Medlem
Hutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Tror de flesta är överens om att SP tekniskt sett är ganska schyst, jag är dock fortsatt skeptisk till konceptet i sig, orka excel i soffan typ...

Du har måhända missförstått konceptet "The tablet that can replace your laptop"? Tanken är att ligga i soffan och slösurfa, läsa böcker, kolla mail, titta på video – och med samma enhet dessutom kunna köra Excel, Photoshop, AutoCAD i skrivbordsstolen. Inte tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Dell Venue 8 7000 är nog bästa plattan på marknaden just nu. OLED skärm , välbyggd i aluminium, quad Intel Atom , Intels real sense , plats gör 512GB SD kort och annat lulllull.. Kostar väl 4-5 lax så inte hade jag köpt den men säkerligen bra.

Dell Venue 8 7000 är en liten surfplatta med 8.4" skärm och Android OS. Den är i jämförelse med Surface Pro 3 en leksak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback