Citat:
Ursprungligen postat av
nordochsyd
jag talar såklart för mig själv, ser att jag skrev konstigt. Han tillsammans med Liv och Davidsson har gjort HV71 till ett storlag, sen kommer gaphalsen som inte ens fick vara kvar som assisterande i sin moderklubb och sätter honom längst ut på bänken TROTS skadan på 27. Så gör man fan inte, sen kan man prata bästa laget spelar hur mycket man vill
Hur vidare det var rätt eller fel att bänka David lär vi aldrig få reda på. Dock kan jag hålla med om att det är trist för honom personligen att hans karriär skulle sluta i fadäs.
Men jag tror även att A.J har agerat efter hur det har sett ut i det stora hela över hela säsongen. Jag får också en känsla av att när David har vart på isen så har hans lagkamrater spelat mer "nervöst" och "osäkert" spel.
Vi vet alla vad David HADE kapacitet till då han dominerade ES/SHL för backar och slog rekord, ett rekord som står än idag. Vi vet även att hans vinnarskalle är nått enorm. Han kunde bli så förbannad och han var verkligen en spelare som gick i bräschen då andra gick ner sig.
Men detta var DÅ, nu är nu helt enkelt.
David har inte som spelare gått att känna igen sen han kom tillbaka och jag personligen tycker mig även ha sett en osäkerhet hos hans lagkamrater när han vart inne på isen. Han har vart en säkerhetsrisk och han har tyvärr stjälpt laget mer än hjälpt det. Ingen ont om David som person, då jag tror att han är världens helylle grabb. Men tyvärr så måste man inse och acceptera när en spelare passerat bäst före datum, vilket David har. Jag tror därmed att A.J agerade rätt och valde att spela de spelare han tyckte var bäst för dagen. Även att dom gick kort på backar så ansåg A.J att slänga in David var en säkerhetsrisk och siffrorna bakåt kunde blivit ännu större.
Men att David betytt och betyder mycket för HV71 som klubb och förening är det inget snack om, han är en av det största. Och jag hoppas verkligen att han får ett jobb inom föreningen i framtiden om han nu vill så att säga, det är han värd. Varför inte som ass tränare?