2015-03-25, 17:46
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.brynas.se/artikel/65759/

Brynäs förlänger med Kilström.

Nordan, Slovak, Lindgren och Wallace får lämna. Hade gärna haft kvar Slovak... Trist start på Silly.
Under TJ's defensiva ledning och som backpar tillsammans med Eklund tror jag inte det finns många backar i SHL som hade gjort någon strålande säsong. Kilström är en bra back förutsatt att han har en vettig lön.

Slovak är ett tråkigt tapp dock. Var ju i och för sig ganska klart att han skulle lämna med tanke på hans kommentarer innan slutspelet.

McWallace gillade jag, men han krävde förmodligen alldeles för mycket av Herr Bengts penningar. Nordqvist satt nog på ett rätt saftigt kontrakt och det kan vi nog få bättre för nu.

Visste knappts ens att Lindgren spelade i Brynäs...
Senast redigerad av Stegen 2015-03-25 kl. 17:48.
Citera
2015-03-25, 17:48
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.brynas.se/artikel/65759/

Brynäs förlänger med Kilström.

Nordan, Slovak, Lindgren och Wallace får lämna. Hade gärna haft kvar Slovak... Trist start på Silly.

Tycker ändå Kilström har varit bättre mot slutet. Jävligt tråkigt med Slovak och Wallace. Nordqvist är ju lite vemodigt, men det är inget jättetapp.
Lindgren var lika bra att bli av med.

EDIT: Nu är det upp till bevis för allas våran Stefan.
Senast redigerad av VSVP 2015-03-25 kl. 17:53.
Citera
2015-03-25, 17:50
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jo, vi måste komma ifrån det där med gamla ikoner. Bara prestation i nutid ska vara det som räknas. Inget emot Andreas Falk men jag blir livrädd när folk vill ha hem honom. Har de inte lärt sig nått av Petrasek, Luoma, etc?

Jag säger så här om Thörnberg ska han spela mer för oss då är det nu som gäller. Vi behöver honom inte om 15 år när han är slut.

Sentimentalitet har vi inte råd med. Den har kostat oss mångmiljonbelopp.

A.Falk är aktuell för Växjö.
Citera
2015-03-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Är det inte din önskan? Eller talar du för HV71?

Pettan sög på kuken hela året. Endast han själv som satt sig i den sitsen. Helt rätt agerat utav AJ.
jag talar såklart för mig själv, ser att jag skrev konstigt. Han tillsammans med Liv och Davidsson har gjort HV71 till ett storlag, sen kommer gaphalsen som inte ens fick vara kvar som assisterande i sin moderklubb och sätter honom längst ut på bänken TROTS skadan på 27. Så gör man fan inte, sen kan man prata bästa laget spelar hur mycket man vill
Citera
2015-03-25, 18:20
Medlem
Illusioners avatar
Nordqvist till Leksand nu?
Citera
2015-03-25, 18:31
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Kanske kan Karlskrona ha nytta av en sån spelare.
Citera
2015-03-25, 18:38
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordochsyd
jag talar såklart för mig själv, ser att jag skrev konstigt. Han tillsammans med Liv och Davidsson har gjort HV71 till ett storlag, sen kommer gaphalsen som inte ens fick vara kvar som assisterande i sin moderklubb och sätter honom längst ut på bänken TROTS skadan på 27. Så gör man fan inte, sen kan man prata bästa laget spelar hur mycket man vill

Hur vidare det var rätt eller fel att bänka David lär vi aldrig få reda på. Dock kan jag hålla med om att det är trist för honom personligen att hans karriär skulle sluta i fadäs.
Men jag tror även att A.J har agerat efter hur det har sett ut i det stora hela över hela säsongen. Jag får också en känsla av att när David har vart på isen så har hans lagkamrater spelat mer "nervöst" och "osäkert" spel.
Vi vet alla vad David HADE kapacitet till då han dominerade ES/SHL för backar och slog rekord, ett rekord som står än idag. Vi vet även att hans vinnarskalle är nått enorm. Han kunde bli så förbannad och han var verkligen en spelare som gick i bräschen då andra gick ner sig.
Men detta var DÅ, nu är nu helt enkelt.
David har inte som spelare gått att känna igen sen han kom tillbaka och jag personligen tycker mig även ha sett en osäkerhet hos hans lagkamrater när han vart inne på isen. Han har vart en säkerhetsrisk och han har tyvärr stjälpt laget mer än hjälpt det. Ingen ont om David som person, då jag tror att han är världens helylle grabb. Men tyvärr så måste man inse och acceptera när en spelare passerat bäst före datum, vilket David har. Jag tror därmed att A.J agerade rätt och valde att spela de spelare han tyckte var bäst för dagen. Även att dom gick kort på backar så ansåg A.J att slänga in David var en säkerhetsrisk och siffrorna bakåt kunde blivit ännu större.
Men att David betytt och betyder mycket för HV71 som klubb och förening är det inget snack om, han är en av det största. Och jag hoppas verkligen att han får ett jobb inom föreningen i framtiden om han nu vill så att säga, det är han värd. Varför inte som ass tränare?
Citera
2015-03-25, 18:38
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
A.Falk är aktuell för Växjö.

Har inte han ett år kvar med Kölner Haie?

Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Kanske kan Karlskrona ha nytta av en sån spelare.

De skulle nog må bra av lite rutinerade spelare om de ska överleva SHL. Jag skulle i alla fall gärna se honom i Karlskronas tröja nästa säsong.
Citera
2015-03-25, 18:40
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Kanske, om Leksand spelar kvar i SHL. Tror inte han är sugen på HA än.
Citera
2015-03-25, 19:50
Medlem
Illusioners avatar
Om Sweatt:
Citat:
Vi för en dialog med hans agent och det måste bli klart snart, det kan nog bli inom ett par dagar.

Citat:
Vårt första mål är att behålla Bill, så att förstalinan blir komplett. Blir det inte så måste vi få in spetsspelare där. Sedan ska vi förstärka vår andrakedja med en center och en ytterforward, säger Stefan Bengtzén, som dessutom kommer att se över backsidan – där just nu sju spelare är kontrakterade.

Så vad vi har att drömma om i sommar är alltså en andrecenter, en winger till andrakedjan och en back. + en spelare för förstakedjan om Sweatt sticker.

Rödin - Scott - Sweatt/Ny
Ollas - Ny - Ny
Lindblom - Enterfeldt - Brodecki
Westerholm - Westerholm - Blomqvist/Lööke

Ser riktigt intressant ut! Blir inte förvånad om både Brodecki och Lindblom gör över 30poäng nästa säsong. Kan Westerholmarna fortsätta som de avslutade blir det väl strax över 20poäng därifrån också. Kan bli en kul vinter.

Jag är lite orolig över Ollas dock, kan karriären rent av vara över för honom? Ryggproblem kan som bekant vara riktigt jävliga.
Senast redigerad av Illusioner 2015-03-25 kl. 20:00.
Citera
2015-03-25, 19:52
Medlem
Nissedruvas avatar
Bengtzén kommenterar varje spelare som får lämna:

http://www.arbetarbladet.se/ishockey/shl/brynas-rensar-for-att-spetsvarva

Tydligt att Slovak och Wallace helt enkelt var för dyra kontra poängproduktionen men denna kommentar tyckte jag var lite väl hård
Citat:
Slovak har fått många ögon på sig, men han saknar rätt mycket tempo och vi behöver en spelare som har bättre rörelsemönster och skridskåkning än Slovak

Edit: Illusioner tog med den mer hoppgivande informationen från samma artikel
Citera
2015-03-25, 19:56
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Bengtzén kommenterar varje spelare som får lämna:

http://www.arbetarbladet.se/ishockey/shl/brynas-rensar-for-att-spetsvarva

Tydligt att Slovak och Wallace helt enkelt var för dyra kontra poängproduktionen men denna kommentar tyckte jag var lite väl hård

Edit: Illusioner tog med den mer hoppgivande informationen från samma artikel

Samma artikel som på GD.
http://www.gd.se/ishockey/shl/brynas...varva#Ishockey

Gillar ändå att Bengtzén går ut och kommenterar. Äntligen en sportchef med lite krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in