2015-03-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrkr
Nä, men du sa att det var vitt slem i burken, och eftersom det var vitt slem på bårhuset antog jag att du trodde det var samma, men nu när vi båda fastställt att det inte var vitt slem i burken så är vi överens.

Det va innan jag gick tillbaka för att se exakt för jag mindes bara att innehållet var ljust.

Du skrev dock att barnen smörjer sig med en svart sörja vilket inte stämmer, vi har inte sett innehållet i termosarna men det är uppenbarligen samma som är i burken. illaluktande och de smörjer sina barn med det = borde vara samma.

Sen skrev du att tanten försökte ge Eva den svarta sörjan som senare dyker upp på bänken men det stämmer ju inte heller för nu har vi sett att innehållet var av annan färg.
Citera
2015-03-21, 13:20
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Det va innan jag gick tillbaka för att se exakt för jag mindes bara att innehållet var ljust.

Du skrev dock att barnen smörjer sig med en svart sörja vilket inte stämmer, vi har inte sett innehållet i termosarna men det är uppenbarligen samma som är i burken. illaluktande och de smörjer sina barn med det = borde vara samma.

Sen skrev du att tanten försökte ge Eva den svarta sörjan som senare dyker upp på bänken men det stämmer ju inte heller för nu har vi sett att innehållet var av annan färg.

Nej, det sa jag inte, bara att det helt klart inte var vitt, och att det påminde mer om det svarta, (då detsvarta ser gulaktigt ut när det späs ut i flaskan).
Jag var somsagt mer inne på att det var en helt annan substans redan från början.
Citera
2015-03-21, 13:29
Medlem
Citat:
Nej, det sa jag inte, bara att det helt klart inte var vitt, och att det påminde mer om det svarta, (då detsvarta ser gulaktigt ut när det späs ut i flaskan).
Jag var somsagt mer inne på att det var en helt annan substans redan från början.

Hur eller hur så verkar det som att tanten inte är helt ond eftersom hon gav detta till Eva.
Det verkar som att hon kanske försöker återställa vattnet nu också.

Sen vet vi ju inte om dessa 4 bröder som tydligen var troll har något med barnens försvinnande att göra.
De kanske är stadstroll sen kanske det finns skogstroll som är mer onda och gör allt detta.
Och hur har josefin fått sin sjukdom? Har hon blivit uppfostrad av troll? Hur har Evas pappa med allt att göra?
Vad är det som händer om Thörnblads börjar röja ner hela skogen? Kidnappar trollen barn för att deras föräldrar är inblandade i allt detta? Är tanten ett troll? Hur vet finnen vem som är troll och inte? Vem försökte döda Eva? De där blåa sakerna i vattnet där Gran satt - vare samma som räddade Eva? Är det samma som det där vita liket utan huvud?
Vad visste Gran egentligen och vem jobbar Wass för?

Milj frågor
Citera
2015-03-21, 13:52
Medlem
Har bara kollat på serien med ett halvt öga så jag får se om den från början.. Det händer så mycket konstiga grejer hela tiden så jag har svårt att hänga med
Citera
2015-03-21, 13:57
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Hur eller hur så verkar det som att tanten inte är helt ond eftersom hon gav detta till Eva.
Det verkar som att hon kanske försöker återställa vattnet nu också.

Sen vet vi ju inte om dessa 4 bröder som tydligen var troll har något med barnens försvinnande att göra.
De kanske är stadstroll sen kanske det finns skogstroll som är mer onda och gör allt detta.
Och hur har josefin fått sin sjukdom? Har hon blivit uppfostrad av troll? Hur har Evas pappa med allt att göra?
Vad är det som händer om Thörnblads börjar röja ner hela skogen? Kidnappar trollen barn för att deras föräldrar är inblandade i allt detta? Är tanten ett troll? Hur vet finnen vem som är troll och inte? Vem försökte döda Eva? De där blåa sakerna i vattnet där Gran satt - vare samma som räddade Eva? Är det samma som det där vita liket utan huvud?
Vad visste Gran egentligen och vem jobbar Wass för?

Milj frågor

Vart har du fått idén om att tanten skulle vara ond? Det är ju helt uppenbart att hon försöker hjälpa Eva och Josefin. Även att de blå sakerna, "vattennymferna", hjälpte henne och att det är samma saker som Gran såg, och som tanten hämtade ett yngel utav i bergen för att återställa vattnet. Du verkar ju inte hänga med överhuvudtaget...
Citera
2015-03-21, 14:28
Medlem
Citat:
Vart har du fått idén om att tanten skulle vara ond? Det är ju helt uppenbart att hon försöker hjälpa Eva och Josefin. Även att de blå sakerna, "vattennymferna", hjälpte henne och att det är samma saker som Gran såg, och som tanten hämtade ett yngel utav i bergen för att återställa vattnet. Du verkar ju inte hänga med överhuvudtaget...

Frågan är varför du säger emot dig själv hela tiden?

Jag har aldrig påstått att hon är ond. Läs alla mina inlägg så ser du att jag skrivit samma sak, att hon försöker hjälpa Eva.

DU däremot har skrivit "Tanten är ju på trollens/skogens sida, hon gick ju omkring och varnade trollbröderna! Varför skulle hon vilja hålla dem borta från huvudkaraktären? Och varför skulle tanten bära omkring på döda "vattennymfer", de som består av vitt slem, om hon är på deras sida?"

om hon inte är ond (som jag inte tror) så vill hon ju hålla trollen borta från Eva. . För hon vet att trollen i skogen är onda. Men du verkar påstå att hon är på deras sida och det är orimligt att hon lämnat sörjan till Eva.. vilket hon gjorde.......
DÄRFÖR skrev jag "hon verkar inte helt ond" för du verkade tro att hon va på trollens sida...
Citera
2015-03-21, 14:41
Medlem
Myrkrs avatar
Trollen/skogväsena är ju de "goda"! Skogsavvecklarna är de "onda". Vilket jag redan påpekat.
Att trollen vill åt Josefin har ju att göra med någon uppgörelse som inte Eva varit med om, det var hennes pappa och bolaget, hon är alltså "oskyldig" i tantens ögon.
Citera
2015-03-21, 15:07
Medlem
Citat:
Trollen/skogväsena är ju de "goda"! Skogsavvecklarna är de "onda". Vilket jag redan påpekat.
Att trollen vill åt Josefin har ju att göra med någon uppgörelse som inte Eva varit med om, det var hennes pappa och bolaget, hon är alltså "oskyldig" i tantens ögon.

Fast uppenbarligen är de inte alls goda eftersom de kidnappar barn..... Josefin har varit borta i 7 år och förstört Evas liv.
Citera
2015-03-21, 15:20
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Fast uppenbarligen är de inte alls goda eftersom de kidnappar barn..... Josefin har varit borta i 7 år och förstört Evas liv.
Beror väl på att de är trängda och tvingas ta till desperata medel för att upprätthålla naturbalansen, eller nåt i den stilen.
Citera
2015-03-21, 18:07
Medlem
Citat:

Jag tycker 2014rosor varit klar och tydlig från början och genomgående. Hen ställer relevanta frågor och utgår inte ifrån att hen greppat allt. Serien är ju skapad på så sätt att vi hittills inte kan säga mycket med säkerhet, utan meningen tror jag är att vi ska undra och gissa. Du verkar mer tvärsäker på att du gissat rätt;-)

Och: jag tycker att gult och vitt är mer likt än svart och gult:-)

Dessutom: såg ni att taxitrollet andades för fullt när de undersökte hans lik?
Citera
2015-03-21, 18:36
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Och: jag tycker att gult och vitt är mer likt än svart och gult:-)

Egentligen irrelevant, men tänk typ lakrits, ser svart ut i kompakt form men i mindre mängd t ex utspädd med saliv ser det gulbrunt ut.
Citera
2015-03-21, 20:03
Medlem
Kewks avatar
Vad fan är grejen med hammaren och skärarn på träfabriken, seriöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in