2015-03-21, 12:22
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det var väl Pet*r's kompis som blev nödig och gick på dass. Han kanske hade dålig mage eller druckit öl....eller också finns det en annan anledning. I s f är det ju skumt att Pet*r blev avrättad...om det inte var för att Pet*r kunde identifiera GM, han kanske kände igen deras bil?
Hade jag inte tänkt på...blev han så nödig eller hålla sig ur vägen...blev en lite scary twist på det hela
Citera
2015-03-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Petars kompis var nära att stryka med också, han hade inget med brottet att göra. Han är liksom Petar ostraffad.

OK! Då var han väl helt enkelt kissnödig. Inget unikt med det.
Vet du om han blev träffad av skott och kom till sjukhus?
Citera
2015-03-21, 12:23
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Det är exakt så det är för många av oss "Svenssons". Själv har jag köpt bil enbart för att slippa använda mig av spårvagnshållplatsen där jag bor där man riskerar att bli rånad, vilket hänt ett flertal gånger det senaste året.
Jag åker inte till torgen i mitt närområde och handlar utan till de större torgen eller stormarknaderna där man parkerar bilen direkt utanför affärerna. Tidigare när jag åkte kommunalt åkte jag en extra hållplats för att slippa gå där folk samlas.

Du borde söka hjälp.. Du är ju rädd för folksamlingar. Jag tvivlar inte på att du har blivit påverkad av att bli rånad men det du känner är ju på gränsen till paranoia.

Själv har jag bott 5 år sammanlagt i Backa.. Aldrig blivit rånad, hotad eller utsatt för våld.. Jag åker spårvagn varje dag och skulle aldrig vara rädd för det. Jag är dock inte ungdom så de bryr sig väl inte om mig kanske, va vet jag?
Citera
2015-03-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Den överlevande brodern vet säkert precis vilka mördarna var.

Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
..och han kommer ju att prata något alldeles otroligt mycket med polisen....

Man undrar ju hur det är med IQ nivå på dessa kriminella snorvalpar. Varför inte snacka med aina för om du nu vet vem som gjort det här. Varför inte ta hjälp av aina för att få bort din konkurrens i området?
Citera
2015-03-21, 12:25
Medlem
Beatriceaurores avatar
Att mördarna filmade kan (kan) betyda att de var inhyrda för detta uppdrag och vill ha bevis för att det var utfört.
Men att de sköt så klantigt och skadade oskyldiga tyder på att det inte handlar om inhyrda torpeder utan "göteborgare".

Sen kan ju "göteborgarna" ha filmat för att kunna njuta gång på gång över stordådet. Och skryta.
Citera
2015-03-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och den hade väl blivit stulen (fast de kanske snott den av någon han kände eller var bekant med?).
KAn tänkas..vet vi om flyktbiben är identifierad? Vet vi om det stals nån tänkbar flyktbil strax före brottet, typ något dygn eller några timmar innan?
Citera
2015-03-21, 12:26
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Varför filma annars? Låter lika befängt det.

Varför så fundersam över troféfilmning ?

I dagens värld är det väl inte konstigare att bekräfta trofén än att ta en selfie ?
Citera
2015-03-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
nu har folk börjat lämna hospitalet...någon som vet eller kan ta reda på vad det är för typer?
En av offren riskerar att bli förlamad
http://www.expressen.se/gt/skulle-se-barca--riskerar-bli-forlamad/
Citera
2015-03-21, 12:29
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Att mördarna filmade kan (kan) betyda att de var inhyrda för detta uppdrag och vill ha bevis för att det var utfört.
Men att de sköt så klantigt och skadade oskyldiga tyder på att det inte handlar om inhyrda torpeder utan "göteborgare".

Sen kan ju "göteborgarna" ha filmat för att kunna njuta gång på gång över stordådet. Och skryta.
återigen..varför är alltid inhyrda torpeder proffs, föredetta elitförband ala Spetznas...släpp det.
Dom kan vara inhyrda idioter från Nepal men fortfarande idioter.
Får men betalt för ett jobb är man inhyrd oavsett kompetens för uppgiften.

SLUTA TRO PÅ HOLLYWOOD
Citera
2015-03-21, 12:29
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknamycketmera
Man undrar ju hur det är med IQ nivå på dessa kriminella snorvalpar. Varför inte snacka med aina för om du nu vet vem som gjort det här. Varför inte ta hjälp av aina för att få bort din konkurrens i området?

Bra poäng där. Att ta hjälp. Men tror att det egna hämndbehovet väger tyngre.
Citera
2015-03-21, 12:30
Medlem
Citat:

Håller med om att torpeder låter långsökt med tanke på utförandet. Att de filmade var nog endast för deras egen nöjes skull.
Citera
2015-03-21, 12:30
Medlem
Citat:

En förklaring på varför de sköt så många kan ju vara att de är inhyrda och inte exakt till 100% visste hur målet såg ut. De missade ju t o m HC broder som överlevde samtidigt som de sköt ihjäl en oskyldig. Lutar starkt åt att GM var inhyrda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in