2015-03-21, 11:55
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Källa/bekräftelse på att det är pappan ?

"Göteborgs tingsrätt dömde den 19 mars 2010:

Miroslav Petrovic, 1962-06-22 (ej folkbokförd i Sverige) med dubbla medborgarskap i länderna Serbien
och Sverige till fängelse i 4 år. Brottet han fälls på är vållande till annans död. Till Björn Jakobssons
två anhöriga ska han betala 50 000 kr kr till vardera.
Offentlig försvarare ersätts med 76 670 kr och Miroslav Petrovic skall betala 500 kr själv, resten står
skattebetalarna för. Ett målsägandebiträde ersätts av staten med 36 385 kr.

Miroslav Petrovic har förnekat brott."

Extra intressant blir det ju då att han säger ”Hur många fler ska behöva dödas?”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20503657.ab

När liemannen hälsar på I dom egna leden så börjas det gnällas...annars går det bra
Citera
2015-03-21, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Det dummaste som skrivits i tråden är att Vår krog och bar är ett så skumt ställe att det misstänkliggör alla som var där. Finns det överhuvudtaget någon krog i Sverige där den kriminella närvaron är så påtaglig att svensson tar en risk genom att vara där?
Sannolikt finns det inte det men om man väljer att vistas på Vår krog och bar samtidigt och t.o.m. vid samma bord som H. Skit så tar man naturligtvis en risk med tanke på hur blattevåldet eskalerat på sista tiden.
Citera
2015-03-21, 11:58
Medlem
Jeroms avatar
nu har folk börjat lämna hospitalet...någon som vet eller kan ta reda på vad det är för typer?
Citera
2015-03-21, 11:59
Medlem
Bönans avatar
Synd att man inte kan få sig en titt på bevaknings filmerna. Hoppas dom kommer ut senare
Citera
2015-03-21, 12:01
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Sannolikt finns det inte det men om man väljer att vistas på Vår krog och bar samtidigt och t.o.m. vid samma bord som H. Skit så tar man naturligtvis en risk med tanke på hur blattevåldet eskalerat på sista tiden.
Nu kan jag inte platserna I Goteborg alls men om man inte vet vem som är vem...man kan ju inte börja gå genvägar runt alla som ser lite svartbuskiga ut..då finns det ingenstans att gå. Då blir det typ bara fryspizza I fortsättningen om man vågar sig in på Coop
Citera
2015-03-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Enligt svensk maffia som var en programserie på tv4 runt 2009-2010 så tjänar en kriminell i dessa sammanhang runt 10 000 kr i månaden, typ som att gå på soc fast med betydligt större risk att antingen bli dödad eller hamna i fängelset. Så ni som säger att gangstrarna är rika i förorten på er. Visst att ledarna kan tjäna mer men i genomsnitt tjänar dom inte morän 10 000 kr i månaden. (Obs, de får såklart inte heller någon pension)

Och så hämtar de 10.000 på socialen alt FK och vips så har de exakt dubbelt så mycket som en sjuk/arbetslös Svensson i månaden.
Citera
2015-03-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Nu kan jag inte platserna I Goteborg alls men om man inte vet vem som är vem...man kan ju inte börja gå genvägar runt alla som ser lite svartbuskiga ut..då finns det ingenstans att gå. Då blir det typ bara fryspizza I fortsättningen om man vågar sig in på Coop

Tänk om alla tiggarna utanför affärerna börjar beväpna sig då
Citera
2015-03-21, 12:06
Avslutad
Citat:
Nä, men om du bor i t.ex. Örgryte sätter du knappast din fot i de här kvarteren. Och det här stället är väl just en kvarterskrog där de flesta vet vilka de flesta är. H. Skit verkar ju ha varit någon sorts ledare. Folk har koll på sånt. Särskilt i blatteområden där man ser upp till kriminellt avskum som om det vore gudar.
Citera
2015-03-21, 12:06
Medlem
Citat:

Man bör hålla ett visst avstånd från svartbuskiga som ser kriminella ut. Man bör ha det säkerhetstänket.
Citera
2015-03-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Och så hämtar de 10.000 på socialen alt FK och vips så har de exakt dubbelt så mycket som en sjuk/arbetslös Svensson i månaden.

De har väl andra löneförmåner i gängen med, samhörighet, brödraskap och någon som alltid hjälper dem ur knipor
Citera
2015-03-21, 12:07
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Det är ju inte första gången idioter filmar sina brott, matrial som sedan leder till fällande domar.
Men troligtvis första I Sverige med brott av den här typen av det man vet.
Att filma för att få bevis till beställaren later ju helt befängt..kan inte beställaren kolla på tv, läsa tidningar eller skrolla på FB för all del. Om dom inte insåg att detta skulle bli massmedialt så är dom återigen IDIOTER

Fel citat...sorry för det
Varför filma annars? Låter lika befängt det.
Citera
2015-03-21, 12:08
Medlem
Citat:

Det är exakt så det är för många av oss "Svenssons". Själv har jag köpt bil enbart för att slippa använda mig av spårvagnshållplatsen där jag bor där man riskerar att bli rånad, vilket hänt ett flertal gånger det senaste året.
Jag åker inte till torgen i mitt närområde och handlar utan till de större torgen eller stormarknaderna där man parkerar bilen direkt utanför affärerna. Tidigare när jag åkte kommunalt åkte jag en extra hållplats för att slippa gå där folk samlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in