Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Poängen är att potentialen för M att blöda väljare till både SD och KD är mycket, mycket stor.
Den hårda kärnan pojk- och flickrumsliberaler som är beredda att betala mer skatt för att subventionera bidragsinvandring är inte 25%. Eller ens i närheten av 10% av väljarkåren. Om M väljer att marginalisera sig fullständigt, så är vägen öppen.
Om man väljer överlevnad så tror jag nog AKB är beredd att rucka på eventuella personliga preferenser och åsikter.
Jag tror Bogvisiret (AKB) byts ut efter M:s nästa katastrofval 2018. Jag tror inte att det finns minsta chans/risk att hon vänder kappan. Hon är en kvinnlig FR. Tittar man på klippet från morgonsoffan med FR på 90-talet till hennes framträdanden senaste 3-4 månaderna håller jag det för osannolikt. Om hon yttrar orden vi måste minska invandringen, förstå dynamiten för varje journalist varje gång man hoppar på Anna och DAVID och vill att hon ska förtydliga varför invandringen är problematisk. Hon är tillsatt att hålla kursen mot ökad invandring till vilket pris som helst, det är min tro.
Jag tycker det är OK. Jag har varit blå hela mitt liv, men sveket från FR och Alliansen är oförlåtligt. Om M skulle åka ur riksdagen skulle jag hånskrattande öppna Champagnen. Jag skulle vara tydlig inför hela släkten att M fått precis vad de förtjänat. M som parti är inte ett dugg bättre än S, trots att jag trott det under större delen av mitt liv, precis som jag trott att USA stått för det goda rena samvetet i världen. Amerikanare är OK, men inte deras politiker och senaste femtio årens utrikespolitik. Senaste 3-5 åren har jag omvärderat nästan allt jag tyckt, känt och vetat tidigare. Det är ett uppvaknande som heter duga.
Jag har en bekant vars pappa varit riksdagspolitiker för M. När jag pratade med henne för en tid sedan kom vi in på DÖ. Hon sa att "
det är obegripligt. Jag förstår inte varför AKB gick med på detta. De har inget att vinna. Kanske var M rädda för ett extra val". Inte för att hon kommer rösta på SD, men att hon säger så är ungefär som att Kungen skulle fundera över fördelarna med en republik.
M kommer fortsätta blöda till SD och det rejält. Just därför kommer SD snart passera M, man tar deras väljare. När väl SD har sina 20-25%, då kommer S vara redo att plockas på sina väljare. Tidigare S-väljare sänker S och ökar på samma gång SD. Ur det perspektivet så är det vääääääldigt långt till 2018 för 7K. 7K kommer ha många sömnlösa nätter.
Slutligen vill jag bara säga att det är så skönt att slippa se och höra Ullenhag stup i kvarten. Jag höll på att spräcka ett blodkärl tack vare det lismande lögnaktiga aset.