2015-03-19, 15:08
  #10225
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Vad ser ni mest fram emot i morgondagens släpp? Själv ska jag plocka minst 5-6 flaskor av Prairie Pirate Bomb. 59:- känns väldigt billigt för en romlagrad kaffe, choklad och chili-imp som fått 100 pinnar av BA. Ett par Avery Mephistopheles lär nog åka med också, en att dricka och en att lagra. Några Duvel Tripel Hop är ju oundvikligt också. I övrigt blir det nog mest singelflaskor för att prova. Ska inte till nån T7-butik så det blir inga Crooked Stave. Känner inte nått stort behov av att göra mig en massa besvär för att få tag på dem heller.

Sakerna från Crooked Stave och Garage Project är dock framskjutna till släppet 10:e april.

Angående släppet imorgon tror jag inte att det blir något. Satsar på den 10:e april istället. Gjorde en beställning på lite svenskt från Brewski och Beerbliotek. Det är alltför ofta som dom svenska släppen får stå åt sidan för en massa amerikanska bomber och diverse belgare. Så nu när inte ekonomin tillåter några storköp så blir det billigare och svenskt.

Så länge iaf. Men jag har ju även en förmåga att ångra mig när det väl är dags för släpp.
Citera
2015-03-20, 11:21
  #10226
Medlem
Blev två Avery Mephistopheles, den såg spännande ut, måste testa att lagra en. La några Duvel Tripel Hop och Beavertown Holy Cowbell i korgen. Prairie Pirate Bomb tog slut direkt så det blev inga av den sorten.

Drog hem en Lagunitas också, är mash-up av IPA's och veteöl inne nu eller? Har druckit några stycken, bl.a India Pale Weizen av Brewdog och Weihenstephan, jävligt god faktiskt.
Citera
2015-03-20, 11:25
  #10227
Medlem
qhz.s avatar
Givetvis blev det en Pirate Bomb en Beavertown Holy Cowbell och en Duvel Triple Hop.

Vet inte vem man försöker lura. När det väl släpps så plockar man ändå på sig något. Omöjligt att hålla sig.
Citera
2015-03-20, 11:41
  #10228
Medlem
Mr.Nutts avatar
Har man råd är det väl klart att man köper en av varje otestad? Det blev/blir (har T5 kvar som vanligt) det för mig i alla fall. Och så en Czar som jag missade sist, och några extra Pirate Bomb! Och så... Det är dyrt med nyhetssläpp, tur i alla fall att det inte är ännu offtare. Hinner ju knappt dricka öl ur standardsortimentet längre.

@superAvlidenDragon: Jag är inte helt hundra på om man kan kalla det en *ny* trend, men välhumlad veteöl, vete-IPA eller hopfenweizen som de brukade heta, har definitivt blivit vanligare här på sistonne. Jag gillar det, även om jag personligen föredrar de varianter som utgår ifrån tysk hefeweizen över de som baseras på belgisk wit. Bra sommaröl hur som hellst!
Citera
2015-03-20, 12:37
  #10229
Medlem
Feadogs avatar
Även min skörd är bärgad. Fick lite panik när jag såg att nästan hälften av min butiks allokering av Prairie Pirate Bomb var borta kl. 10:10, och webbsaldot var sopslut så klart, så jag fick avsluta min brunch i all hast och pallra mig iväg till butiken. Blev förutom ett gäng av nämnda bomb ett par Mephistopheles som planerat, ett par Duvel Triple Hop, en Triomfbier Vooruit (rökig saison, måste ju bara testas), en Lagunitas Galatea Fusion och en Beavertown Holy Cowbell. Dessutom hittade jag Terrapin Moo-Hoo Chocolate Milk Stout som jag inte testat, och så hade jag en beställning på en till flaska Oatmeal Yeti eftersom jag kom på att det inte räcker att bara ha en kvar i källaren. Hoppade däremot Weird Beard Double Perle och Mohawk Imperial Brown Stout. Håller med om att man knappt hinner dricka öl ur ordinarie sortiment längre, släppen har duggat tätt senaste tiden, men jag tänker inte klaga

Nu är det ju lite paus innan nästa släpp, men närmaste dilemma är att bestämma sig för om man ska haka på webbsläppet av FiftyFifty Eclipse eller inte. Man borde inte, men kan man avstå?
__________________
Senast redigerad av Feadog 2015-03-20 kl. 12:51.
Citera
2015-03-20, 13:28
  #10230
Medlem
turdalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Även min skörd är bärgad. Fick lite panik när jag såg att nästan hälften av min butiks allokering av Prairie Pirate Bomb var borta kl. 10:10, och webbsaldot var sopslut så klart, så jag fick avsluta min brunch i all hast och pallra mig iväg till butiken. Blev förutom ett gäng av nämnda bomb ett par Mephistopheles som planerat, ett par Duvel Triple Hop, en Triomfbier Vooruit (rökig saison, måste ju bara testas), en Lagunitas Galatea Fusion och en Beavertown Holy Cowbell. Dessutom hittade jag Terrapin Moo-Hoo Chocolate Milk Stout som jag inte testat, och så hade jag en beställning på en till flaska Oatmeal Yeti eftersom jag kom på att det inte räcker att bara ha en kvar i källaren. Hoppade däremot Weird Beard Double Perle och Mohawk Imperial Brown Stout. Håller med om att man knappt hinner dricka öl ur ordinarie sortiment längre, släppen har duggat tätt senaste tiden, men jag tänker inte klaga

Nu är det ju lite paus innan nästa släpp, men närmaste dilemma är att bestämma sig för om man ska haka på webbsläppet av FiftyFifty Eclipse eller inte. Man borde inte, men kan man avstå?
Bra att du stödjer monopolet i alla fall.

Eclipse är bra öl, man behöver väl dock inte köpa alla då det bara är varianter på en massa bourbon.
Citera
2015-03-20, 13:52
  #10231
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turdalizer
Bra att du stödjer monopolet i alla fall.

Eclipse är bra öl, man behöver väl dock inte köpa alla då det bara är varianter på en massa bourbon.

Det gör jag som bekant inte Jag är övertygad om att utbudet hade varit bättre totalt sett utan monopolet. Dessutom skulle vi ju förmodligen få dricka sådant som Founders Breakfast Stout som anses för moraliskt förkastligt för svenska folket i dagsläget och därför är förbjudet. Men vi ska nog inte ta den diskussionen här och nu igen... Folk som tycker att frihet är kul tenderar att hålla med mig, andra brukar inte göra det. Jorden fortsätter snurra.
Citera
2015-03-20, 13:59
  #10232
Medlem
Heavisides avatar
Ingen som slängde i en Mohawk Banyuls Blizzard i korgen? Dock fanns den bara på tre sovjetbolag i hela Sverige. Den ska bli spännande. I övrigt blev det Lagunitas Galatea Fusion, Mohawk Imperial Brown, Double Perle A Coffee Milk Stout, Prairie Pirate Bomb! och Mephistopheles' Stout. Den sista är jag otroligt taggad på.

Ni som är sugna på s.k vete-IPA ska testa Coppersmith's White IPA. Finns på ordinarie sortimentet nu. Klart godast av de vete-IPAs jag testat.
Citera
2015-03-20, 15:18
  #10233
Medlem
turdalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det gör jag som bekant inte Jag är övertygad om att utbudet hade varit bättre totalt sett utan monopolet. Dessutom skulle vi ju förmodligen få dricka sådant som Founders Breakfast Stout som anses för moraliskt förkastligt för svenska folket i dagsläget och därför är förbjudet. Men vi ska nog inte ta den diskussionen här och nu igen... Folk som tycker att frihet är kul tenderar att hålla med mig, andra brukar inte göra det. Jorden fortsätter snurra.
Jag vet var du står.
Citera
2015-03-20, 21:12
  #10234
Medlem
Piratbomberna försvann fort, som väntat. Tur att man hängde på låset och att bolagets nya sida fungerar klanderfritt. Utöver fem bomber fick det hänga med två meph, en lagunitas/galatea och en holy cowbell. Hade egentligen velat prova mohawks grejor också men insåg att april kan bli tillräckligt dyrt ändå så jag sparar mig nog inför crooked stave och eclipse istället

Någon som hunnit öppna mephistopheles än? Har rätt höga förväntningar faktiskt.
Citera
2015-03-20, 23:08
  #10235
Medlem
qhz.s avatar
Har nyss sänkt en Pirate Bomb och faaan vad jag ångrar att jag inte plockade fler... Så in i helvetes mycket godis att jag dör.

Finns det, mot all förmodan, kvar i veckan så kommer jag åtminstone plocka tre till. Två ned på lagring och en till för att avnjuta på direkten.
Citera
2015-03-21, 00:25
  #10236
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Har nyss sänkt en Pirate Bomb och faaan vad jag ångrar att jag inte plockade fler... Så in i helvetes mycket godis att jag dör.

Finns det, mot all förmodan, kvar i veckan så kommer jag åtminstone plocka tre till. Två ned på lagring och en till för att avnjuta på direkten.

Jag hade mina aningar om att det skulle vara en legendarisk öl. Tur att man plockade på sig. Här omkring verkar samtliga flaskor ha gått åt under dagen. Räknar med att prova den första imorn om läget känns rätt. Jag kommer dricka en hel del annat också, och eftersom jag knappast kommer starta kvällen med en 14-procentig stout så får vi se hur det blir, vill ju gärna vara i hyfsat skick när man provar saker för första gången. Bor du nära en butik som fortfarande har kvar flaskor så bör du nog försöka handla imorn. Annars vill det nog till att du bor nära nån butik som fått oförtjänt hög tilldelning med hänsyn till dess klientel (typ Hedemora vad det verkar om man kollar på butikernas saldo). Sen släpps ju vanliga Prairie Bomb (samma öl fast utan romfatslagringen) om lite drygt en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in