2015-03-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ingen orsak. Ditt inlägg visar på att Olle Minell och Proletärens fakta måste ses med viss försiktighet. När deras MOP-väv skapas blir målsättningen att nagla fast poliser lite väl stark. För runt baseball-poliser som Thomas Piltz finns omständigheter som gör det onödigt att bättra verkligheten med uppdiktade band till gamla nazi-koryfeer.

Ja, både då och nu gör man väl klokt i att läsa alla Moskvatrogna tidningar med viss skepsis.
Citera
2015-03-20, 00:35
Medlem
Citat:
Sådärja, klassiska ordspråk, Du får byta nick till Cato

Gammal "nåja" Helklassiker... så är det! Sådana finns inte längre väl! Tyska Franska, Engelska, Latin och Gammalgrekiska på gymnasiet och en lärare som kunde tala 17 språk och ge grammatiska exempel på lika många till.

Men strategierna fungerar än för andra än Cato dä. Lögner måste underhållas för att leva annars vittrar de under minsta droppe.
Citera
2015-03-20, 00:51
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Ja, både då och nu gör man väl klokt i att läsa alla Moskvatrogna tidningar med viss skepsis.

Verkligen. När jag läser om Wehrsportgruppe-Hoffman slås jag av likheterna med Åke J Eks Klara-Lidingö/FBU.
Citera
2015-03-20, 01:06
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Vilka tidningar bör man inte läsa med viss skepsis då? Jag tycker att massmedia i väst är svårare då, dels för att vi är totalt indoktrinerade med västpropaganda och dels därför att andra massmedia är så mycket lättare att genomskåda i största allmänhet.

Säga vad man vill om Sovjet och deras förtryck av de egna medborgarna, men inte mycket tyder på att de mördat svenska statsministrar åtminstone. De nationer som ligger bakom sådana operationer är den verkliga fienden.

Och apropå Sovjets ondsinta planer på 80-talet - på vilka generalstaber smids inte ondsinta planer?

Jag är säker på att vi som verkligen vill ha fram sanningen om MOP, skulle vinna mycket på att hålla diverse sinnessvaga sympatier/antipatier för partier och främmande nationer borta från resonemangen.

http://iesho.blogspot.se/2015/02/21-murder-of-swedish-prime-minister.html
Senast redigerad av iesho 2015-03-20 kl. 01:10.
Citera
2015-03-20, 01:25
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vilka tidningar bör man inte läsa med viss skepsis då? Jag tycker att massmedia i väst är svårare då, dels för att vi är totalt indoktrinerade med västpropaganda och dels därför att andra massmedia är så mycket lättare att genomskåda i största allmänhet.

Säga vad man vill om Sovjet och deras förtryck av de egna medborgarna, men inte mycket tyder på att de mördat svenska statsministrar åtminstone. De nationer som ligger bakom sådana operationer är den verkliga fienden.

Och apropå Sovjets ondsinta planer på 80-talet - på vilka generalstaber smids inte ondsinta planer?

Jag är säker på att vi som verkligen vill ha fram sanningen om MOP, skulle vinna mycket på att hålla diverse sinnessvaga sympatier/antipatier för partier och främmande nationer borta från resonemangen.

http://iesho.blogspot.se/2015/02/21-murder-of-swedish-prime-minister.html

Vad menar du med sinnesvaga sympatier/antpatier? Innebär det också att titta i stjärntecken, eller varför inte i kaffesump? Eller är det att kritisera auktoritära mördarideologier som kommunism och nazism?

Sverige funderade inte på att anfalla något land under 80-talet, i synnehet inte med kärnvapen. Det gjorde däremot Sovjet och ett av dess uppmarschområden var sverige. Vårt land behövde heller inte ha vakttorn och kulsprutor för att skjuta egna medborgare som ville lämna landet. Också en sak som i mitt tycke talar till vår fördel mot arbetarnas lyckorike.

Att Sovjet inte drogs sig för att mörda utländska politiker vet vi också Jan Masaryk -prag 48 är ett exempel , kabul 1979 är ett annat.

Att Sovjet finns med som en spelare runt MOP framgår ofta men glöms nästan alltid bort. Däremot är Ebbe Carlssons teori att PKK utförde dådet på KGBs uppdrag osannolik och saknar totalt underlag i de fakta som finns.
Citera
2015-03-20, 01:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Vad menar du med sinnesvaga sympatier/antpatier? Innebär det också att titta i stjärntecken, eller varför inte i kaffesump? Eller är det att kritisera auktoritära mördarideologier som kommunism och nazism?

Sverige funderade inte på att anfalla något land under 80-talet, i synnehet inte med kärnvapen. Det gjorde däremot Sovjet och ett av dess uppmarschområden var sverige. Vårt land behövde heller inte ha vakttorn och kulsprutor för att skjuta egna medborgare som ville lämna landet. Också en sak som i mitt tycke talar till vår fördel mot arbetarnas lyckorike.

Att Sovjet inte drogs sig för att mörda utländska politiker vet vi också Jan Masaryk -prag 48 är ett exempel , kabul 1979 är ett annat.

Att Sovjet finns med som en spelare runt MOP framgår ofta men glöms nästan alltid bort. Däremot är Ebbe Carlssons teori att PKK utförde dådet på KGBs uppdrag osannolik och saknar totalt underlag i de fakta som finns.
Jag menar att det är sinnessvagt i allmänhet och i tråden i synnerhet att driva en partipolitisk eller utrikespolitisk agenda. Som du vet samverkar personer med de skiftande åsikter i tråden och det finns ingen anledning att driva löjliga och dryga kampanjer. I tråden finns nazister, låtsassocialdemokrater, kommunister och NSA vet vad och det är inte läge för tjafs om vilka som är ondast.

USA har säkert inte ensamrätt på att mörda politiker. Men om vi håller oss till trådens ämne, om du vill ha det till att OP mördades av Sovjet så skriv det rätt upp och ned och argumentera på ett öppet sätt.
Citera
2015-03-20, 07:54
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Här kommer en blogg du kan läsa innan du börjar raljera om ubåtsjippon.

http://jagarchefen.blogspot.se/2015/03/ovning-desinformation-eller.html

Kan tyckas ot men ger en bra inblick i att ryssarna idag resonerar ungefär som under sovjettiden ang östersjön, och därmed också vid tiden för MOP, när Ubåtsfrågan brände som mest.

Nu raljerade jag inte över ryssarnas militära planer ang Östersjön utan om journalisternas flathet och ovilja att rapportera om vad som faktiskt sker bakom kulisserna. Ett ytterst fåtal har grävt i just ubåthistorierna om vi ska ta det som exempel vilket också har bäring i MOP.

På 80-talet agerade ett fåtal svenska marinofficerare med Bror Stefenson i spetsen i samråd med officerare från NATO i syfte att stärka den svenska opinionen mot Sovjet som ett led i den psykologiska krigföringen.

Senaste ubåtsjippot ser jag som en blåkopia av vad som skedde under 80-talet.

För övrigt så rekognoserade svenska ubåtar regelbundet sovjetiska hamnar som ett led i det svenska djupförsvaret för att på ett tidigt stadium kunna minera hamnar och farleder, dvs Sverige kränkte sovjetiskt territorium.
Senast redigerad av Gattoo 2015-03-20 kl. 08:02.
Citera
2015-03-20, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Nu raljerade jag inte över ryssarnas militära planer ang Östersjön utan om journalisternas flathet och ovilja att rapportera om vad som faktiskt sker bakom kulisserna. Ett ytterst fåtal har grävt i just ubåthistorierna om vi ska ta det som exempel vilket också har bäring i MOP.

På 80-talet agerade ett fåtal svenska marinofficerare med Bror Stefenson i spetsen i samråd med officerare från NATO i syfte att stärka den svenska opinionen mot Sovjet som ett led i den psykologiska krigföringen.

OT men ändå. Skillnaden nu är troligen att ingen främmande makt alls är inblandad. Bevis i form av bottenspår kommer från farkost från företag på Rindö som testas i vattnen liksom företagets SDV. Utländska köpare välkomna för provkörningar
Citera
2015-03-20, 08:43
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo

För övrigt så rekognoserade svenska ubåtar regelbundet sovjetiska hamnar som ett led i det svenska djupförsvaret för att på ett tidigt stadium kunna minera hamnar och farleder, dvs Sverige kränkte sovjetiskt territorium.

Av någon underlig anledning fanns det inte en enda kränkning under Rheinfeldts styre. Men strax därefter. Ska man då dra slutsatsen att moderater har bättre förhållande österut än sossar. Jag tror inte det.

Hade jag varit konspiratoriskt lagd så kan man här spåra desinformation med ett syfte.

Det som är intressant är att få reda på vem som var källan på 80 talet. Som fick Bildt att åka till USA och skvallra. Som Palme hatade. Är det rentav Minken som är källan. Eller dess ursprung. Han som bevisligen hatade Palme. En person som enligt mig har sluppit alldeles för lätt undan. En politisk enprocentare. En politisk minkpäls Angel.

Av någon underlig anledning visste Minken Bildt mer om det här än alla andra. Som Borgnäs försökte utreda. Men där Carl vägrade medverka. Eftersom alla biologiska livsformer som inkräktar på Svenskt territorium har sitt ursprung österut.

Här har vi en ful spelare. Som aldrig beklagade dådet och dess offer. Men beklagade att dådet kunde ske.

Ytterligare en av de som inte klagade. Men som var och är överens. En lösning av mordet tillför inget. Men samtidigt saknas inget. Ett kluster av makt som har olika ursprung men ändå är man beroende av varandra än idag.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-03-20 kl. 09:09.
Citera
2015-03-20, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
OT men ändå. Skillnaden nu är troligen att ingen främmande makt alls är inblandad. Bevis i form av bottenspår kommer från farkost från företag på Rindö som testas i vattnen liksom företagets SDV. Utländska köpare välkomna för provkörningar

Det är minsann inte lätt att vara militär. Jag läser just nu Kommendören av 1:a graden Nils-Ove Janssons "Omöjlig ubåt":

""I samband med Hårsjärden-incidenten uppstod en mängd magnetiska indikationer i kustartilleriets magnetslingor och fasta minsystem.
En del berodde på isolationsfel i kablagen och att några sensorer i förankrade flytminor inte klarade minans rörelse. Andra störningar uppstod genom yttre påverkan, t.ex. när pendeltågen på Nynäshamns station startade genererades en kraftig likströmspuls som indikerades vid Mällsten. BBC:s radiosändningar på långvåg och radarsändning från den sovjetiska radarstationen i Krasnojarsk uppfattades på slingorna, som även fungerade som undervattensantenn. Slutligen uppstod fel när elektroniken i de äldre minstationerna blev överhettad efter många timmars kontinuerlig drift.""

Det var här man sprängde en hel del minor.
Citera
2015-03-20, 09:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Av någon underlig anledning fanns det inte en enda kränkning under Rheinfeldts styre. Men strax därefter. Ska man då dra slutsatsen att moderater har bättre förhållande österut än sossar. Jag tror inte det.

Hade jag varit konspiratoriskt lagd så kan man här spåra desinformation med ett syfte.

Det som är intressant är att få reda på vem som var källan på 80 talet. Som fick Bildt att åka till USA och skvallra. Som Palme hatade. Är det rentav Minken som är källan. Eller dess ursprung. Han som bevisligen hatade Palme. En person som enligt mig har sluppit alldeles för lätt undan. En politisk enprocentare. En politisk minkpäls Angel.

Av någon underlig anledning visste Minken Bildt mer om det här än alla andra. Som Borgnäs försökte utreda. Men där Carl vägrade medverka. Eftersom alla biologiska livsformer som inkräktar på Svenskt territorium har sitt ursprung österut.

Här har vi en ful spelare. Som aldrig beklagade dådet och dess offer. Men beklagade att dådet kunde ske.

Ytterligare en av de som inte klagade. Men som var och är överens. En lösning av mordet tillför inget. Men samtidigt saknas inget. Ett kluster av makt som har olika ursprung men ändå är man beroende av varandra än idag.
Kanske är alla sovjetiska ubåtskränkningar under borgerliga regeringar äkta? Ubåtskränkningarna i höstas började strax efter att alliansen förlorade regeringsmakten och ubåtsjakten i Hårsfjärden 1982 började strax efter att SAP återtog regeringsmakten.
Enligt dokumentären Uppdrag Granskning den 11 juni 2008 är det numera klart att de ubåtar som svenska försvaret jagade i Hårsfjärden i samtliga kända fall rörde sig om ubåtar från Nato.
(https://sv.wikipedia.org/wiki/Ub%C3%A5tskr%C3%A4nkningar_i_Sverige)
Citera
2015-03-20, 09:31
Medlem
Om det varit en "professionell" lejd mördare bör han troligtvis:
*Varit maskerad
*Skjutit flera skott (man kan inte vara säker på att någon dör av ett skott)
*Antagligen använt en halvautomatisk pistol med ljuddämpare
*Varit i god fysisk form

Men Palmes mördare:
*Var omaskerad
*Sköt Palme med endast ett skott
*Använde revolver
*Flera vitten uppgav att GM rörde sig osmidigt, "haltande"
*Dessutom uppger flera vittnen att att GM pratade med Palme innan han sköt, vilket låter väldigt underligt för en professionell hitman

Eftersom många ändå förfäktar teorin om ett organiserat mord med en lejd mördare är jag intresserad av era reflektioner kring ovanstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in