Citat:
Ursprungligen postat av
Gattoo
Nu raljerade jag inte över ryssarnas militära planer ang Östersjön utan om journalisternas flathet och ovilja att rapportera om vad som faktiskt sker bakom kulisserna. Ett ytterst fåtal har grävt i just ubåthistorierna om vi ska ta det som exempel vilket också har bäring i MOP.
På 80-talet agerade ett fåtal svenska marinofficerare med Bror Stefenson i spetsen i samråd med officerare från NATO i syfte att stärka den svenska opinionen mot Sovjet som ett led i den psykologiska krigföringen.
Senaste ubåtsjippot ser jag som en blåkopia av vad som skedde under 80-talet.
För övrigt så rekognoserade svenska ubåtar regelbundet sovjetiska hamnar som ett led i det svenska djupförsvaret för att på ett tidigt stadium kunna minera hamnar och farleder, dvs Sverige kränkte sovjetiskt territorium.
Av någon underlig anledning fanns det inte en enda kränkning under Rheinfeldts styre. Men strax därefter. Ska man då dra slutsatsen att moderater har bättre förhållande österut än sossar. Jag tror inte det.
Hade jag varit konspiratoriskt lagd så kan man här spåra desinformation med ett syfte.
Det som är intressant är att få reda på vem som var källan på 80 talet. Som fick Bildt att åka till USA och skvallra. Som Palme hatade. Är det rentav Minken som är källan. Eller dess ursprung. Han som bevisligen hatade Palme. En person som enligt mig har sluppit alldeles för lätt undan. En politisk enprocentare. En politisk minkpäls Angel.
Av någon underlig anledning visste Minken Bildt mer om det här än alla andra. Som Borgnäs försökte utreda. Men där Carl vägrade medverka. Eftersom alla biologiska livsformer som inkräktar på Svenskt territorium har sitt ursprung österut.
Här har vi en ful spelare. Som aldrig beklagade dådet och dess offer. Men beklagade att dådet kunde ske.
Ytterligare en av de som inte klagade. Men som var och är överens. En lösning av mordet tillför inget. Men samtidigt saknas inget. Ett kluster av makt som har olika ursprung men ändå är man beroende av varandra än idag.