2015-03-20, 03:52
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azovicy
Jag är verkligen inte rasist, och är inte emot någon religion generellt sätt. Men vore det inte bättre att dra ner på invandringen, ganska jävla kraftigt?

Det är välkänt att många araber etc är mer aggressiva än "svennar" Iallafall de jag har stött på i 20 års åldern.

Tänk hur lätt, iallafall lättare vi alla har kunnat få jobb.

Du säger att du inte är rasist för att sedan kalla araber aggressiva.

Jag tror nog du måste uppdatera ditt ordförråd, pöjk.
Citera
2015-03-20, 04:07
Medlem
Citat:
Ända anledning till att jag är för invandring är väl för att oskyldiga barn inte ska behöva dö i krig.

I framtiden kanske det är dina oskyldiga barn som måste sätta livet till för att du resonerade som du gör idag.
Citera
2015-03-20, 04:08
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Som sagt är det ju inte direkt barn.

När man säger flyktingbarn så är ju det här vad jag tror att Svensken ser framför sig http://www.rawa.org/temp/runews/data/upimages/children_refugee_camp_for_food.jpg . Inte män i 20 års åldern.

Har man medvetet klumpat ihop barn och ungdomar inom samma kategori bara för att rättsfärdiga ytterligare invandring med att dom är barn och därmed nån annan slags invandring? Och så verkar man vara ungdom till typ 35 enligt migrationsverket då.

För dom på bilden är väl i ålder med vilka asylinvandrare som helst? Varför kategorisera dom som barn?

Några flyktingar försöker förklara på FB-sidan, och det går väl sådär. De säger i runda slängar att eftersom de en gång i tiden kom hit som flyktingbarn så är dom alltid flyktingbarn, de kanske varit här i 10 år eller mer så de har hunnit bli vuxna flyktingbarn? Jag förstår inte riktigt varför detta bara skulle gälla flyktingar dock, alla har ju varit barn en gång i tiden, men oss andra slutar man ju kalla barn när vi blivit vuxna? Ska dom kalla sig själva för flyktingbarn när dom sitter på ålderdomshemmet också (ja antagligen, om det fortfarande kommer generera extra saft och bulle och ipad)...

..sen är ju det där skitsnack av dom, för jag har sett nyanlända som varit 25-40 och som ändå kallats för "barn".
Senast redigerad av Langnasa 2015-03-20 kl. 04:10.
Citera
2015-03-20, 04:12
Medlem
BWV639s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Du säger att du inte är rasist för att sedan kalla araber aggressiva.

Jag tror nog du måste uppdatera ditt ordförråd, pöjk.

Han kan ju syfta på att miljön de kommer ifrån gör dem mer agressiva, ie nurture inte nature.
Citera
2015-03-20, 04:49
Medlem
Barrington1975s avatar
Stefan byt PR-folk om du vill sitta kvar efter 2018

Det där va mindre lyckat, men det sammanfattat verkligen galenskapen i svensk politik.
Citera
2015-03-20, 04:56
Medlem
Citat:
Jag är verkligen inte rasist, och är inte emot någon religion generellt sätt. Men vore det inte bättre att dra ner på invandringen, ganska jävla kraftigt?

Det är välkänt att många araber etc är mer aggressiva än "svennar" Iallafall de jag har stött på i 20 års åldern.

Tänk hur lätt, iallafall lättare vi alla har kunnat få jobb.

Komiskt när folk börjar sin mening med "jag är inte rasist" följt av ett rasistiskt påstående. Varför vågar ingen numera erkänna att de är rasister?

Eftersom jag är rasist så håller jag med om att invandringen omgående bör stoppas.
Citera
2015-03-20, 06:04
Medlem
Babbys avatar
Ja fy satan vad har hänt i kommentarsfälten egentligen? Jag trodde inte mina ögon när jag fick se alla "hatiska" inlägg från svensson å karlsson. Vart har dessa människor stått i liknande frågor tidigare? Har de legat under en sten och plötsligt fått nog och hjärtattacken ligger nära? Haha.

Men det glädjer mig att det finns sunda reaktioner och att människor börjar tänka. Lite konstigt att man vågar ut med icke pk åsikter på fejjan! Kors i taket ....

Skicka hem dom här jävla svartskallarna med detsamma. Kan inte Stefan bög löven börja fixa jobb och en framtid till våra egna ungdomar istället för att prioritera apjävlarna. Den här bilden och reaktionerna är av episk härkomst
Citera
2015-03-20, 06:41
Medlem
"Jag ser bara ett enda barn på bilden och det är den i slipsen som leker i sandlådan med skattebetalarnas pengar" var det någon som skrev, så sant.
Citera
2015-03-20, 06:50
Medlem
Drapåtrissors avatar
Och efter fruktstunden så sprang alla barnen till lekplatsen och bara pg av det fina besöket så slapp dom små liven att lägga sig redan när barnprogrammen på TV tagit slut.
Citera
2015-03-20, 06:54
Medlem
Helt vansinnigt. "Barn"- skitsnack. De riktiga barnen med skyddsbehov är kvar i krigsområdena, de har inte möjlighet att ta sig tvärsöver världen för att komma till Sverige för att söka asyl.

Går man genom facebooksidan till ena killen på bilden framträder knappast något asylbehov. Det är en helt vanlig kille som åkt hit för att plugga, tagits emot med öppna armar och fått allt finansierat av svenka skattepengar.
Senast redigerad av FranzIam 2015-03-20 kl. 07:00.
Citera
2015-03-20, 07:11
Avslutad
Någon tandanalys för att bestämma ålder på de som kommer verka inte aktuell. Men en psykolog skulle kanske klara biffen?

http://swedish.ruvr.ru/2015_03_19/Vem-ar-barnet-Stefan-Lofven-8641/
I grannlandet Norge är det nästan alla som får genomgå ett slags tandanalys. NOAS har kritiserat dessa metoder och anser att det vore bättre för asylsökande att prata med en psykolog för att få reda på den mentala åldern.

Fast då är det kanske lika bra att spara de pengarna och fortsätta att kalla alla för barn?
Citera
2015-03-20, 07:49
Medlem
Se på fan att dessa flyktingbarn ser så mycket äldre ut. Måste nog ta och be om legitimation på affären allt oftare när jag ser ett möjligt flyktingbarn så jag inte åker dit för att sälja energidryck och dylikt till minderåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in