2015-03-20, 00:18
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Förstår inte varför så många missunnsamma kommentarer här och på facebook.
Varför ska inte just dessa flyktingar få lov att drömma om att bli programmerare
eller CEO:s?

Vad är det för rätt att inte tillåta dessa människor ha olika drömmar?
Varför ska dessa drömmar tas från Svenskar? Som har haft föräldrar som har byggt upp landet och valt att föda barn?
Citera
2015-03-20, 00:19
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Du har rätt, jag glömde att multiplicera med 3. Går lite fort ibland när man är upprörd och arg.

Edit: Det är dags att börja starta grupper/organisationer som ser till att utföra tjänster etc till varandra svart. I dessa grupperna tas en avgift ut på de intjänade svarta pengarna om 10 % som ska gå till rättshjälp etc när staten ger sig på en samt till vård/drägligare liv till våra gamla, andra utsatta svenskar etc.

Jag är så trött på att jobba röven av mig för att finansiera skit likt detta...

Ja, hur mycket är vår humanism värd när Sverige kraschat och är på samma nivå som Somalia?
Kommer invandrarna här ha ett bättre liv när Sverige som land är knäckt, bidragen tagit slut och vintern är påväg? Kommer flyktingarna runt om i världen få det bättre när Sverige som land är upplöst och en massa lösa grupperingar strider om makten? Kommer kvinnorna i landet få det bättre när muslimerna börjar kräva Sharialagar (du vet, det man gnällde på Saudiarabien om samtidigt som man hyllar och suger Islamkuk här hemma)?
Vilka ska kämpa för kvinnornas, HBTQXZarnas, zigenarnas och alla andra utsatta gruppers kamp när Sverige som land inte längre finns?

All form av långsiktigt tänkande och planerande är totalt bortblåst. I dagens Sverige verkar alla makthavare fokusera på att framtstå som goda riddare som räddar världen. Att de i praktiken "räddar" medelålders otacksamma män vars enda syfte i landet är att koppla in parasitsnabeln och leva på bidrag skiter man fullständigt i, det är ändå skattebetalarnas pengar som slösas.

De tusentals flyktingar som lever i missär och dör varje år, vars liv hade kunnat räddas och förbättrats avsevärt för en promilles promille av vad invandringen till Sverige kostar? FUCK THEM! De kan man inte posera brevid och få schyssta bilder till Facebook. De kan man inte använda som propagandaverktyg i kommande valkampanjer:
"Titta! Här är Muhammed! Hans familj är kvar i *insert random skitland*. I Sverige fann han trygghet, nu arbetar han (med ett statligt subventionerat jobb som betalas av er skattebetalare). Han drömmer om att få återse sin familj (som kommer anlända inom kort, resa och uppehälle betalat av svenskarna). HURRA!!!!"
Senast redigerad av Fizzlor 2015-03-20 kl. 00:22.
Citera
2015-03-20, 00:27
Medlem
Pokerkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Migrationsverket betalar som max 350 kr per dygn, oftast mycket mindre ca 250 kr.

Så 3 000 kr per dygn är ren propaganda ifrån din sida.

Från Riksrevisionens rapport om Migrationsverket, sidan 7:
"Kostnaden per barn och dygn kan många gånger uppgå till mellan 3 000 och 6 000 kr. Då även underlagen över beläggningen på boendena är bristfälliga innebär det svårigheter för MV att bedöma huruvida antalet boenden en kommun har avtal med är effektivt. Ett exempel på att antalet avtalade boenden hos privata aktörer kanske inte alltid är effektivt i förhållande till inströmningen av barn till kommunen noterades på Sigtuna kommuns ansökan om ersättning för tredje kvartalet 2011 då dygnskostnaden slutade på 15 816 kr per barn och dygn."

http://www.riksrevisionen.se/PageFiles/14784/RGE2%20MV.pdf
Citera
2015-03-20, 00:53
Bannlyst
Haha vad i helvete. De är fullvuxna män
Citera
2015-03-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebel
Haha vad i helvete. De är fullvuxna män

& Läskiga!
Citera
2015-03-20, 01:03
Medlem
Pickmylussys avatar
Titta på det där jävla aset stefan, ser så jävla nöjd ut
Går säkert hem och spyr på att läsa om skottlossningar och annat skit sen

Vidriga jävla as!

/näthatare

Hur fan kan någon ens tro att det där är "flyktingbarn"
Citera
2015-03-20, 01:07
Medlem
Stefan ”Svetsarn” Lövfen offrar en för laget, så att säga.
Synd bara att det inte gick hem den här gången.
Citera
2015-03-20, 01:46
Medlem
Bbobis avatar
Som sagt är det ju inte direkt barn.

När man säger flyktingbarn så är ju det här vad jag tror att Svensken ser framför sig http://www.rawa.org/temp/runews/data/upimages/children_refugee_camp_for_food.jpg . Inte män i 20 års åldern.

Har man medvetet klumpat ihop barn och ungdomar inom samma kategori bara för att rättsfärdiga ytterligare invandring med att dom är barn och därmed nån annan slags invandring? Och så verkar man vara ungdom till typ 35 enligt migrationsverket då.

För dom på bilden är väl i ålder med vilka asylinvandrare som helst? Varför kategorisera dom som barn?
Senast redigerad av Bbobi 2015-03-20 kl. 01:48.
Citera
2015-03-20, 01:47
Medlem
Sirdaniels avatar
Det mest fascinerande av allt är hur mycket kommentarer som kritiserar löfven och dessa kommentarer fått över 500 likes?
Det är förvånansvärt vad man ser när censuren tas bort som på Aftonbladet t.ex.
Citera
2015-03-20, 02:25
Medlem
Langnasas avatar
Haha! Jag läste kommentarer i c:a 5-10 minuter och då hittade jag inte EN enda positiv kommentar

Snart kommer S gapa som små gringa 5-åringar om krav på censur!! "Buuuuuhuhuhuhuuu!!! Frööööken!! Kalle sa jättedumma saker om min Pappa!!!"
Citera
2015-03-20, 02:29
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Haha! Jag läste kommentarer i c:a 5-10 minuter och då hittade jag inte EN enda positiv kommentar

Snart kommer S gapa som små gringa 5-åringar om krav på censur!! "Buuuuuhuhuhuhuuu!!! Frööööken!! Kalle sa jättedumma saker om min Pappa!!!"
Helt sjukt, satt ett tag och läste jag också. De borde gräva sin egen grav, ser ut så... men folk kommer väl inte byta sida för det små chickens som de är....

fyfan... skrattade gott åt eländet till en början men ju mer jag tittar på bilden desto argare blir jag.
Fettot Stefan står seriöst där och ger nån slags tummen upp typ "bra jobbat, fan va populär jag är". Bryr sig inte ett skit egentligen, går hem och käkar sin jävla skinka när det är gjort.
Fy faaaaaaaaaaaaaaaaan.
Citera
2015-03-20, 03:38
Medlem
Mattelols avatar
Vad är det som händer i kommentarerna? Sen när vågar den vanliga svensken uttrycka sig så icke PK offentligt? Jag skrollade igen så många kommentarer jag kunde på min mobil och utan Facebook och det var inte en enda positiv kommentar, mobben har damp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in