2015-02-21, 19:40
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, Feyenord & Co var verkligen på hugget. Först så invaderar man stan som värsta Germanska Vandaler, sen tar man över på läktarna och sjunger skjortan av Romas anhängare, och slutligen så forecheckar laget sönder sina motståndare.
Finns det nåt gammalt groll som ligger och lurar i vassen?

Hoppas Romas supportrar håller sig i skinnet i Feijenoord/Rotterdam. Renzi gick ut med att italienska supportrar alltid sköter sig utomlands. Man har riktat skadeståndskrav mot Holland, men dessa har förkastats.

Klart det har förkastats, med all rätt dessutom. Skadeståndskraven borde istället ha skickats till polischefen i Rom som inte kan hålla rätt på sin egen stad. Det är ju ALLTID kaos i Rom när det vankas derby eller Europamatch mot klubbar som har supportrar värda namnet. Det sker inte i samma utsträckning i någon annan västeuropeisk stad. Jag förkastar pöbelns dräggbeteende men det är så simpelt att komma grinandes efteråt istället för att ta tag i det när skiten sker.

PS. Ja, jag dricker öl ikväll... såhär trevlig kan jag bli då.
Citera
2015-02-21, 20:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, Feyenord & Co var verkligen på hugget. Först så invaderar man stan som värsta Germanska Vandaler, sen tar man över på läktarna och sjunger skjortan av Romas anhängare, och slutligen så forecheckar laget sönder sina motståndare.
Finns det nåt gammalt groll som ligger och lurar i vassen?

Hoppas Romas supportrar håller sig i skinnet i Feijenoord/Rotterdam. Renzi gick ut med att italienska supportrar alltid sköter sig utomlands. Man har riktat skadeståndskrav mot Holland, men dessa har förkastats.

Eller så går det till såhär. (Hittad på facebook)

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10422345_690209201091508_7300684121804040740_n.png ?oh=98feb49ac8999c6f0fbe5096f5e18cb8&oe=5592C19A
Citera
2015-02-21, 20:52
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
“@EurosportCom_EN: Parma has been dissolved (or automatically relegated). Each game scheduled now against them is auto 0-3"

Ärligt talat är det pinsamt att det kan gå till så här i en av Europas största ligor. Pajasfasoner rakt igenom.
Citera
2015-02-21, 21:22
Medlem
sebastian_s avatar
https://m.youtube.com/watch?v=M5acnFNl2f0 så kunde en vanlig novembereftermiddag se ut på 90-talet i parma.
Citera
2015-02-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ärligt talat är det pinsamt att det kan gå till så här i en av Europas största ligor. Pajasfasoner rakt igenom.

så till skillnad från sverige (ängelholm förra året) så verkar italien vara lite smartare med hur man agerar ifall en klubb inte kan slutföra säsongen. ska bli intressant att se om 99% av fotbollsvärlden kommer rasa emot det väldigt orättvisa beslutet att dela ut gratis-vinster till resterade motståndare till parma eller om detta är en åsikt som bajare är ensamma om i hela världen.
Citera
2015-02-21, 22:14
Medlem
DropoutBears avatar
Surt att man åkt till Genua för att se derbyt så blir det inställt.. Vart dessutom försenade pga kaos i Rom till Roma-feyenoord men är optimistisk med att serie B matchen i Livorno imorgon kommer väga upp allt.

Varför ändrar dom inte alla tidigare resultat mot Parma till 3-0 också? (Eller tar bort de resultaten och de blivande matcherna)
Citera
2015-02-21, 23:12
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Surt att man åkt till Genua för att se derbyt så blir det inställt.. Vart dessutom försenade pga kaos i Rom till Roma-feyenoord men är optimistisk med att serie B matchen i Livorno imorgon kommer väga upp allt.

Varför ändrar dom inte alla tidigare resultat mot Parma till 3-0 också? (Eller tar bort de resultaten och de blivande matcherna)
Ajdå. Uppskjutet till tisdag hörde jag.
Njut av Ligurien! Ta tåget längst med kusten, antingen österut till Portofino eller västerut till San Remo eller varför inte Monaco och Nice i Frankrike?
Citera
2015-02-21, 23:26
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Klart det har förkastats, med all rätt dessutom. Skadeståndskraven borde istället ha skickats till polischefen i Rom som inte kan hålla rätt på sin egen stad. Det är ju ALLTID kaos i Rom när det vankas derby eller Europamatch mot klubbar som har supportrar värda namnet. Det sker inte i samma utsträckning i någon annan västeuropeisk stad. Jag förkastar pöbelns dräggbeteende men det är så simpelt att komma grinandes efteråt istället för att ta tag i det när skiten sker.

PS. Ja, jag dricker öl ikväll... såhär trevlig kan jag bli då.
Det är holländarna som inte kan hålla reda på sitt patrask, och det är ju inte första gången de är i farten.
På RAI vevades bilderna flera gånger om, och det som slog mig var att de överlag såg ut som "vanliga" människor. Dvs inga bufflar med rakad skalle, potatisnäsa, nithalsband, undertröja, kängor etc en masse.

Polischefen har fått skit hemma, men försvarar sig med att materiella ting är värda mindre än människoliv. Det var många "civila"; barnfamiljer, innevånare och turister där. Hur packet kunde ta sig till Piazza di Spagna kan man förvisso undra över, de borde ju inte ens ha kommit in i landet...
Polisen gjorde räder, och det var en och annan huligan som blödde...

P.S. Och jag läppjar på lite vin, men jag kan vara såhär (bakom tangentbordet) i helnyktert tillstånd också.
Citera
2015-02-22, 00:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
så till skillnad från sverige (ängelholm förra året) så verkar italien vara lite smartare med hur man agerar ifall en klubb inte kan slutföra säsongen. ska bli intressant att se om 99% av fotbollsvärlden kommer rasa emot det väldigt orättvisa beslutet att dela ut gratis-vinster till resterade motståndare till parma eller om detta är en åsikt som bajare är ensamma om i hela världen.

Som jag tänkte på detta när jag läste Brilles post. Någon form av upprättelse för dig och mig, även om vi båda brukar få rätt.

På lördag natt får man skryta.
Citera
2015-02-22, 00:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear

Varför ska fler lag potentiellt sett kunna få en fördel av att ha förlorat mot Parma, än att fler lag definitivt ska gynnas av att få 3-0 och tre poäng utan att spela mot Parma?

Italien har helt enkelt ett solklart moraliskt svar i frågan. Det är att minst antal lag och minst antal matcher ska bli berörda av ett lags icke-längre-varande i serien. När då halva serien är spelad (eller mer än halva serien, jag kan inte det exakta regelverket) så har då wo-vinster minst inverkan på antalet lag och matcher. Det här var jättesvårt för Bajen-fansen att förstå och ta in förra året, så det hela blev en beskyllning med personangrepp och totalusel argumentation från deras håll.

Som sagt. Förnuftet har segrat.
Citera
2015-02-22, 01:17
Medlem
zachs avatar
Man kan ju inte säga att man är överraskad. Holländare i Rom. Rom och Europacup-matcher. Holländare, dricka och away game-day. Sägs carabineri va på plats på 10 minuter på Campo dei Fiori. Men borde dom ärligt talat inte varit där innan? Smäller ju alltid, ALLTID där.

Å va fest på Piazza di Spagna med. Även de som aldrig varit i Rom fattar nog att platsen är den där Spanska trappan återfinns, samt världens enda McDonalds-"M" som modifierats. Står en båt på piazzan, eller iaf en ful skulptur som ska påminna om en. Hade precis renoverats, nu har den fått lite stryk och måste återvända till verkstaden. Historiska monument har skadats skriker man om. Båtens historik är att man på 1600-talet (typ) hade nån stor översvämning i Rom och att en båt strandade där. Tveksamt säger jag. Då skulle typ halva av dåvarande Rom va totalt under vatten och marsfältet (bla ligger Campo de Fiori där) borde varit täckt en bit över nock. Numer är platsen ett skådespel där tusentals (främst) turister samlas varje kväll. Lite som strandpromenaden i valfri överexploaterad semesterort, minus vattnet, (i en februarikväll i Rom) värmen och en hyfsat ståtlig trappa. En plats där man köper nån billig barnframarbetad leksak för småpengar, ger nåt mynt till nån som spelar nåt, käkar, glor på folk eller i skyltfönsterna längs Via dei Condotti. Är nog den centrala delen av Rom som byggdes senast. Var länge det kommersiella centrum i Rom, och är väl till vis del det fortfarande, men så där jättehistoriskt förefaller det väl kanske inte vara. Ha i åtanke, är i Rom torget ligger. ROM!

Har inte läst speciellt mycket om det som hände men tycker ändå att i carabineri verkar sett rätt nyktert på saken. Eller så nyktert det kan bli när man blandar in carabineri. Holländarna ser kanske annorlunda på saken, men att man inom dom leden ens funderar på att besinna sig är ju fantastiskt häpnadsväckande. Kanske därför det känns som en lögn?

Tycker nog 4522 är inne på nåt. Kan inte vara en slump att det ALLTID blir så här i stabcity när det vankas spel i europa. Någonstans finns det ett stort problem som ingen vill ta tag i. Eller kan ta tag i. Eller ens klarat av att identifiera. Klart är i alla fall att det bråkas för mycket i Rom, och va ett tag sen det passerade gränsen för vad som är charmigt.
Citera
2015-02-22, 11:26
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, då har man tisdagen inbokad iallafall.

Citat:
KLART: Gårkvällens inställda derby mellan Sampdoria och Genoa har flyttats till tisdag den 24:e februari kl 18:30 bekräftar ligaförbundet.

Snacka om fotbollstisdag! Derby della Lanterna ca två timmar innan Juventus tar emot Dortmund i Champions League.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in