2015-03-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Som vanligt avgör lottningen imorgon otroligt mycket. Med en frisk Pogba, en 10 år yngre Buffon och en Zambrotta från 2003 istället för Evra hade de kunnat slå alla lag. Nu får Juve hoppas på Monaco, Porto,Atletico eller PSG. Vilket inte är en helt dålig chans att få.
Så som lagen spelar nu tror jag Juventus skulle ha en chans mot Real Madrid också, även om det skulle vara otroligt svårt. Barcelona och Bayern kommer man vara chanslösa mot, som i princip alla andra lag.
Citera
2015-03-19, 10:55
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Allegri överpresterade med Milan, när han vann ligan sin första säsong som tränare, trots att Inter hade ett mycket bättre lag. Den sista eller näst sista säsongen ska vi inte ens tala om, när han lyckades knippa en CL-plats med ett jävla skräplag. Lyckades också jävligt bra i Europa, en kvartsfinal blev det väl, inte illa med så dåligt lag. Nu i Juventus kommer han vinna ligan överlägset, samtidigt som han gör det riktigt bra i Europa. Allvarligt, hur kan denna mannen få så mycket skit? sett till meriter tillhör han Italiens tränar toppskikt.

Fast alla här på Flashback att Allergi är den bästa tränaren i Serie A? Har inte hört annat, möjligtvis när Allergi tog över Juventus och när Milan var Milan anno 2014. Fast anno 2013.

Carlito är så underbar att kolla på, tråkigt att han hamnade i Juventus. Då Serie A är liga jag sällan glor på. Möjligtvis för att få se Dybala och Maresca.
Citera
2015-03-19, 13:20
Medlem
Calogeros avatar
Allegri är en maestro, så enkelt är det. Kolla på utvecklingen hos spelare som Bonucci, Pogba och Tevéz. En trio som presterat fint tidigare, kanske framförallt den sistnämnde, men den här säsongen har man exploderat fullständigt. Är nog mest imponerad av Bonucci som verkligen gått och blivit en riktig ledargestalt.
Citera
2015-03-19, 15:20
Medlem
JayGatsbys avatar
Noterade förövrigt att Coppa Italia-finalen är förlagd en dag efter Champions League-finalen.

Gissar att man flyttar den om Juventus skulle ta sig till final i bägge turneringar?
Citera
2015-03-19, 15:25
Medlem
anteri17s avatar
Bara Napoli inte gör en rejäl nedvikning så är jag nöjd. Det vore också ypperligt kul om Torino eller Inter skulle stå för en bragdvändning, men det är inget man direkt kan förvänta sig. Jag hoppas dock både Granata och Inter verkligen öser i sina matcher. Ge det en chans. Och ta den för fan.
Citera
2015-03-19, 15:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bara Napoli inte gör en rejäl nedvikning så är jag nöjd. Det vore också ypperligt kul om Torino eller Inter skulle stå för en bragdvändning, men det är inget man direkt kan förvänta sig. Jag hoppas dock både Granata och Inter verkligen öser i sina matcher. Ge det en chans. Och ta den för fan.
Ja det får man vara nu när juve tog två vinster och gick vidare. Allt annat är bonus.
Citera
2015-03-19, 15:53
Medlem
snillet_1s avatar
Parma FC har alltså alldeles nyss förklarats i konkurs.

Citat:
Tancredi Palmeri ‏@tancredipalmeri 53 sför 53 sekunder sedan

What will happen next for Parma
1.Two commissioner will search new owners;to not be canceled, they need to pay 50m€ of sports debts;

Tancredi Palmeri ‏@tancredipalmeri 14 sför 15 sekunder sedan

What will happen next to Parma
2.The 2 commissioners will be contacted by SerieA board for a loan of 5m€ that would allow club to end season

Tancredi Palmeri ‏@tancredipalmeri nu

What will happen next to Parma
3.If nobody will buy name and 50m€ debts to start from Serie B,then the new club must start from 4th div.

Ja... Som en del redan har varit inne på så dröjer det nog ett antal år innan vi ser Parma i Serie A igen.
Senast redigerad av snillet_1 2015-03-19 kl. 15:57.
Citera
2015-03-19, 15:58
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Parma FC har alltså alldeles nyss förklarats i konkurs.
Vad innebär detta rent konkret?

Spelarna är fria att gå var de vill antar jag som free transfers...

Och klubben måste grundas på nytt och börja om längst ner i seriesystemet? Eller är det samma klubb som bara flyttas längst ner?

Rip

Edit: kom en edit
Citera
2015-03-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fast alla här på Flashback att Allergi är den bästa tränaren i Serie A? Har inte hört annat, möjligtvis när Allergi tog över Juventus och när Milan var Milan anno 2014. Fast anno 2013.

Carlito är så underbar att kolla på, tråkigt att han hamnade i Juventus. Då Serie A är liga jag sällan glor på. Möjligtvis för att få se Dybala och Maresca.

Jag tycker han blev hånad av Milan fansen. Juventus fansen var riktigt missnöjda att han tog över, i början på säsongsinledningen. Jag har alltid tyckt det är märkligt att Allegri blivit så hånad. Men nu är det inga tvivel om att Allegri är Italiens bästa tränare!

Kul att de börjar gå bra för Serie A i Europa, kanske kniper de den fjärde CL-platsen ifrån PL i framtiden. Italienska lag har mixat sin taktiska briljans med fartfylld, teknisk fotboll - det är en fin kombo.
Citera
2015-03-19, 16:58
Medlem
TKD_1337s avatar
Trist för Parma men man kan ju inte överleva med usel ekonomi hur länge som helst. 13 andra Serie A-lag kommer nu vinna på walkover, bl.a. Juventus som spelar i CL och nu har en färre match att tänka på.
Citera
2015-03-19, 17:37
Medlem
Antar att alla lag som redan spelat och tappat poäng mot Parma (inte så många förvisso) får full poäng för de matcherna?

Edit: Det skulle bl.a. betyda att Fiorentina får +3 poäng, Cagliari +2 poäng, Chievo +3 poäng, Atalanta +2 poäng och Inter +3 poäng.

Fiorentina 1 poäng bakom Lazio, Chievo "rycker" lite i botten medan Atalanta och Cagliari kvar på samma avstånd från varandra.
Senast redigerad av Pellebelle 2015-03-19 kl. 17:41.
Citera
2015-03-19, 17:40
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Antar att alla lag som redan spelat och tappat poäng mot Parma (inte så många förvisso) får full poäng för de matcherna?
Tydligen blir resterande matcher 0-3 men de som har spelats kvarstår som de slutat.
Wtf på den?Orättvist, men det är väl stadgat sen tidigare så...

Sjukt tråkigt. Vad fan gör fansen i en sån här situation? Följer med ner i bottenträsket antar jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in