2015-03-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis och därav kan logiskt drunkning uteslutas. Hon var redan död innan hon hamnade i vaken.

Av vems hand är frågan men knappast hennes egen.
Ja! jag menar precis som du skrivit!
Citera
2015-03-18, 22:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppex
Att dödsorsaken inte är känd kan inte vara detsamma dom att dödsorsaken inte går att fastställa, eller? Kan det vara så att media inte vet därför är den inte känd? Kan den vara fastställd men de vill inte gå ut med den?

Det är möjligt. Vi får inte glömma att åklagaren fortfarande bedriver en mordutredning. Att den fortfarande bedrivs kan bero på att dödsorsaken ännu inte är fastställd och att mord därför inte kan uteslutas.

Tolkningen är fri, som sagt:

"Dödsorsaken är inte känd, inte heller om kvinnan bragts om livet med ett vapen. Även 40-åringens advokat är kritisk till att mannen häktats på sannolika skäl då man inte vet hur kvinnan avlidit."
Citera
2015-03-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är möjligt. Vi får inte glömma att åklagaren fortfarande bedriver en mordutredning. Att den fortfarande bedrivs kan bero på att dödsorsaken ännu inte är fastställd och att mord därför inte kan uteslutas.

Tolkningen är fri, som sagt:

"Dödsorsaken är inte känd, inte heller om kvinnan bragts om livet med ett vapen. Även 40-åringens advokat är kritisk till att mannen häktats på sannolika skäl då man inte vet hur kvinnan avlidit."

Det är bra att du påpekar just det. Att mordutredning pågår. Därav "locket på".
Citera
2015-03-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Du hyperintlegenta mattesnille. Hur och med vilken rätt avskriver du självmord?

Hur skulle detta självmord gått till? Tänker du.

Även du måste styrka din hypotes.
Senast redigerad av Remark 2015-03-18 kl. 23:34.
Citera
2015-03-19, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Länge? Han blev omhäktad en enda gång, vilket inte får sägas vara särskilt lång häktningstid i ett mordfall.
Vad det handlar om är en statistisk bedömning, snarare än något baserat på detta specifika fall.

Att US betedde sig inte som vanligt efter skilsmässan säger absolut ingenting. Han är knappast den förste, eller siste, som inte precis är i toppform efter en skilsmässa, som beter sig annorlunda och inte är sig riktigt lik. Det betyder självfallet inte per automatik att han skulle ha dräpt sitt ex.

Om TS nu överhuvudtaget dog av annans handaverkan, det verkar ju onekligen högst oklart.

Utan att vara rättsläkare, så antar jag att man i samband med obduktionen har tagit alla upptänkliga sorters prover innan man lämnade ut kroppen.

Sedan kan man i lugn och ro analysera dessa prover, och se om det dyker upp något som inte borde finnas i dem, som t.ex. någon form av gift.

Eller så är dödsorsaken känd men
ligger under förundersökningssekretess.
Bara en tanke.
Citera
2015-03-19, 03:26
Medlem
Citat:
Hur skulle detta självmord gått till? Tänker du.

Även du måste styrka din hypotes.

Det var ingen hypotes utan en fråga.
Citera
2015-03-19, 14:53
Medlem
Citat:
Det var ingen hypotes utan en fråga.
Jag tror att jag har svarat på frågan. Med den fakta som kommit ut så länge, är dödsorsaken inte fastställd och mannens försvarsadvokat har pekat på det till sin klients fördel. Om det var drunkning då hade rättsläkare upptäckt det första dan, då, är självmord avskriven "för mig själv". Men om åk t.ex. sagt eller säger att: "vi vill inte kommentera dödsorsaken, då, ändrar jag min uppfattning och säger att: hon kanske dränkt sig d.v.s. begått självmord.
Senast redigerad av matematiker 2015-03-19 kl. 15:25.
Citera
2015-03-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasksida
Det var någon annan som tidigare påpekat självmordsspåret, men det blev ju nedslaget i stövelskaftet.
Tror inte det är helt otänkbart. Även om hon inte offentligt proklamerat livsleda så kan hon faktiskt gått runt och burit på sådana tankar.
Ja, kanske är det så som du säger. Då skulle dödsorsaken vara "BARA" drunkning och skulle finnas sjövattnet in lungorna. Det är enklaste dödsorsak som en rättsläkare kan fastställa.
Senast redigerad av matematiker 2015-03-19 kl. 15:30.
Citera
2015-03-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasksida
Det var någon annan som tidigare påpekat självmordsspåret, men det blev ju nedslaget i stövelskaftet.
Tror inte det är helt otänkbart. Även om hon inte offentligt proklamerat livsleda så kan hon faktiskt gått runt och burit på sådana tankar.

Jag tror inte det existerar. Att inte en enda person i nåns närhet skulle veta att den personen är så pass nedstämd att den funderar på självmord. För mig som kände henne lite grann är det totalt otänkbart med självmord.
Citera
2015-03-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Jag tror inte det existerar. Att inte en enda person i nåns närhet skulle veta att den personen är så pass nedstämd att den funderar på självmord. För mig som kände henne lite grann är det totalt otänkbart med självmord.

Lika överdrivet sidbyte under separationen lika överdrivet bra spelade hon att må världsbäst i sitt nyvunna rödstrumpekliental.
Citera
2015-03-19, 21:34
Medlem
Citat:
Lika överdrivet sidbyte under separationen lika överdrivet bra spelade hon att må världsbäst i sitt nyvunna rödstrumpekliental.

Vad var det överdrivna sidbytet under relationen? Menar du.
Citera
2015-03-19, 21:38
Medlem
Citat:
Vad var det överdrivna sidbytet under relationen? Menar du.

Från blå till röd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in