2015-03-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Från blå till röd.

Men vad hade det med relationen att göra?
Citera
2015-03-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad var det överdrivna sidbytet under relationen? Menar du.

För att underbygga sitt beslut att lämna Ulf så engagerade hon sig överdrivet mot allt som hon tyckt var rätt förut, hon fick vänner direkt som stöttade henne och tyckte att hon som kvinna kunde göra vad hon ville och inte skulle vara livegen med någon som hon ledsnat på livet ut. När elden falnar och tankarna kommer kanske man undrar var man är. Var blev ens riktiga vänner av? Var blev min kära familj av? Varför bryr sig inte min NYA man var jag är och varför ringer han inte nu när jag är här på fredag kväll? Hon kanske hade svaret på sista frågan och försökte rätta till de andra frågorna.
Citera
2015-03-19, 21:56
Medlem
Citat:
Men vad hade det med relationen att göra?

Läs att jag skrev seperation inte relation.
Citera
2015-03-19, 22:44
Medlem
Och barn sympatiserar ju ofta med den som blivit lämnad vet ej hur det var i detta fall
men de kanske inte var bekväma med att åka till henne och ny man
utan var lite ledsna på henne
Om det var så kan hon blivit depremerad. En del personer som är ledsna kan vara överdrivit uppåt
och o vad allt är bra utåt
Citera
2015-03-20, 08:28
Medlem
Citat:
För att underbygga sitt beslut att lämna Ulf så engagerade hon sig överdrivet mot allt som hon tyckt var rätt förut, hon fick vänner direkt som stöttade henne och tyckte att hon som kvinna kunde göra vad hon ville och inte skulle vara livegen med någon som hon ledsnat på livet ut. När elden falnar och tankarna kommer kanske man undrar var man är. Var blev ens riktiga vänner av? Var blev min kära familj av? Varför bryr sig inte min NYA man var jag är och varför ringer han inte nu när jag är här på fredag kväll? Hon kanske hade svaret på sista frågan och försökte rätta till de andra frågorna.

Det engagemanget börjat rätt långt innan och hon beskrev det som att hon gick tillbaka till hur hon varit tidigare, så du kan sluta i spekulationer om nyvunna ideal...

Det är som jag sagt innan, självmord är uteslutet vad det gäller henne.
Citera
2015-03-20, 14:19
Medlem
Citat:

Vad hon baserade sitt beslut på vet inte jag. Däremot tycker jag ingen skall vara "livegen", vare sig man eller kvinna, utan få sina intressen att ta sin rättmätiga plats.

Även han hade sina intressen, dykning t.ex. Var det överdrivet?
Citera
2015-03-20, 16:34
Medlem
Citat:
Lika överdrivet sidbyte under separationen lika överdrivet bra spelade hon att må världsbäst i sitt nyvunna rödstrumpekliental.

Öh, du får det att verka helkonstigt att nån byter färg?
Citera
2015-03-20, 16:38
Medlem
Citat:

Du är rätt partisk i dina åsikter/sanningar, det är rätt klart att du känner familjen via US's sida. Men du kände uppenbarligen inte TS speciellt bra. Ja, möjligt att hon mådde dåligt över situationen, det gör nog alla som ska skiljas/separera. Men att hon inte skulle nämnt för en enda person att hennes liv rasat så att självmord var enda utvägen är inte möjligt. De vänner hon hade innan fanns kvar, det visste hon. Familjen fanns säkerligen kvar. Jag har mycket svårt att tro att barnen inte ville umgås med henne alls. Och hon skulle definitivt inte lämna barnen bara sådär.

Så nej, jag tror inte ett ögonblick på vad du skriver. Du bara hittar på för att du måste stödja din egen åsikt.
Citera
2015-03-20, 19:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Du är rätt partisk i dina åsikter/sanningar, det är rätt klart att du känner familjen via US's sida. Men du kände uppenbarligen inte TS speciellt bra. Ja, möjligt att hon mådde dåligt över situationen, det gör nog alla som ska skiljas/separera. Men att hon inte skulle nämnt för en enda person att hennes liv rasat så att självmord var enda utvägen är inte möjligt. De vänner hon hade innan fanns kvar, det visste hon. Familjen fanns säkerligen kvar. Jag har mycket svårt att tro att barnen inte ville umgås med henne alls. Och hon skulle definitivt inte lämna barnen bara sådär.

Så nej, jag tror inte ett ögonblick på vad du skriver. Du bara hittar på för att du måste stödja din egen åsikt.

Känner du till hur sonens relation till US var/är?
Citera
2015-03-20, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Känner du till hur sonens relation till US var/är?

väldans tyst om hennes nya yngre pojkvän i uppsala. Har han helt försvunnit från radarn? inom rättspsykologi (även inom brottsjuridik) brukar man prata om "radien av människor" där man rent numerärt kan rangordna människor i BO närhet. ...dessto närmare/intimare dessto större motiv. Just sayin!
Senast redigerad av peheis666 2015-03-20 kl. 20:03.
Citera
2015-03-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
väldans tyst om hennes nya yngre pojkvän i uppsala. Har han helt försvunnit från radarn? inom rättspsykologi (även inom brottsjuridik) brukar man prata om "radien av människor" där man rent numerärt kan rangordna människor i BO närhet. ...dessto närmare/intimare dessto större motiv. Just sayin!

Visst. Han finns inte med, med rimlig rätt tycker jag. Svårt att få fram en motivbild där, vilket är oändligt lättare när det gäller US.
Citera
2015-03-20, 20:23
Bannlyst
Citat:
Visst. Han finns inte med, med rimlig rätt tycker jag. Svårt att få fram en motivbild där, vilket är oändligt lättare när det gäller US.

Jag kan nu framför mitt tangentbord koka fram en motivbild. Mart*n Rohd* . (i.e) kände att Ulf tog all kräm och uppmärksamhet från T.S (dvs hans livs kärlek!). Sen huruvida han "flippade" över detta låter ja vara osagt.

Martin stod hursomhaver väldigt väldigt nära T.S

ABC inom all polisiär verksamhet är att utforska en sån "lead" fullt ut (rätt säker att den är helt outforskad av Uppsalapolisen.)

Jag tror T.S blivit taga av daga...dock ej av en rätt "tragisk/trist" typ som Ulf. Utan jag tror vi har sanningen i hennes nya bekantskap (er?). Men självklart väldigt svårutrett..
Senast redigerad av peheis666 2015-03-20 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in