Citat:
Ursprungligen postat av
FaithNoMore
Att du ens har provat amfetamin räcker att läkarn ska döma dig, de tror väll att du försöker dölja det för dem osv. Sen tar dem för givet att när du vet något om den här läkemedlet att du vill på ett lagligt sätt få tag på något som du en gång i tiden fick en härlig rus för. Om du inte använt Concerta/Ritalin kan du faktist inte veta om du får panikångest eller liknande. Jag får erkänna att jag fick en koncentration av Concerta som jag inte förväntande mig, men det resulterade senare som jag nämnde till att jag fick en tryck i skallen som jag inte blev av med, hjärtklappningar hade jag varje natt i princip.
Elvanse, ger mig en bra koncentration, fast långt ifrån vad jag fick ifrån Concerta i början.
Jo da, ADHD utredning gjorde jag i vanligt ordning..
Räcker ju med att läsa i trådarna här i FB för att konstatera att det är väldigt vanligt med panikångest, hjärtklappningar och huvudvärk av Concerta och Ritalin samt att medikinet är värdelöst.
Just hjärtklappning och panikångest är en major issue för mig. Har åkt ambulans till akuten för det på SSRI medicin. Har t.om gått igenom härtarytmitester pga hjärtklappning, som förvisso visade att det inte fanns något fel på hjärtat.
Har en kollega som tar Concerta och han har feta problem med Concerta. Hans puls är skyhög, han har jätteofta huvudvärk, och nu är han sjukt deppad pga det. Hans läkare vill inte skriva ut Elvanse till honom då han har missbrukarförflutet sen bara något år tillbaks.
Borde inte vara några problem att få Elvanse. Metamina kan jag mer förstå då det inte har deponi funktionen och är lättare att missbruka.
Men om de säger concerta så ska jag fråga varför. Svarar de då att det är för hög missbrukspotential på Elvanse så kommer jag och fråga om de påstår att jag är en missbrukare. Jag kommer göra väsen av mig tro mig.
Varför ska jag ta en sämre medicin bara för att de är rädda för missbrukspotentialen?
Det är väl jag som är patient inte de. Min kropp mitt beslut!