Citat:
Ursprungligen postat av
champinjonstuvning
Är det fastställt att du har ADHD? Övervakat uinprov görs i princip alltid när det handlar om dessa utredningar/mediciner, det är ingenting personligt, inget oförskämt i det, det är sköterskans jobb.
Nä det är såklart inte sjuksköterskans fel, det är sjukvårdens fel, de som bestämmer sådana här sjuka saker.
Fråga mig istället. Ursäkta har du något drogmissbruk som skulle ställa till det om du skulle få Narkotikaklassad medicin?
Alla prov jag gjort än så länge har varit full pott.
Återstår bara intervju med en nära anhörig och ett datorprov sen ska det vara klart sa min läkare idag.
Hade jag haft diskbrock hade de skrivit ut Tramadol utan något urinprov. Har en polare som fått Tramadol utskrivet i massa år, och blev riktigt beroende av dem. Han har aldrig gjort ett uriprov och den killen har tagit alla droger som finns på denna planeten.
Benso skriver de ut om du är lite flygrädd eller har ångest utan urinprov.
Varför göra det mer komplicerat?
Då ska de banne mig börja drogtesta alla som får någon typ av narkotikaklassad medicin utskrivet. Varför ska man särbehandla folk med ADHD? Har de inte redan blivit tillräckligt särbehandlade i sina liv??
Och om jag var positiv på Cannabis t.ex. Vad spelar det för roll? Jag behöver väl ändå min medicin.
eller vi kanske ska börja neka brukare andra rättigheter som "normala" medborgare har?
Jävla översittarsamhälle!