Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Borde man då inte säga att två personer är döda? Nu verkar man inte vilja uppge den riktiga siffran eftersom den är för hemsk.
Det lär ju visa sig i alla fall.
Kommer absolut visa sig idag senare på dagen, men att flera tidningar går ut med "flera döda" så kan man inte förväntas sig något annat förutom att det just är 3+ döda.
polisen försöker skynda sig med allt just nu och vill att samhället har så lite info som möjligt så dom snabbt kan utesluta saker och ting...
Detta är en hel jävla rabalder och jag hoppas man kan få tag på vad motivet&GM var... Kaos har det varit iallafall, då flera vittnen påstår att de skjutits hejvilt..
Jag börjar undra om inte ägarna av krogene inte har något att göra med detta? verkar egentligen inte varit någon specifik person man är ute efter, för isåfall går man in och snabbt trycker av två kulor mot den specifika personens huvud och that's it.
Men enligt vittnen så har det
- Varit 4 personer som sprungit ifrån platsen
- 2 personer INNE i lokalen med Kalasjnikovs
- 2 döda vad vi JUST NU har fått info om
- Dom har skjutit hejvilt och inte mot någon SPECIFIK person
- "– Det är flera personer som avlidit på platsen av sina skottskador, säger Ulla Brehm."
- Dessa 4 personer som sprang, sprang mot en bil där en person blev attackerad med kniv /förmodligen blåa bilen som syns på AB's bilder
- "hundratal människor ska tydligen stå utanför akuten och det är en spänd stämning"
- Dödssiffran förväntas stiga
- Piketen har åkt västerut från platsen och tydligen slagit till mot en address (Kommer tyvärr inte ihåg adressen just nu men finns i tråden)
Jaa det känns som en liten trött jävla halv 4 summering. Nu går jag och lägger mig och hoppas på mer information om ett par timmar!
Må väl mina vänner och jag ber redan nu om ursäkt för stavfel och allt möjligt ni kan tänkas hitta i denna text!