2015-03-19, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Borde man då inte säga att två personer är döda? Nu verkar man inte vilja uppge den riktiga siffran eftersom den är för hemsk.
Det lär ju visa sig i alla fall.

Exakt och BBC skriver "many people are dead".
Inte fan använder man ord som "många" och "flera" döda när det bekräftat är 2 dödsfall?!
Märkligt.
Citera
2015-03-19, 03:17
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Borde man då inte säga att två personer är döda? Nu verkar man inte vilja uppge den riktiga siffran eftersom den är för hemsk.

Polisen vill nog inte yttra sig allt för mycket gällandes antalet döda då brottet precis har skett. Vi hör nog mer imorgon bitti+.
Citera
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Konstigt att inga vittnen verkar finnas från restaurangen, ingen som skrivit något.

Finns det så att säga inga kvar? Hur många kan ha varit där inne?

Jo här: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/vittne-de-skot-vilt-omkring-sig

Man satt och tittade fotboll när två stormade in med automatgevär. Säkert en del oskyldiga här inne.
Citera
Medlem
Citat:
Konstigt att inga vittnen verkar finnas från restaurangen, ingen som skrivit något.

Det var ju en person som var inne på stället, "rocky", satt och kolla på fotboll med polaren(som blev skjuten).
Citera
Medlem
Citat:

20-tals tydligen.
Tittade på Juventus-Dortmund och Barcelona-City.
Två stormar in och pepprar mot folket i över en minut och över 50 skott.
Citera
2015-03-19, 03:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Första vittnet var väl inifrån? Hon talade om kalaschnikovs och två män. När hon hade överlevt så tänkte jag att det kanske var en mer begränsad skjutning men så verkar det ju inte ha varit.
Annars är det ju märkligt tyst överallt.
Citera
2015-03-19, 03:20
Medlem
Mr.Shadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
20-tals tydligen.
Tittade på Juventus-Dortmund och Barcelona-City.
Två stormar in och pepprar mot folket i över en minut och över 50 skott.

I över en minut låter väldigt länge. En attack som denna kan vara över på 10 sekunder. På en minut hinner du träffa varje gäst.

Var har du fått denna information?
Citera
2015-03-19, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shadow
I över en minut låter väldigt länge. En attack som denna kan vara över på 10 sekunder. På en minut hinner du träffa varje gäst.

Var har du fått denna information?

Uttryckte mig lite fel.

Dom var inne i en minut. Om dom pepprade folk 1 sekund eller 59 sekunder låter jag vara osagt.
Deras mål verkar dock inte varit alla.
Var ju brudar och anställda där inne med.

Men med tanke på valet av vapen så har jag väldigt väldigt svårt att se hur dessa 8 skall överleva.
Ett par skott i dig av en Kalas gör brutal skada vilket 2 direkta dödsfall vittnar om.
Citera
2015-03-19, 03:23
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

Kommer absolut visa sig idag senare på dagen, men att flera tidningar går ut med "flera döda" så kan man inte förväntas sig något annat förutom att det just är 3+ döda.

polisen försöker skynda sig med allt just nu och vill att samhället har så lite info som möjligt så dom snabbt kan utesluta saker och ting...

Detta är en hel jävla rabalder och jag hoppas man kan få tag på vad motivet&GM var... Kaos har det varit iallafall, då flera vittnen påstår att de skjutits hejvilt..

Jag börjar undra om inte ägarna av krogene inte har något att göra med detta? verkar egentligen inte varit någon specifik person man är ute efter, för isåfall går man in och snabbt trycker av två kulor mot den specifika personens huvud och that's it.

Men enligt vittnen så har det
  • Varit 4 personer som sprungit ifrån platsen
  • 2 personer INNE i lokalen med Kalasjnikovs
  • 2 döda vad vi JUST NU har fått info om
  • Dom har skjutit hejvilt och inte mot någon SPECIFIK person
  • "– Det är flera personer som avlidit på platsen av sina skottskador, säger Ulla Brehm."
  • Dessa 4 personer som sprang, sprang mot en bil där en person blev attackerad med kniv /förmodligen blåa bilen som syns på AB's bilder
  • "hundratal människor ska tydligen stå utanför akuten och det är en spänd stämning"
  • Dödssiffran förväntas stiga
  • Piketen har åkt västerut från platsen och tydligen slagit till mot en address (Kommer tyvärr inte ihåg adressen just nu men finns i tråden)

Jaa det känns som en liten trött jävla halv 4 summering. Nu går jag och lägger mig och hoppas på mer information om ett par timmar!

Må väl mina vänner och jag ber redan nu om ursäkt för stavfel och allt möjligt ni kan tänkas hitta i denna text!
Senast redigerad av Havremopeden 2015-03-19 kl. 03:25.
Citera
2015-03-19, 03:24
Medlem
HareBrahss avatar
Nu måste man ju en då gå ut med signalement?
Citera
2015-03-19, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Uttryckte mig lite fel.

Dom var inne i en minut. Om dom pepprade folk 1 sekund eller 59 sekunder låter jag vara osagt.
Deras mål verkar dock inte varit alla.
Var ju brudar och anställda där inne med.

Men med tanke på valet av vapen så har jag väldigt väldigt svårt att se hur dessa 8 skall överleva.
Ett par skott i dig av en Kalas gör brutal skada vilket 2 direkta dödsfall vittnar om.

Skjuter du dig själv i stortån så överlever du antagligen, tar skottet i de vitala delarna av kroppen är det en annan sak, och vi vet ju faktiskt inte var dessa personer har blivit träffade, 3 personer är antagligen i kritiskt tillstånd, de andra kan ju ha fått ganska så lindriga skador, i ej vitala delar av kroppen.

De två avlidna kanske var de 2 individer som de var ute efter, vi vet ju inte hur kontrollerad eldgivningen har varit. Har dom bara rusat och tömt magasinen, och så att säga sprayat hela rummet eller har dom varit mer precisa i sin attack? Vi, eller åtminstone inte jag, vet ju inget alls.
Citera
2015-03-19, 03:29
Medlem
riskybizzys avatar
Jag var ganska säker på att detta inte var en terrorhandling innan men nu är jag osäker.
Kan vara återvändare från Syrien som hämnas på landsmän som gör saker som är "Haram".
Dricker öl och tittar på fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in